Avatar uživatele
VIO

Jak opravit kolísání otáček při zahřátém motoru Fiat Punto I?

Nevíte někdo čím by to mohlo být?
Když nastartuji auto (Fiat Punto I. 1995 1.1 40kW), otáčky u studeného motoru jsou v pořádku, ale jakmile se auto zahřeje neboli otevře se termostat, začnou otáčky prudce kolísat a někdy se i sám přidává plyn do 3.000 otáček.
Klapka by měla být čistá.

Dodatek: Všechny filtry nové !

Zajímavá 0 před 2150 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Klaproth

Mě to kdysi taky jedno auto dělalo, příčinou byl zanesený vduchový filtr.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

Těžko říci – příčin může být mraky. Vzpomínám na jednu kuriózní, kterou jsme řešili s kámošem (neměl diagnostiku) – nemlich ta samá závada (na Felicii – také mu otáčky lítaly po zahřátí chvíli normálně, pak třeba 3000, pak zase třeba jen 1500…) Nemohli jsme na to přijít. A nakonec se ukázalo, že měl totálně zanesený vejfuk, jak auto při jízdě „drncalo“, tak se bordel v tlumičích (pěkně uvnitř zkorodovaných a zanesených) přehazoval a podle toho ty otáčky kolísaly. řídící jednotka byla kvůli tomu z údajů od lambda sondy dost divoká a tak se snažila, no. To víš, je to „jen“ počítadlo. :D

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Tak to je blbost, že otáčky kolísají neustále. To platilo možná tak na nějakých starších vránách. Ale dnešní současná auta by měla otáčky držet. Pokud nedrží, tak bych se zamyslel nad tím, zda nepřišel čas dekarbonizace a celkově prostě vyčištění motoru. Evidentně je tam něco špatně, takže bych se zaměřil na opravu.

Avatar uživatele
VIO

U auta kolísájí otáčky neustále, dokud se nevypne motor a neschládne.

před 2150 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek