Bude bez turbo-prodlevy, čili na přidání plynu reaguje okamžitě. Obecně mají diesely vyšší točivý moment (krouťák) oproti benzíňákům. Jinak v závislosti na otáčkách je průběh závislý na charakteristice motoru. Většina motorů má dnes plochý průběh krouťáku v širokém spektru otáček, u sporťáků je maximum u nejvyšších otáček.
2Kdo udělil odpovědi palec? Gestas, independent
před 2394 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Atmosférický diesel má zpravidla úzkou oblast otáček, v nichž poskytuje nejvyšší točivý moment. Užší než přeplňovaný.
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem expert, ale mám 1.9D/50kW – takže prakticky nejslabší motor – v Partneru. Předtím jsem měl 50kW benzín ve Felicii kombi. Přestože Partner je skoro o třetinu těžší a podstatně větší, zatímco motory by měli být papírově stejně výkonné, rozjezd mi v partneru připadá podstatně rychlejší. Reakce motoru prakticky okamžitá (alespoň při rozjíždění v křižovatkách, přípojky na dálnici apod) – stejně jako ten benzín. Nevšiml jsem si že by v nějaké části mnou používaných otáček byl výrazně silnější nebo slabší než jinde. Možná podřazení za účelem většího zrychlení není tak efektivní jako bylo u Felicie (netvrdím že je slabší, jen že ten rozdíl mezi jízdou v dané rychlosti na 5. a 4. mi nepřipadá tak velký)
Ale žere… průměr mám cca 7l/100 zatímco u Felicie to bylo něco málo přes 6, nebo kolem 6. (podobné tratě, většinou dálkové, podstatná část dálnice). Je možné že Partnera honím trochu rychleji protože se nechá a i v těch vyšších rychlostech se v něm cítím líp než ve Feldě.
0 Nominace Nahlásit |
Porovnáváš neporovnatelné. Záleží na kroutícím momentu, odstupňování převodovky a rozměru kol. Až bude toto všechno stejné, můžeš porovnávat.
0
před 2393 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek