Avatar uživatele
Pyrotechnik

Jak tank zatáčí?

Před chvílí jsem zhlédl video o tancích a mě by zajímalo ,jak takový tank zatáčí. Ve videu jsem si nevšiml ,že by nějak zatáčel s koly do strany (no ,ono by to ani s těmi pásy asi nebylo možné).

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4209 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Funna

jendnoduše…prostě ten pás, na straně kam chce zatočit, zpomalí, nebo úplně zastaví…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Podobně jako pásové buldozery a jiné pásové stroje. Místo volantu jsou dvě páky / rajčáky/ a těmi se ovládá pohyb jednotlivých pásů

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?briketka10 Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Řízení tanku už tady vysvětloval jediný zdejší majitel vyprošťovacího tanku VT-55, honza19hk (drahně poté, co ses zaregistroval) – viz odkaz ve zdroji:

Zdroj: http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jak-brzdi-tank

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym, beer Nahlásit

Avatar uživatele
RedBox

Řidič tanku přibrzdí jeden pás a tím se změní směr jízdy. Některé tanky mají rozdělovací převodovky a proto se mohou otočit na místě (levý pás se točí dozadu zatímco pravý dopředu a naopak). Dnes už se klasické rajčáky nepoužívají, nahradil je joystick

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

jako sběratel vojenské pásové i kolové techniky jsem to tady vysvětloval, není to tak dlouho,tak se podívej.
Dost záleží na tom co to je za tank.

U tanků co mají tzv rajčáky zatáčí přibržděním jednoho pásu přes pásovou nebo kotoučovou brzdu a přidáním druhého pásu..Je to podobné jako u pásových bagrů nebo buldozerů, jen s tím rozdílem že to mají hydrostatické.
Aby tank zatočil např doleva musíš levý pás přibrzdit a pravý přidat.Pro otočení na fleku musí levý pás na zpátečku a pravý dopředu,tak se otočíš na fleku stejně dlouhém jako je tank-jen pozor trhá to asfalt.

U hydrostatického pojezdu a zatáčení (u moderních tanků a OTček) slouží k pohonu hydromotory,podle toho kolik do nich jde oleje a pod jakým tlakem se mění rychlost. Tam je pak zatáčení podobné ale není přes spojku a brzdu jako u rajčáků ale přes hydromotory-tzn např u zatáčení doleva levou páku pojezdu dáš do nulové polohy a pravou páku pojezdu přidáš.Tím zvýšíš tlak v levém hydromoru a tank zatočí doleva.při otáčení na fleku a jízdu poznátku je ale nutno zanout páčkou druhý okruh aby kostka pouštěla olej v protisměru a tím mohl pás jakoby couvat. Dost často mívají také místo pák volant podobný těm z F1. Ale princip je stejný. U tanků co mají hydrostatický pojezd je velká výhoda, že ani pokud není nijak zabržděný z kopce ti neujede.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek