Dobrý den,
pro svůj e-shop dovážím zboží ze třetí země. Stále si lámu hlavu
s tím jak správně vypočítat nákupní cenu konkretního produktu.
Faktura z Číny obsahuje 20 různých položek + doprava.
Zboží se řádně proclí a já jsem nyní před problémem jak zadat do
programu nákupní cenu. Mám v ruce papíry z celnice ve kterých se sotva
orientuji (to bych snad nějak zvládl), ale jak rozpočítat tu dopravu.
Předpokládám, že i ta by měla být započítána do nákupní ceny.
Snad jsem můj problém vysvětlil dostatečně.
Obecně mi jde o to, že bych rád měl účetnictví v pořádku vč. skladového hospodářství.
Uvítám každou radu jak vést sklad se zbožím ze třetí země, aby bylo vše dle zákonů ČR a nedostal se zbytečně do konfliktu s finančním úřadem.
Předem děkuji za odpovědi.
Honza
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4830 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Abyste měl v pořádku účetnictví, musíte naskladňovat celkovou pořizovací cenu zboží, tj. včetně cla, dopravného apod. Jak dopravné rozúčtujete je na Vás. Pokud to jsou zhruba stejné položky, rozúčtovávejte dle počtu kusů.
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s kazisvět. Náklady na pořízení zboží ( doprava, clo a pod.) jsou součástí ceny zboží. Na sklad se účtují zvlášť ale na skladě se spárují s konkrétním zbožím nebo pokud je v dodávce více druhů zboží rozúčtujete to dle svého uvážení.
0 Nominace Nahlásit |
Podle mě jsi jednak nakoupil zboží (za ceny uvedené na faktuře) a jednak
nakoupil (a současně i „spotřeboval“) službu, tj. dopravu. To je pro
tebe nákladová položka, ale nevidím důvod ji započítávat do nákupní
ceny zboží.
Ale je to jen můj názor, kreativní účetní ti možná poradí jinak.
0
před 4830 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek