Je mi 18 a věnuji se fotografování na amatérské úrovni. Mám brigádu, ale chtěla bych dělat něco v oboru, který mě baví. Stačil by i jen příležitostný přivýdělek, výpomoc u profesionálních fotografů,apod., v podstatě ani nevím, jaké mám možnosti. Jde mi i o zkušenosti, takže bych byla ochotná ze začátku fotit zadarmo, dokud se nenaučím vše potřebné. Máte nějaké tipy?
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? ivzez, peterd108, hapiky před 2135 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Máš představu, co obsahuje „naučit se vše potřebné“? Máš představu, co znamená vůbec mít na to, aby mi někdo za fotografování platil? A podotýkám, že mít na to žaludek je jednou z těchto věcí.
Ale jedna možnost tu je: Fotografovat pro dakový ty obrázkový banky, kde se pak prodávaj fotky za centy… Zřídíš si tam účet a nabízíš tam fotky. Sem tam Ti něco přistane, pokud si takovou fotku někdo stáhne a použije ve svém třeba dokumentu. Jsou tam i různé úrovně použití, od nějakých všeobecných až k výhradím. Lišej se cenami. Znám jednoho fotografa, který se tady vypracoval k tomu, že ho to poměrně hravě uživí. Nakonec si pořídil několik budov, ve kterých si zřídil několik fotoateliérů, ty už jen pronajímá firmám a fotografům… Třeba pro producenty koupelen je tam nechá postavit si modelové koupelny a studenti fotografie si tam fotěj a dávaj to jemu. Všici mu za to ještě platěj. Ano… Není to u nás… 😁
Upravil/a: Edison
0 Nominace Nahlásit |
I kvalifikované fotografy žádná zavedený fotograf většinou nezaměstná. Někdy jako brigádníka, dost často na černo, u minilabu. Dnešní fotograf, zvláště pokud chce něco vydělat musí mít zařízení, konexe a také trochu štěstí. Můžeš se však pokusit prodat některé své fotografie. Dobrá cesta je i obsazovat různé soutěže a věřit, že si tě někdo všimne. Znám tuto situaci poměrně dobře. Měli jsme podobný příklad v rodině. Vystudovaná fotografka, celkem myslím i s dobrými výsledky se snažila najít práci u zavedeného fotografa několik let. Dnes dělá úplně něco jiného, fotí si jen pro sebe a občas nějakou svatbu přes známé a podobné zakázky.
0 Nominace Nahlásit |
Nejdříve by jsi měla umět fotografie různě upravovat, retušovat
apod.
Uspět znamená, že fotky musí být něčím zajímavé, něco zvláštního
vyjadřují.
Jen pro zajímavost: Před mnoha léty jako nezletilý junák (ještě za doby
vývojky a ustalovače) jsem dal pár fotek na nástěnku a tu poslední jsem
tam dodal jen proto, že tam bylo ještě jedno volné místo. Ta byla posléze
ohodnocena jako nejlepší.
0 Nominace Nahlásit |
Bohužel fotografové a umělci to mají v tomto směru těžké. Větší peníze určitě vyděláš na brigádě ve fabrice.
0
před 2135 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zkuste oslovit profesionální fotografy.
Ale s fotografováním nepočítejte. Pokud budou potřebovat výpomoc,
pak spíše „technickou“ → s „přestavbou“ ateliéru,
aranžováním apod.
Jestli Vám jde o přivýdělek fotografováním, zkuste své fotografie
nabídnout
prostřednictvím internetových fotobank. Ale počítejte s tím, že
v době, kdy fotografuje téměř každý, budete muset být moc dobrá, aby
z toho byl alespoň přivýdělek.
0
před 2135 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nepíšeš jaké fotografie děláš.
Zařiď si studio, dle tvých možností, zřiď www stránky a profily na
soc.sítích.
Pravidelně ukazuj své výsledky a nabízej své služby?
Pro inspiraci třeba mrkni na babyphoto.
0
před 2135 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kvalitnými fotografiami a dobrými kontaktami. Ak nepropagujete svoju prácu, nikto o vás nevie.
0
před 2135 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ještě podotýkám, že fotografovat na kšeft lze jen na základě živnosti, případně jiných smluvních vztahů (třeba na smlouvu o dílo), ale bacha na ceny a roční příjem z toho. Tedy je potřeba být taky tak trochu právník, obchodník, manažer a další.
Fotografuji… a fotografuji si jen sám pro sebe. Nikdy… to zdůrazňuji NIKDY bych nefotil pro nikoho jiného. Už jsem pár nabídek odmítl. Znám své limity, vím, že nic neumím… Několika lidem jde daroval své výtvory… protože chtěli to, co jsem vytvořil. Ale nikdy bych se nepodbízel fotografovat za peníze… Neskuteční zodpovědnost. Zkazit někomu třeba svatbu… NIKDY!!!
