V r. 1994 Kalousek uzavírá smlouvu s firmou Anex-Cirus Jiřího
Andrlíka na
dodávku 2 310 kusů padáků pro dopravu skupin hloubkového průzkumu a
seskoků (za použití techniky HAHO a HALO). Co na tom, že ta firma právnicky
ještě vůbec
neexistuje? Anex-Cirus nikdy padáky nevyráběl. Dodané padáky byly
nekvalitní,
přesněji, jak se vyjádřili odborníci Paraclubu, padák VTP-100 měl
příliš funkcí, jež si vzájemně odporovaly. V roce 1997 to stálo život
vojína Prinicha. Tato krev neulpěla jen na rukou M. Kalouska, ale i na rukou
ředitele nákupu plk. Josefa Fabiána a plk. Rudolfa Zapletala. A je jen
pikantní, že oba zmínění později odešli do firmy Anex-Cirus.
Firma Anex-Cirus podala na ministerstvo obrany trestní oznámení za ušlý
zisk ve výši
stovek miliónů poté, co armáda zjistila jejich nebezpečnost a nekvalitu.
A informace o tom prosákly na veřejnost. Smlouva však byla sepsána tak
nevýhodně, že ji vypovědět nešlo a koncová cena nebyla nikdy
stanovena.
V roce 1998 byly padáky VTP-100 zakázány a z výzbroje vyřazeny.
Kvůli Kalouskově dohodě o odběru 2310 nefunkčních padáků, zemřeli
dva vojáci ze zkušební jednotky.
Přesto převzal Miroslav Kalousek na základě své smlouvy další padáky za
114 milionu Kč. Stát díky němu přišel o 19 mld. Kč. Za tyto machinace
se stal ministrem financí přes KDÚ-ČSL, u něhož si v r.2008 půjčila
Topolánkova vláda 70 mld. Kč ze sociálního fondu a nikdy je už
nevrátila.
0 Nominace Nahlásit |
V roce 1993, kdy byl náměstkem na Ministerstvu obrany ČR, si objednala
Armáda ČR od ministerstva padáky pro dopravu skupin hloubkového průzkumu a
seskoků (za použití techniky HAHO a HALO). Ve výběrovém řízení vyhrála
firma Anex Cirus Jiřího Andrlíka, která měla dodat padáky s názvem
VTP-100. V roce 1994 armáda zadání výběrového řízení rozšířila.
K padáku VTP-100 byl přidán hlavní kulatý padák a záložní kulatý
padák. Odborníci paraclubu tvrdí, že VTP-100 měl příliš funkcí, jež
si vzájemně odporovaly. Přesto byla padáková souprava VTP-100 v roce
1996 zavedena do výzbroje Armády České republiky. V roce 1997 došlo ke
smrtelné nehodě na VTP-100, při které zahynul vojín Roman Prinich. Podle
Petra Blahouta z 1. vojenského paraklubu Plzeň expertízy neprokázaly jako
příčinu nehody technickou závadu padáku, přesto byly tyto padáky v roce
1998 zakázány.
Wiki Kalousek
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek