Již několikrát jsem nad tím důmal, jestli nezačnou dělat třeba
nějaký zvuk, když už jsou moc sjeté. Jednou se mi podařilo zníčit
kotouče od sjetých brzdovích destiček.
Doplňuji:
jde to poznat i jinak, aniž bych musel sundat kolo?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4061 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano dělají se také destičky se zvukovou signalizací. Poznáš je tak,
že když se na ně koukneš ze strany ( někdy musíš sundat kolo , záleží
jak je na ně vidět skrz disk) tak na horním nebo spodním okraji je takový
ohnutý silnější proužek ohnutého plechu . Ten je zalisovaný do třecí
destičky a když se destička opotřebí až na úroveň zalisování začne to
při brždění kovově drnčet. Bohužel když se jezdí dál tak po určité
době ty kovové proužky odpadnou a nevíš nic. Nemají to ale každé
destičky!! Auta vyšší třídy mají signalizaci elektrickou na podobném
principu. Já osobně pod 4 mm měním.
Doplňuji:
Nijak. Musíš se podívat na bok destičky a ten uvidíš jen z jedené
vnější strany. Pokud tam necháš kolo je navíc celý kotouč
i s brzdičem schovaný uvnitř disku.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Nejlíp, když je přeměříš – na destičce by mělo být alespoň cca
2 mm třecího materiálu a ten by neměl být popraskaný či vydrolený.
Doplňuji:
Aniž sundáš kolo to poznáš těžko – leda hodit auto na zvedák (nebo na
jámu) a kouknout zespod na vnitřní destičky – pokud se spolehneš na to,
že vnější i vnitřní jsou opotřebované stejně.
Ale – sundat kolo a dát je zpět je i na parkovišti otázka pár minut,
co řešíš?
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
jako laik??..
musíte sundat kola
ta nejslabší destička musí mít minimálně 2–3mm silnou vrsvu brzdící
hmoty. (na všech kolech
0
před 4061 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Příspěvek smazán administrátorem.