Hapiky, hluboce se pleteš. Úpravy a retuše jsou až n-tá věc, co by měl fotograf umět. Nejdříve je potřeba naučit se fotografovat. A to ne jen technicky, ale hlavně tak, aby ty úpravy nebyly potřeba. Pak je potřeba vytvořit si vlastní, jedinečný styl. Pak je potřeba naučit se, že nebude fotografovat jak fotograf chce, ale jak chce zákazník. To je z drtivé většiny v příkrém rozporu. Ale hlavně… právě tohle je základ. Něco se dá naučit ve škole, neco vlastní pílí a samostudiem, ale ke všemu je potřeba jistá míra talentu a to v různých oblastech. Od vidění, přes představivost, talent k učení se, talent k vnímání nejen světla, ale i vidění ostatními… empatie…
Edison: Tobě se zřejmě líbí i fotky kazové, hlavně když jsou origoš. Fotku s červenýma očima či jinak kazovou bych nedal ani na záchod.
Tak usuzuješ z čeho? Nic takového jsem nenapsal. Napsal jsem, že je potřeba naučit se fotit BEZ KAZŮ!! To je podstatný rozdíl!!
Ono totiž i ve fotografii platí: „Kde nic není, ani smrt nebere.“ Jinak řečeno úpravou špatné fotky v PC nikdy nedosáhneš tak dobrých výsledků, jako když je vše uděláno hned na začátku správně. A vo tom to je. Vyžehlit portrét se v PC tak nějak dá. Ale v PC to bude vždy těžší a nepřirozené, než když objekt dobře nasvítíš. A věř, že světlo udělá strašně moc. Dokonce si troufám říct, že 'plně nejvíc. Nakonec… fotografie je o několika málo věcech: Světlo, geometrie, vidění, vnímání, představivost, so s tím vším provede technika. Cokoli ostatního je jen navěšeno na tohle a ty přívěsky tomu mohou jen pomoci, ale nikdy ne nahradit. To dělají zcela jiné obory, např. grafika.
On si totiž kdejaký trouba myslí, že si koupí zrcadlovku za 60 litrů, objektiv za padesát a to z něj udělá fotografa… To je právě hluboký omyl a takový člověk pak bývá často hooodně zklamán. Naproti tomu skutečně dobrý fotograf si vystačí s dobrým kompaktem. Mám kolegu, který svatbu nafotí i se sony RX1. FF kompakt s fixním objektivem. 1. ví, co od toho může čekat, co si s ním dovolit a zná jeho meze, 2. mu právě tenhle foťák dává neskutečné možnosti díky rychlosti, tichosti, odpovídajícímu objektivu, kvalitě výstupu… Jiný kolega leze po horách… Fotí a publikuje… A co myslíš? Že tahá nějaký šílenosti? Ne… Leze po horách! Fotí kompaktem. Ale hlavně… ví co a jak. Jiný.. ten je už po smrti.. Z jednou fotografií jezdil asi deset let do Tater. Další třeba prodal fotografii do NG. Jednu za rok a co vím, tak jen jednou… A jakou myslíš že měl na to spotřebu, než nabídl deset fotek… A myslíš, že ten zbytek byl špatný? Ne… ten se prodal jinde.
Zkrátka… naučit se upravovat fotky je učení se od konce. Takhle to fakt nejde. Nejdřív je potřeba se naučit… ale to jsem už psal.
A taky si pleteš pojmy s dojmy… Retuš není totéž, co úprava a to není totéž, co „vyvolání“. Víš… fotit předem s tím, že „tenhle shit“ upravím je špatná cesta. Dobrou fotku lze jen vyvolat. Do toho patří mírná úprava expozice, křivky, barev, ořez a export pro požadované použití.
A tušíš vůbec co a jak na nich upravují? Nemluvě o tom, že je potřeba pracovat tak, aby prostě úprav bylo potřeba co nejméně, nejlépe vůbec žádné. A tak fotěj i profíci… Už kvůli vlastní lenosti, rychlosti a podobně. Profík blbou fotku prostě vyhodí, neupravuje ji. Máš vůbec představu o odpadovosti profesionálních fotografů? Máš vůbec nějakou představu o práci fotografa??? Nejspíš vůbec ne. Nemluvě o tom, že nejprve je potřeba umět fotit, až pak upravovat. Naučit se upravovat a pak se patlat s kdejakou matlaninou a v tom lepším případě to vyhodit, protože to prostě nejde, v tom horším nedostat zaplaceno a v extrému ještě projet soudy… to by si nevydělal ani na slanou vodu. Fak o tom nevíš vůbec nic.