Je zde pamětník, do roku 1953 a po měnové reformě ještě se
pravděpodobně jednalo o dva druhy benzínu klasický a červený pro prostý
lid a národní podniky.
V autoklubu vedeme kroniku a o této době se názory různí.
Zajímavá 0 před 623 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Našel sem tohle: 1953 zrušen přídělový systém na motorová
paliva,
ceny: benzin natural 63 – 4 Kčs
nafta – 2 Kčs
0 Nominace Nahlásit |
Podle mne pod dvě koruny. Od roku 1960 /nebo okolo/ došlo ke zdražení a stál 2 Kčs. Benzin stával i po r 63 2 kč. Jezdil jsem na pařezu a s 5kčs jsem měl plnou nádtž a ještě mě nějaké halíře vraceli.
Upravil/a: Drap
0
před 623 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Emefej děkuji, měl jsem diskuzi s pamětníkem který si toho moc již
nepamatuje, ale to souhlasí, do měnové reformy na příděl poté pro prostý
lid za 60 Kč a lepšo lidi i národní podniky za 4 Kč, ten levný byl
obarven na červeno a dle jeho vyprávění měl v nádrži motocyklu 2 litry
za 60 a pod kabátem betulku s červeným napojeným na karburátor, kde
hrozilo nebezpečí dopravní hlídky / na př. ve městě / přehodil hadičku
na drahý v nádrži za městem opět zpět.
Rovněž budování socialismu mělo údajně výhodu za pokutu 100 Kč při
dopravním přestupku, pokud nebyl finančně solventní mohl si pokutu odsedět
24 hodin vězení.
Za jízdu na červený benzín byla pokuta dopravní hlídka měla podobné
měřidlo jako je na př. na měření kapaliny ve chladiči.