Mám koktejl 36l nafty a 15l benzinu. Nevím. Oddělují se od sebe jako olej
a voda nebo se smíchají? Hustota tam je různá, ale benzin je i detergent.
Tak jak?
_
Edit: Děkuji za odpovědi. Plán je to spálit v náklaďáku a v ještěrce.
Asi 5l koktejlu na 100l nafty. To by mohlo jít. Díky
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Kepler, aliendrone před 1677 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Benzín není detergent. Tím jsou látky, které jsou na sebe schopné vázat jak polární (třeba vodu), tak nepolární látky. Obě ropné frakce jsou navzájem neomezeně mísitelné, a nepolární, i když se liší složením a destilační křivkou (nikoliv bodem varu). Pokud nevíš, co s tím koktejlem máš dělat a nemáš možnost frakční destilace, pak jej přidávej po troškách do téměř prázdné nádrže a nařeď do plné. Ale jak se říká: jenom jako jedu!
2Kdo udělil odpovědi palec? jáára, aliendrone
před 1678 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?jáára Nahlásit |
Kepler má pravdu, samo od sebe se to neoddělí (např. ve smyslu, že benzín „plave na vodě“). Řešení – spálit (neekonomické), jinak to s tím přidáváním k normálnímu palivu (jak píše Kepler) je asi nejlepší volba. Pozor!
Pokud to budeš cpát do diesela, tak odhaduji 1l „směsi“ na 20litrů „normální“ nafty. HODNĚ záleží na konstrukčním provedení motoru, klasický diesel prakticky „sežere všechno“ (venkoncem byl za tím účelem vymyšlen) a pokud nedojde k velké ztrátě mazací schopnosti paliva, tak se prdlajs stane. A v takovém případě (klasický diesel) klidně můžeš nalít i litr „tvé směsi“ na méně než 10litrů normální nafty.
Ovšem u „moderních“ dieselů (common rail apod.) je třeba být opatrnější. Mají mnohem větší nároky na viskozitu i mazací vlastnosti paliva a při malém zředění bys mohl oddělat vstřiky. Prostě moderní poruchový a drahý nanicovatý ekošmejd! :(
Pokud bys to chtěl narvat do benzińáku, tak ředění alespoň 1:50! U moderních bych se tomu stejně raději vyhnul, u klasických (karburátory/první monovstřiky) by to šlo. Dobře by to mohlo jít do sekačky, pily apod. – nejlépe staré dvojtakty pokud něco takového máš, ale dneska jsou dvojtakty na vymření. Nicméně i tam by ředění bylo nutně větší s ohledem na potřebu „zplynování“ paliva v karbeci. Určitě bych nešel pod 20:1!
Zkrátka platí – čím konstrukčně starší technologické provedení motoru, tím větší držák (více „schroupne“)! A i když se MOŽNÁ najde někdo, kdo ti bude tvrdit, že „to půjde i při menším poměru ředění“, tak uvaž, že možné to sice JE, ale jestli ti to za případné komplikace stojí. Ono jen samotné případné čistění (propláchnutí) palivové soustavy počínaje nádrží je značný opruz. ;) :)
0 Nominace Nahlásit |
Jinak se chovají domácí zvířata a jinak organické látky. Obě vznikají destilací ropy a liší se bodem varu. Benzín je směs nenasycených kapalných uhlovodíků , které mají nízký bod varu, nafta je podíl vyšších uhlovodíků s vyšším bodem varu. Podobné se rozpouští v podobném, takže se smíchají. Možnosti dělení – frakční destllace,
0 Nominace Nahlásit |
V nafťáku (atmosférickým) jsem měl benzín s naftou skoro napůl a prošlo to. Rozřeď to naftou ještě trochu a nemusíš se do klasického dieslu bát.
Tak zvýšit mazivot ještě můžeš M2T olejem. Ale netroufám si odhadnout kolik. Mě to kuci doporučovali i do normální nafty kapku přidat. Pro ty moderní eco motory…
Pokud jsou dostatečně promíchány (stačí i tlakem tankovací pistole), pak je složení stejnorodé v celém objemu. Dál se to už nerozdělí.