Co se vlastně stane, když přepnu palivový kohoutek do polohy rezerva? A pokud bych před natankováním přepnul kohoutek zpět z rezervy do původní polohy, rezervní nádrž se nedoplní?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? odik, Alesh před 2803 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zjednodušeně popsáno:
Z nádrže přes kohoutek vedou dvě trubičky. Ty se v kohoutku spojují
v jednu a následně hadičkou do karburátoru.
Jedna trubička je v úrovni dna nádrže a to je ta rezerva. Druhá trubička
je asi 1–2 cm nade dnem nádrže (je delší) a to je normální stav.
Kohoutek otevíráš do polohy otevřeno a pokud hladina benzínu klesne asi
1–2 cm nad dno nádrže, benzín ti dojde, protože jak jsem již uvedl,
trubička je výš. Poté přepneš palivový kohoutek do polohy rezervy, kde je
čerpáno palivo až na dno nádrže. Ten rozdíl 1–2 cm je jak
u kterénádrže přibližně 1 litr paliva, což je ta rezerva.
Nejhorší je, pokud otevíráš kohoutek rovnou na rezervu, protože pak
vyčerpáš nádrž až na dno a žádnou rezervu nemáš.
Co se týče plnění nádrže, je úplně jedno jestli je kohoutek v té či
oné poloze.
4Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, Dochy, gecco, Otazník123
před 2803 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak pokud je rezerva řešena tak, že ji ji nutné „zapnout“ otočením palivového kohoutku do polohy rezerva, pak je to řešeno tak, že ten kohoutek má směrem do nádrže dvě trubičky – kratší je rezerva, delší pak normální. Jezdíš na normální a jakmile ti klesne hladina paliva k té delší trubičce, motor ti chcípne, protože už tou delší trubičkou neteče benzín. Pak otočíš kohoutek a v tu chvíli se začne čerpat benzín tou kratší trubičkou, tudíž máš ještě nějaké palivo na dojetí. Je to vlastně velmi jednoduchý mechanický způsob, jak zamezit nedojetí bez ustavičné kontroly, kolik toho ještě mám v nádrži.
3Kdo udělil odpovědi palec? mosoj, gecco, Otazník123
před 2803 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nevím, jak to funguje o dnešních moderních motorek, asi už jsou vybaveny i palivoměry jako auta. Ale za zlatých jednodušších konstrukčních principů to fungovalo asi tak: nádrž byla rozdělena na dvě části, už jenom proto že byla nasazena na hlavní konstrukční trubku rámu shora a vlastně ji obepínala. Pokud hladina v jedné části příliš klesla, bylo nutné přepnout trojcestným ventilem na druhou stranu a jelo se dál. K nejbližší pumpě to obvykle stačilo, ale po vyjetí rezervy jsi zůstal na suchu. Při doplňování benzínu bylo rozumné otočit kouhoutek zpět, tak aby byla zachována možnost rezervy To ale platilo za časů spolehlivých jawiček, dnes to může být jinak.
Upravil/a: Kepler
3Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, gecco, Otazník123
před 2803 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není nijak fyzicky oddělena. Řeší se to jen sledováním výšky hladiny paliva. U starých motorek tak, že nasávací otvor pro normální zásobu byl výše, než druhý pro rezervu. U moderních motorek je plovák v nádrži a sledování spotřeby řídící jednotkou motoru.
2Kdo udělil odpovědi palec? gecco, Otazník123
před 2802 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jsou dvě dvě pozice. Jedna normální a druhá, která dodává palivo na dojezd k benzínce!
0 Nominace Nahlásit |
Otazník tam byl, přebývala pouze mezera mezi ním a slovem. Že ti to za to stojí, zabývat se takovými chybami. Jsou tu mnohem horší případy a u nich žádné tvé chytré komentáře nevidím. Navíc tato malá chyba vůbec nemění význam otázky. Zkus radši pomoct z odpovědí a nebo nepiš nic.
Zde máš obrázek kohoutku:
http://www.motocomponents.cz/galerie/8636/palivovy-kohout-fpc-208r-default.jpg