Je jedno zda železnice po které jezdí vlaky pro přepravu osob či
průmyslového zboží, ale NEsmí to být lokomotiva upravena pro
překonávání velkého stoupání – např. zubačka na Slovensku.
EDIT: Děkuji za odpovědi, ale já práve chtěl vědět o železnici, která
není typem blízká k „zubačce“ a jim podobné. Omlouvám se, pokud jsem
se prvně špatně vyjádřil.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Kepler, Kulpix před 2968 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Největší sklon, vyžadující v dřívějších dobách provoz s ozubnicí, se nachází na trati Tanvald – Harrachov a dosahuje až 57‰. Dnes se zde ovšem Abtova ozubnice používá jen příležitostně a v běžném provozu se jezdí adhezně.
0 Nominace Nahlásit |
jak píše dubraro: „Jediná ozubnicová železnice u nás prochází překrásnou krajinou na pomezí Jizerských hor a Krkonoš. Vede z Tanvaldu přes zastávky v Desné, Dolním Polubném a Kořenově až do Harrachova. V současné době po ní už nejezdí ozubnicové lokomotivy. Nahradily je moderní motorové stroje, které dokáží zvládnout převýšení a především bezpečně zabrzdí i na prudkém stoupání této tratě. Přesto tato dráha zůstává nejstrmější železnicí v České republice. Sklon na ní dosahuje až 58 promile.“
Zdroj: http://life.ihned.cz/cestovani/c1-38473000-vlakem-po-nevsednich-zeleznicich-cech-moravy-i-slezska
0 Nominace Nahlásit |
Rohlik: …chtěl jsi železnici,a NEsmí to být upravená lokomotiva pro zubačku, což je ona trať … nebo jsi teda chtěl NEzubačku trať, ale díky tomu, že už nejezdí zubačky lokomotivy, přestali to rozlišovat … aspoň, co jsem našel já…
Dekuji za tvuj doplnujici dotaz. Chtel jsem trat na ktere jezdi NEupravena lokomotiva; za upravenou lokomotivu povazuji napriklad zminovanou zubacku.
…šak ta lokomotiva je neupravená: „…nejezdí ozubnicové lokomotivy…“ >>> nepoužívá zubačku, je jen výkonější…