Avatar uživatele
Syd

Jak se vám liší inzerovaná a reálná rychlost internetu?

Máme optický od T-Mobilu, inzerovaná rychlost 500 Mbps download i upload, reálná okolo 250 download a upload okolo 20. Stojí to docela dost, tak zvažuju jinýho poskytovatele, kterej nabízí 300 Mbps, případně nižší nabídku T-Mobilu 250 Mbps. Otázka, která mi dělá starosti, je, jestli při placení 250 Mbps by reálná rychlost neklesla opět na polovinu, tedy nějakých 125 Mbps download.

Zajímavá 0 před 219 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Netuším a je mě to jedno.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

Pokud to chceš smysluplně řešit, tak:

  1. obrať se na call centrum CETINu, a.s., na telefonním čísle +420 238 461 111 (v úřední dny a jsou tam cca do 3–4 PM), řekni, jakou technologii, a na jaké adrese, využíváš, a ať Ti sdělí, jaká je tam reálně dostupná rychlost. Ona Ti to ta operátorka zjistí: třeba já mám ADSL, podle mapy CETINu i operátorů je tu dostupných 20 Mbps. Není, protože ADSL je vedeno po staré kabeláži pro JTS, která vůbec s přenosem internetu nepočítala. Theoreticky tu těch 20 Mbps pustit mohou, ovšem stane-li se tak, bude docházet k výpadkům, proto mám nastavenu rychlost 4.5 Mbps a (krom, případného, ADSL Bondingu) není v dohledné budoucnosti, v rámci technologie, zvýšení rychlosti reálné. Stejné reálie mohou být u Tebe.
  2. Až budeš vědět, jestli „je vina jak na straně manželky, tak na straně tchýně“, tj. jestli, vůbec, ta rychlost je na Tvý adrese technicky dostupná, a pak je chyba na straně poskytovatele služeb elektronických komunikací (špatné nastavení, atp.), nebo prostě není (kde není, ani exekutor nebere!), a pak Tě o tom měl informovat poskytovatel služeb elektronických komunikací a ten nejvyšší tarif Ti vůbec nenabízet, tak jako tak: podej reklamaci! Je, samozřejmě, dobré k reklamaci připojit opakované měření, na více zařízeních, v rozličnou denní a noční dobu, aby z něj bylo patrno, že rychlost je opravdu cca poloviční. Nemusím, snad, poznamenávat, že musíš odpojit od připojení všecka ostatní zařízení krom toho, na kterým aktuálně měříš. Připojíš mobil, změříš, uděláš PrintScreen. Pak zase laptop, změříš, uděláš PrintScreen. A tak dále.
  3. Lhůta pro reklamaci služeb elektronických komunikací je 2 měsíce ode dne vyúčtování služby (PostPaid) a je preklusní. To znamená, že reklamovat můžeš, teďka, únor a leden, prosinec už stihneš stěží.
  4. V reklamaci požaduj slevu, a to do částky tarifu, který odpovídá Tebou využívané (reálné) rychlosti. A až potom jednej s poskytovatelem služeb elektronických komunikací o ponížení PostPaid plane na cenovou úroveň, která odpovídá Tobě technicky dostupné rychlosti.

Pokud přejdeš k jinému poskytovateli služeb elektronických komunikací, poškodíš se: pokud služba není poskytována v kvalitě garantované, máš právo na slevu, i podle práva Společenství. Jako, abychom si rozuměli zcela správně, klidně si k jinému poskytovateli služeb elektronických komunikací přejdi, ale reklamuj, a hlavně si zjisti dostupnou rychlost.

Nepočítej s tím, že pracovníci call center, informačních linek, prodejen, partnerských prodejen, atp., jsou nějak technicky zdatní. Nejsou, jsou to gumy! Jsou výjimky, ale raději počítej s tím, že to jsou gumy. „Voják se stará, voják má“, na to jsem přišel hodně, hodně dávno!

Zdroj: https://ctu.gov­.cz/reklamace-sluzeb-e-komunikaci

Upravil/a: Filip84

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Co to je za tarif? Jakou u něj uvádějí agregaci?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Mám tolik, kolik mám nasmlouváno. Internet po drátech od O2. Nikdy nebyl problém. Prostě „drát je drát“.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Neliší se. :) Jako proč by měla? Internet Mladá Boleslav nám něco deklaruje smluvně, takže se toho pak taky naprosto logicky drží. osobně bych měl problém s tím, kdyby inzeroval něco, co pak nedokáže dodržet. Jasný, něco jiného jsou pak rozdíly vůči smlouvě a reklamě. Ale to už je na spotřebitelích.

Avatar uživatele
Syd

https://i.pos­timg.cc/RZqHQHHn­/Nov-obr-zek.png
Agregace bude asi 1:50, podle nějakýho dokumentu z roku 2016, novější jsem nenašla.
https://i.pos­timg.cc/MHyDwjDG/Nov-obr-zek-1.png

Avatar uživatele
Syd

Alesh: Tarif M.
https://www.t-press.cz/cs/tiskove-materialy/tiskove-zpravy-t-mobile/t-mobile-zrychluje-opticky-internet-a-razantne-ulehci-odesilani-dat.html
O agregaci slyším poprvé. Jak ji můžu zjistit? :o

Avatar uživatele
Alesh

Agregace je dost důležitý parametr, který uvádí, s kolika dalšími lidmi sdílíš tu přípojku, viz např. https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Agregace_in­ternetu. Zběžně jsou koukal na tu stránku, neviděl jsem, že by to tm uváděli. Zkusil bych prolézt stránky, jestli to někde nepíšou, pokud ne, zkusil bych jejich infolinku.
Jsem si skoro jistý, že problém tvé rychlosti bude právě v tomto sdílení. Zkrátka pokud budeš surfovat v čase, kdy ostatní ne, pak budeš mít tu rychlost jen sám pro sebe. Naopak ve večerní špičce se budeš dělit s dalšími surfujícími, a pak hodně záleží na tom, co ti ostatní na tom netu dělají, jestli stahují velká data či nikoli.

Avatar uživatele
Filip84

Drap, jak je jeho „dobrým“ zvykem, opět totálně zazdil! 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🙃

Nový příspěvek