„The preface is the beginning of a speech – what in poetry is the prologue and in aulos-playing the prelude. For all of these are beginnings and a sort of paving the way for what is to come. The prelude, then, is similar to the preface in epideictic speeches, for aulos-players, too, start off playing whatever they are good at and attach that to what gives the key to the tune, and one must write epideictic speeches in this way: by starting immediately whatever it is he wishes to say, [the speaker] states the key note [of the whole speech] and connect it [to what is to come], which is in fact what everyone does.“ (Bartelttův překlad Rétoriky z roku 2019)
„aulos-players, too, start off playing whatever they are good at“ tam podle mě nepatří. Děkuji.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 1474 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Mluví o řečnictví, které se nazývá demonstrativum (epideiktické, slavnostní).
Začátkem tohoto slavnostního vystoupení je v projevu předmluva, případně prolog, v hudbě předehra.
Předehra je to, co je ve slavnostním řečnictví předmluva. Tedy i hráč na „aulos“ začne hrát to, co umí, v čem je dobrý, jeho hra je tedy jakýmsi klíčem k pochopení melodie.
Stejně jako je důležitá předehra, je důležitá i předmluva.
Nevidím ve spojení předmluvy a předehry nic zvláštního. Stejně jako hráč, tak i řečník by měli uvést, o čem budou mluvit či hrát, tedy umět předmluvou i předehrou připravit posluchače na hlavní „vystoupení“.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
A proč by nemohl? I tehdy byla svoboda slova, napsat si můžete, co chcete, srovnávat můžete cokoli s čímkoli, třeba i nevhodně. Třeba hrát na píšťalu neuměl a měl o tom zkreslené představy.
0 Nominace Nahlásit |
Každý může srovnávat dva rozdílné prvky podle toho, co mají společné i podle toho, čím se liší. Záleží na úhlu pohledu. Něco je důležité a na něco zase zapomene. Dvacet různých filozofů a dostaneš dvacet různých výpovědí, které jsou charakteristické daným člověkem a jeho názory. Když se ti líbí cirkusové vystoupení, kino, fotbal tak to má něco společného, a je třeba, abys to dokázal popsat vlastními slovy. Dnes by se dal srovnat frekvenční rozsah, vibrace u hudebníka i u řečníka. Ale nejde o správnou interpretaci tonů, zvuků, slov a pod. Podstatné je, co to posluchači přinese. Zvýraznění, opakování, zaujetí posluchačů. A mohl bych pokračovat. Je málo vrcholných řečníků a stejně tak je málo hráčů na píštalu.
0 Nominace Nahlásit |
Nechápu, jak si hráč na píšťalu nejprve může odskočit k tomu v čem je dobrý, zatímco řečník musí začít OKAMŽITĚ s tím, co si přeje sdělit. To první je cizí předmětu, to druhé ho musí „načít“ (není mu cizí). Proto se domnívám, že to odskočení hráče na píšťalu je tam chybně (je v rozporu s tím, co musí dělat řečník, a proto nikoli příkladem k jejich srovnání).
Nevím, jak umíte anglicky, ale zřejmě jste špatně pochopil. Mně se na textu nezdá nic složitého .
Ale je to váš úkol, tudíž jej vypracujete tak, jak textu rozumíte vy.
Druhý význam „start off“, který jsem našel ve slovníku je „odchýlit se“, a to už je zcela flagrantní. Jak může někdo, kdo se nejprve odchyluje od něčeho, být srovnáván s tím, kdo s tím musí začít OKAMŽITĚ!
start off = začít,
https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=start%20off
–
depart = odchýlit se.
Zřejmě je opeavdu chyba ve vašem pochopení textu a chybném překladu.
Zkuste vložit text do překladače. Pokud překládáte jednotlivá slova, záleží na kontextu.
https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=%22The%20preface%20is%20the%20beginning%20of%20a%20speech%20-%20what%20in%20poetry%20is%20the%20prologue%20and%20in%20aulos-playing%20the%20prelude.%20For%20all%20of%20these%20are%20beginnings%20and%20a%20sort%20of%20paving%20the%20way%20for%20what%20is%20to%20come.%20The%20prelude%2C%20then%2C%20is%20similar%20to%20the%20preface%20in%20epideictic%20speeches%2C%20for%20aulos-players%2C%20too%2C%20start%20off%20playing%20whatever%20they%20are%20good%20at%20and%20attach%20that%20to%20what%20gives%20the%20key%20to%20the%20tune%2C%20and%20one%20must%20write%20epideictic%20speeches%20in%20this%20way%3A%20by%20starting%20immediately%20whatever%20it%20is%20he%20wishes%20to%20say%2C%20%5Bthe%20speaker%5D%20states%20the%20key%20note%20%5Bof%20the%20whole%20speech%5D%20and%20connect%20it%20%5Bto%20what%20is%20to%20come%5D%2C%20which%20is%20in%20fact%20what%20everyone%20does.%22%20(Barteltt%C5%AFv%20p%C5%99eklad%20R%C3%A9toriky%20z%20roku%202019)%0A%0A%22aulos-players%2C%20too%2C%20start%20off%20playing%20whatever%20they%20are%20good%20at%22%20tam%20podle%20m%C4%9B%20nepat%C5%99%C3%AD.
annas | 5913 | |
Drap | 4618 | |
led | 3001 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1647 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1308 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |