Já jsem se učil na spousty zkoušek, které neměly nejmenší praktický
význam. Ale myslím, že v každém předmětu je něco zajímavého. Jakmile
člověk má v sobě kousek zvídavosti, tak se naučí cokoliv. Copak tebe ani
trošku nezajímá jak se výtvarná kultura v historii vyvíjela? Já jsem se
při učení na zkoušku vždycky o ten předmět zajímal a vždycky jsem se
něco aspoň trochu zajímavého dozvěděl.
Nejhorší zkouška, co jsem absolvoval, byla manažerská informatika. Vůbec
jsem nevěděl, oč v tom předmětu kráčí. Trojku (na VŠ nejhorší
možnou známku) jsem dostal jen za pouhý svůj šarm, pomocí kterého se mi
povedlo zkoušejícího přesvědčit, že o předmětu mám přeci jen
nějaké ponětí. To je podle mě nejhorší, co se studentovi může stát,
že se vůbec do toho předmětu nedostane.
Ale myslím, že dějiny výtvarné kultury zas až takový babylón
nebudou. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Neříkej , že se to musíš učit? Děláš nějakou školu, nebo pracuješ a potřebuješ danou věc , protože to někdo rozhodl. Vyber si, buď to nastuduješ, nebo půjdeš pryč. A musíš se přesvědčit, tedy sama sebe přesvědčit, že je to pro tebe důležité, že to je zajímavé, inspirativní atd. Něco tě bavilo a to ses naučila, tak tady postupuj stejně.
0 Nominace Nahlásit |
Zkoušku z dějin výtvarné kultury bych bral všemi deseti místo toho co mě potkalo, když se nás socialistický režim snažil „vychovávat“ (viz popis dole).
No člověk se musí překonat, také jsem se učil věci které jsem přímo nenáviděl, například ruštinu, dnes jsem rád že ji umím, pak jsem se učil třeba psaní na stroji a hle u PC se to docela hodí.
klumprt:
Souhlasím v podstatě se vším, ovšem musel jsem se učit (na technické
škole) předměty jako „Dějiny mezinárodního dělnického hnutí“,
„Vědecký komunismus“, „Marxisticko-leninská filosofie“, „Politická
ekonomie“ a opravdu se mi na těchto předmětech nepodařilo najít nic
zajímavého, žádné zalíbení, nikdy jsem to nepotřeboval, přitom to byly
velmi časově náročné předměty a velmi „nebezpečné“ – dosti
často právě na těchto lahůdkách studium končilo. Takže mohou existovat
disciplíny, na kterých není možné najít nic hezkého.
0 Nominace Nahlásit |
Keď, treba, tak treba
a svoju nechuť, odpor, v takomto prípade v sebe zapriem.
0 Nominace Nahlásit |
Nevzpomínám si, že bych se někdy musela učit něco,
co by mne absolutně nebavilo a nezajímalo mne to.
Jak píše Klumprt → na všem je něco zajímavého, jen
se to musíš naučit vidět.
Připomeň si, proč sis vybrala tuhle školu, zkus se zamyslet,
proč se v ní učíte právě tento předmět. Najdi si něco, k čemu
by se ti mohl hodit – „pohraj si“ s ním a uvidíš, že to půjde.
0 Nominace Nahlásit |
Já už t onaštěstí řešit nemusím – leda do toho honit vlastní děti. Samozřejmě, že jsem takovou situaci ale zažila. Ano, párkrát jsem to zkusila, se neučit, ale pochopitelně to nedopadlo dobře. Takže nezbývalo než se to alespoň nabiflovat, abych byla schopná z daného předmětu dostat alespoň nějakého solidního výsledku.
0
před 2990 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
klumprt: že trojka je na VŠ nejhorší možná známka? Jestli tomu tak bylo v minulosti, tak dnes rozhodně můžete dostat čtyřku, navíc se ještě převzal západní systém označování známek písmeny (A-F). E, tedy ekvivalent trojky, je „nejhorší známka s hodnocením ‚prospěl‘“… dostanete-li F, tak už ne…