Představme si dvouproudý kruhový objezd. Řidič jedoucí ve vnitřním pruhu „vyhodí“ ((; blinkr ve snaze vyjet z objezdu na silnici, kam potřebuje. Ovšem řidiči jedoucí po vnějším pruhu mu nedopřejí patřičného místa k přejetí z pruhu do pruhu a tak hrozí, že řidič ve vnitřním pruhu svůj výjezd mine. Zde mě napadá pár možností, jak se řidič zachová:
Zajímavá 0 před 439 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Má smolíka a po vnitřním okruhu se zkrátka bude točit tak dlouho, než se řidiči jedoucí po vnějším okruhu uráčí reagovat na jeho blikač a pustit jej mezi sebe, aby mohl plynně vyjet z objezdu.
Řidiče v sousedním pruhu nesmíte omezit!
Řidič, který přejíždí z pruhu do pruhu, musí dávat znamení o změně
směru jízdy a zároveň nesmí ohrozit ani omezit vozidlo v tom pruhu, do
kterého se chystá přejet, platí zde tedy obdobná pravidla jako při
jakémkoli jiném přejíždění z pruhu do pruhu.
Pokud tedy jedete ve vnitřním pruhu a chcete vyjet ven z kruhového
objezdu, musíte dávat znamení o změně směru jízdy a současně nesmíte
ohrozit ani omezit řidiče, který jede ve vnějším jízdním pruhu.
V takové situaci se možná nevyhnete nutnosti objet kruhový objezd
vícekrát.
https://www.policie.cz/clanek/prevence-jizda-po-kruhovem-objezdu.aspx
0 Nominace Nahlásit |
Má smolíka a po vnitřním okruhu se zkrátka bude točit tak dlouho, než se řidiči jedoucí po vnějším okruhu uráčí reagovat na jeho blikač a pustit jej mezi sebe, aby mohl plynně vyjet z objezdu.
0 Nominace Nahlásit |
Jiná možnost, ovšem ta mě nenapadla.
Nikdo kvůli němu nebude zastavovat, aby mu udělal místo. Zkrátka včas zpomalí a zařadí se za auto, které jej zprava „předjede“ a nebo do mezery která přirozeně vznikla buď proto, že auta jedou nestejně rychle, nebo proto, že nějaké auto zprava už odbočilo.
0
před 439 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
K otázce mě inspirovali motorizovaní policisté ve služebním voze neboť včera na takovém objezdu na vnitřním pruhu zastavili nutno dodat příslušníci počali řádně signalizovat k odbočení tzn. vyhodili blinkr ve chvíli kdy jakýsi autobus jedoucí po vnějším pruhu byl téměř na jejich úrovni čili česan v autobusu již nemohl včas reagovat a jako slušný řidič pustit orgány kam potřebují tedy pokračoval plynule v jízdě načež strážci pořádku navzdory všem předpokladům diplomaticky tolerovali toto česanovo podjetí zprava i proto že v rukávu měli zástupné řešení- v místě potřeby služební vůz uvedli do klidu a po předjetí busu zprava plynule pokračovali v odbočení na potřebný výjezd.