Zakoupil jsem jako vlastník firmy nový automobil na leasing a po roce, kdy
jsem firmu prodal jsem si převedl automobil na sebe jako soukromou osobu.
Záruka na karoserii je 12 let. Po čtyřech letech se projevila vada karoserie
a to rez zadních blatníků.Reklamace byla prodejcem uznána a oprava
provedena. Po dalších čtyřech letech se stejná závada na stejných
místech opakovala
a opět byla prodejcem uznána a opravena. Oprava však musela být provedena ve
větším rozsahu a vyměněna část blaníku.Je to poměrně velký zásah do
karoserie vozidla,které je jinak ve výborném stavu, celou dobu osmi let
garažovaném a ujeto 75000km.Prosím, byla hodnota automobilu touto opravou
snížena a mohu uplatňovat náhradu škody u autorizovaného servisu, který
první reklamovanou závadu neodstranil podle pokynů výrobce a proto se vada
opakovala ve větším rozsahu? Velmi děkuji za radu!
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4865 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Obávám se, že by to bylo zdlouhavé a s náklady, které by převýšily
případný nejistý efekt.
12letá záruka je spíše marketingový tah, než garance reálné životnosti
(leda že by materiál byl nerez, hliník, kevralová vlákna apod.).
Po 8 letech by se obtížně zajišťoval posudek znalce, který by soud
nepochybně vyžadoval.
A v neposlední řadě by onen 1. servis úspěšně uplatnil námitku, že
zásahem do integrity karosérie se snižuje původní životnost originálu
z výrobní linky a že svůj závazek splnili bezplatnou opravou.
Případné snížení tržní hodnoty by se příliš nelišilo od běžné
amortizace odpovídající stáří vozidla, kdy ji ovlivňuje více faktorů.
Většina autobazarů má velký převis nabídky, což má za následek
výrazné výkyvy v prodejnosti.
Takže resumé – fůra starostí s pochybným výsledkem.
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek