Avatar uživatele
Milan1144

Jak postupovat při obdržení podezřelé SMS s požadavkem k úhradě jakési platby?

Dobrý den, dnes jsem obdržel již druhou SMS s požadavkem k uhrazení jakési objednávky. Doslovné znění: Poslední upominka. Jiz 14 dni jsme neobdrzeli platbu za objednavku na Velomont. Zaplatte prevodem castku 1,497.00 Kc s VS:XXX, na ucet: YYY.
První SMS byla totožná akorát po sedmi dnech od údajné objednávky. Nic jsem neobjednával, nedostal jsem žádnou potvrzovací SMS ani email, v SMS není moje jméno, natož pak třeba nějaké číslo objednávky, není v ní ani žádný kontakt na údajného prodejce. Pod názvem Velomont jsem nalezl pouze e-shop s oblečením, poslal jsem email s dotazem, zda je SMS od nich, bez odpovědi. Mám nějakou povinnost uhradit danou částku? Myslím, zda je vůbec ze zákona možné mě tímto způsobem vyzývat k nějaké platbě, opakují, že jsem navíc žádnou objednávku neučinil. Ale zajímá mě, zda z toho pro mne může hypoteticky hrozit nějaká sankce, a zda se mám třeba obrátit na policii. Omlouvám se za asi stupidní dotaz, ale dokud to byla jen první SMS, zkrátka jsem ji víceméně ignoroval, nyní z toho mám ale blbý pocit. Děkuji.

Ještě jednou podotýkám, že jsem danou společnost emailem kontaktoval, 8 dní bez odpovědi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 1759 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

Odpoveď byla označena jako užitečná

Můžeš je informovat, že zřejmě došlo k nějaké chybě. Pokud sis nic neobjednával, nic neplať. Také je možné, že někdo jen zkouší od lidí získat peníze… pošle 1000 SMSek a třeba 5 z oslovených lidí bez rozmyslu zaplatí… Zkontroluj zda uvedený účet odpovídá účtu Velomontu, zde je uveden:
https://www.ve­lomont.com/cs/do­prava-a-platba/

Pokud ne a ani z Velomontu se Ti neozvali, mohl bys zkusit kontaktovat policii s podezřením na pokus o podvod. (očekával bych, že se pokusí zjistit majitele účtu a zablokovat jej, aby se zachytily prachy případných dalších poškozených)

Upravil/a: quentos

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Milan1144 Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Pokud jsi nic neobjednal a nic neobdržel, nic neplať, Podezřelé už je jen to, že se neni možné s dodavatelem spojit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Mohou mít chybný telefon. Slušností by bylo je informovat o nějaké chybě, případně jim dát email pro zaslání kopie objednávky, případně doklad o vyřízení objednávky.

Druhou možností je hodit to za hlavu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Kontaktuj Velomont, pokud to jde a SMS ignoruj nebo i smaž.
Třeba si někdo z rodiny objednal nějakou módu.

INFO@VELOMONT.COM
+420 246 034 199

Upravil/a: nyjono

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… jestli sis jistej, hoď to za hlavu, nebo pro dobrej pocit bych na ono číslo poslal sms, že asi došlo k omylu a mají chybný číslo (vše se může stát) …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
marci1

Jedná se o nesolidní e-shop: https://www.fa­cebook.com/grou­ps/2216054928499876/

před 1759 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Chápu nadšení z dostupnosti informací. Ale je FB opravdu tím nejrevantnějším místem, kde přijít k dobrým informacím? Já se na to dívám tak, že negativní hodnocení píší zákaznici v mnohem větším procentu, než ta pozitivní. Mnohdy se o pozitivním ani nedovíme.

před 1759 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
nyjono

Tyto firma většinou posílají zboží na dobírku nebo po zaplacení.
Takže asi ignoruj.

před 1759 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek