Zaujal mne nadpis tohoto článku
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/bude-vase-dite-ve-skole-uspesne-zalezi-ve-kterem-kraji-zijete-84253?dop-ab-variant=100&seq-no=2&source=hp&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
Podle mne jsou jedny osnovy, klasifikace, učitelé by měli látku vysvětlit a
je to jedno, zda v Praze nebo v Kroměříži. Proč nějaké hodnocení podle
tohoto systému? Rozumíte tomu? Děkuji
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, Kepler před 1813 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Napadá mě, že děti chytřejších (a tím pádem bohatších) rodičů budou taky chytré, protože jejich chytří rodiče si dají záležet na tom, aby se dobře rozvíjely.
Taková teze ovšem zní nebezpečně, neboť ve spojení s článkem naznačuje, že v Praze žijí chytřejší lidé. Tak do jisté míry nějaký ten odliv mozků z venkova do Prahy existuje. Navíc, pokud už někdo v Praze pracuje, tak má zpravidla za stejnou práci poněkud vyšší příjem než na venkově a už to může stačit k zajištění příznivějších podmínek pro vzdělání a výchovu dětí.
Pak existují školy, do kterých chodí děti z rozsáhlých sociálně vyloučených lokalit, které tam pak tvoří většinu žáků a způsobují, že se tam nedaří ani žákům z „lepších“ rodin. (Jak to asi v takové třídě vypadá, si dokážeme představit, pokud jsme to nezažili.) Rodiče, kteří si to můžou dovolit, pak svoje děti radši vozí do vzdálenějších škol. Čímž se sice ještě více zvyšuje nerovnost, ale pokládal bych za svinstvo, pokud by jim stát zakazoval vybrat si školu dle vlastního uvážení.
No a pak je ta otázka, jestli je ta kýžená rovnost skutečně nutná. Mezi lidmi bude vždycky nějaká nerovnost, jinak ta společnost prostě nemůže prosperovat. Což je ale na jiné povídání. A pokud bychom měli dosáhnout nějaké té rovnosti při vzdělávání dětí, tak bych se velmi obával, aby výsledek nebyl nakonec ten, že všechny děti budou stejně blbé.
0 Nominace Nahlásit |
Těžko říct. Statistika je přesný součet nepřesných čísel.
Může být problém také v kvalitě učitelů. Možná v okrajových oblastech, příhraničí neučí zcela kvalifikovaní učitelé, možná získali místo jen přechodně.
Navíc se neustále řeší peníze, ale nějak se vytrácí to, co dělá učitele učitelem, tedy jeho poslání.
Zrušení malotřídek, děti musí do školy dojíždět, i tak se objevují problémy.
Myslím si, že základnímu školství ublížilo zrušení zvláštních
nebo pomocných škol a zařazení těchto děti do normálních škol., tedy
inkluze.
Určitě výuku brzdí také asistenti, uvažuje se o jejich omezení a nový
přístup k inkluzi.
Nemyslím děti tělesné postižené, které mají třeba omezený pohyb, ale jinak jim „to myslí“.
Nedávno jsem v ČT vyslechla rozhovor ředitelů dvou středních
škol – gymnázia a odborné. Nižší gymnázia odčerpávají ty „lepší
žáky“ nejen ze ZŠ, ale i SOŠ.
–
Zázemí rodičů je důležité, ale vím ze zkušeností, že největší
problémy ve škole měly děti tzv. vedoucích pracovníků. Ale také je
pravda, že rodiče ze mnoha sociálních rodin se snaží udělat pro děti
vše, aby se mohly vzdělávat a být na tom lépe než oni.
Nyní třeba v systému Montessori mnohé děti vycházejí z toho, že pokud jsou chytré a bystré, budou pracovat ve vedoucích funkcích, zatímco ty druhé ve funkcích podřízených.
Někde se stala chyba. Úroveň vědomostí žáků se zhoršila, v minulosti patřili mezi lepší polovinu mezi školami z jiných zemí.
Myslím si, že co ministr, to jiný názor, ale bohužel, ne vždy je k lepšímu.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Mně to připadá jako blábol. Jistě, nejsem sociolog ani statistik, ale mně zvláště zaujala věta:
„Ať vyrazíte z Prahy kterýmkoliv směrem, výsledky žáků se zhorší. V Česku totiž více než v jiných vyspělých zemích závisí úspěch ve škole na rodinném zázemí.“
Což je kravina. Nejhorší rodinné zázemí dětí má právě Praha –
uspěchané město, kde na výchovu dětí mnoho času nezbývá. Rodiče
vychovávají, škola učí. Když děti nejsou dostatečně vychované, na
vzdělání prdí a o přestávkách kouří trávu.
Není důvod se domnívat, že Praha má právě ty nejlepší pedagogy.
0 Nominace Nahlásit |
V Ústí nad Labem se i doktori chovají, jako by tam byli za trest a
zasloužili si přece pracovat v Praze!
Spousta rodičů se proste o své děti nestará a je jim jedno, jak se učí,
jestli vůbec chodí do školy a co dělají. Žije tam mnoho asocialů a je tam
vysoká nezaměstnanost. Samozřejmě ze sociální zázemí určuje chování.
Ústí rozhodně není inspirativní prostředí pro život. Pražáci tam
stěhují své neplatice, protože tam pro ne seženou náhradní bydlení za
neuveritelne směšný peníz jako jinde v republice nemá obdoby.
Upravil/a: Ametyst
0 Nominace Nahlásit |
V té statistice určitě chybí podstatné faktory – zda jde o dítě z rodiny „většinové“ nebo „nepřízpusobivé“. A samozřejmě, jaký je poměr žáků ve třídě. Čistě zeměpisné umístění na t určitě nemá podstatný vliv.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek