Snad i obyčejná psaní (ne-doporučeně) získají razítko s datem (jestli bývá datum čitelné nevím). Nejde mi o pravděpodobnost doručení, ale o pravděpodobnost že bude k němu úřadem „přihlíženo“, odbor ŽP, podání: vyjádření k dokumentaci EIA
Jaká je šance na vyřízení dopisu odeslaného jako obyčejné psaní úřadem.
Zajímavá 0 před 1316 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Otázka je nepřesně formulovaná. ....... „odeslaného jako obyčejné psaní úřadem.“
V doplnění je to však jinak. Zřejmě jste vy poslal dopis a úřad má např. vaši žádost vyřídit.
Nezáleží na tom, zda je dopis poslaný doporučeně nebo jako obyčejné psaní. Záleží také na závažnosti obsahu.
Výhoda – pošlete-li dopis doporučeně, máte doklad, že jste žádost odeslal. Může se dopis někde zatoulat, bez potvrzení se těžko něco prokazuje.
0 Nominace Nahlásit |
Stačí zaslat mailem ve smyslu ustanovení § 562 OZ a požádat o přijetí pokud tedy nebude doručena nějaká automatická odpověď.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud je nutné komunikovat s úřady písemně, tak jedině doporučený dopis. To je jistota. Pokud mailem, tak v Outlooku nastavím oznámení o přečtení druhou stranou.
0
před 1316 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud e-mailem a nejde o obyčejný dotaz apod. tak asi je potřeba el.
podpis/certifikát https://www.postsignum.cz/ nebo datová schránka? Nemůžu
přece bombardovat úřad z různých e-mailových adres a předstírat že je
od různých osob.
Pokud je potřeba podpis, tak musím naskenovat papírový dokument již
podepsaný a nebo stačí na počítači v malování podpis nakreslit?
Samozřejmě úřad můžete bombarodovat z různých adres. Mělo by být,
ale patrné kdo podání činí a obsahovat odpovědi na záklaní otázky,
kterými by mohly být – kdo, co, kdy, kde, jak, čím, proč… Jak píšete
„Nejde mi o pravděpodobnost doručení, ale o pravděpodobnost že bude
k němu úřadem "přihlíženo"" k nějakému podání … Tak to je úplně
jedno jak to tam doručíte. Pokud nebudou chtít a nebudou mustet, tak k tomu
stejně nepřihlédnnou a můžete se stavět třeba na hlavu. Pochopil jsem to
tedy tak, že Vám šlo hlavně o to, že oni od Vás nějakou informaci
dostali a Vy to chcete mít nějak podchyceno. Můžete to tedy poslat mailem ve
stylu – posílám Vám tuto informaci (aby v budoucnu nemohli říct, že to
nevěděli). Zároveň Vás žádám o potvrzení mého podání…(neozvou se
tak urgovat – nepomáhá to, tak napsat na jinou adresu … třeba
nadřízenému) V mailu také uvést něco jako – budete-li potřebovat
jakékoliv další informace, nebo požadujete-li podat "to“ v písemné
formě na podatelnu, můžete se na mě obrátit na tel. čísle …, adrese
…, nebo prostřednictvím mého mailu.
Na všechno určitě nepotřebujete elektronický podpis nebo datovou schránku
a naopak někdy ani to nestačí a budete potřebovat třeba i časové
razítko. Prostě, když to napíšete na papír, tak asi taky většinou
nepoběžíte na matriku ověřit na tom podpis.