Avatar uživatele
plebs

Jak je v Německu dělena společnost podle značky a ceny auta?

Česko možná Slovenský čutálista byl vedením Německéko klubu pozván na kobereček, že v menším městě jezdí autem cenové výše který není vhodný pro čutálistu jeho kategoríe.

Zajímavá 0 před 760 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Filip84

Opravdu nechápu, na co se ptáš. Důvody, proč si lidé pořizují spotřební věci (mezi což auta patří) pod poměry, nebo nad poměry, jsou různé, ale typově jsou shodné jak u nás, tak v Říši, tak třeba v UK.

Výjimkou je Francie, tam jsou auta „normální“, stará, ošklivá, malá a obouchaná, a pak auta „bourgeoisní“, velká, neošklivá, nebo ošklivá jinak a naleštěná. Normální člověk, ve Francii, nemá bourgeoisní auto.

Ale jinak je, v tomto, Evropa překvapivě relativně na stejné, pomatené, vlně. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
df

Máš nějaký zdroj této informace?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Asi podobně, jako u nás ;D ;D ;D
Pokud máte na mysli sociální stratifikaci v německé společnosti, nesleduji, nezajímám se o to.
Vím jen? že před pár lety nesměly bankovní úřednici (Mnichov) „dělat ostudu“ zaměstnavateli. Přesněji, nebylo žádoucí, aby nakupovali v „levnějších obchodech (určeno nízkopříjmové skupině), typu Norma, Aldi apod.
Nedivila bych se pokudby se někde (maloměsto, obec) našel „horlivec“, který hlídá ostatní nebo se pasuje na mluvčího veřejného mínění. ;D Pokud někdo okázale dává své bohatství najevo. Fotbalista , cizinec z východu je možná „jen“ 7. Manuálně námezdní polo-kvalifikovaní dělníci…. Nadstandardně hodnocení 🙂
https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Soci%C3%A1ln%C­3%AD_stratifi­kace

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cappuccino

Ano, v nemeckych firmach je jakysi (nevim jestli psany ci nepsany) zakon, jakym autem bude jezdit sef, vedouci pracovnici a sekretarky. Hlavne se taky casto dba na to, aby firemni auta byla vyrobena v Nemecku.
I jako reprezentant male firmy jsi posuzovan podle toho, jakym autem prijedes.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
plebs

Df nezávislá česká média, Schalke čutálista Král italský žihadlo za pět mega

Avatar uživatele
df

Vzdyť tam nebyl nikdy komunismus, do piče. Co s těma lidma je? To tam bydlí samý žebrák?

Avatar uživatele
plebs

Filip84 podle mého odhadu aby vypadal jako Hogo fogo i když má vergl třeba na dluh anebo neumí pořádně jezdit..
Byl jsem ve Francii a na parkovišti přijela dáma prostor menší než její autíčko to přední postrčila nárazníkem asi metr dopředu a poté zaparkovala. To se stát v české kotlině tak se majitel mírně odřeného nárazníku skoro zblázní, policie pojišťovna pátrání po pachatelích a pod.

Avatar uživatele
Filip84

plebs: Jasné, Ti říkám, že přístup Francouzů k autům je „abnormální“! 🙂

Ty, ale takoví lidé jsou v Evropě všude. Já znám dva: jeden má BMW I. (BMW I. – Bayrische Motor Wagen, BMW II. – Bakelit Motor Wagen, tj. Trabant a Syrena Laminat 🙂 ), nemám přesnou představu, kolik to auto stálo nové, on ho koupil ojeté (ale nijak extra), a podle vybavení, když se na to podíváš jenom tak, jako, zlehka, je to něco mezi Mercedesem E Klasse a S Klasse, takže, určitě, nové přes million. Rozhodně bylo drahé i ojeté, ono je v dobrém stavu – to vidíš, i slyšíš. Ten majitel je buran nevídaný, džíny od Vieta, tričko s obrázkem, jak pro puboše, výraz prasopsa zkříženého s teletem, a pomalu žere suché rohlíky, aby měl na ten servis, no a vůbec na provozní náklady. A je happy! 🙂 Každému, co jeho jest.

Druhý si koupil Ochcávku, novou, na leasing, protože je z Ústí a maká v Praze, tak aby to bylo vidět. Jo, on maká v Praze, ale jako „lopata“, platí si tam ubytovnu, a na ní žere konservy a rohlíky a šporuje každou korunu, protože ten leasing, s havarijním ručením, servis, a to všecko kolem, stojí tolik že by jinak nevyšel. On není happy, ale on tak jako celkově není happy, prostě kyselina člověk, no. Nicméně, co 2–3 tejdny dojede domů „na vesnici“ (a on i, myslím, z nějaké vesnice je, já to tam až tak neznám, jest to daleko), no a dělá „frajera“, protože maká v Praze a má novou káru na leasing!

Však James May si taky, ještě, než začal natáčet Top Gear, koupil Rolls Royce, který, protože toho modelu Rolls Royce vyrobil moc kusů, byl relativně levný, ale silniční daň není levná, pojistka rozhodně není levná, neměl na to garage, protože do té, co měl, se ten krám nevlezl, a moc s tím nejezdil, protože to žere hodně paliva, no a ježděním se to opotřebovává a servis je pak drahý. Ovšem když shlédneš, alespoň, speciály Top Gearu, tak ti, poněkud, dojde, proč si to auto koupil. On je tak celkově mimo. 🙂

Prostě: takoví lidé jsou všude, akorát ve Francii jich je poněkud míň. 🙂

Avatar uživatele
ivo xxx

no nevím ale co z toho že mám drahé auto když s ním jezdím po stejných dírách, výkopech ,zákazech jako v těch levných…

Avatar uživatele
Filip84

ivo: Když máš „malý péro“, připadá ti, že máš „velký péro“.

Když nejsi vyrovnaný, „najdený“ a nemáš smysl života, velice snadno ho můžeš „nalézt“ v tom, že jezdíš rychle odnikud nikam.

Když nemáš osobní integritu, snadno si můžeš najít referenční skupinu mezi „autíčkáři“ (a je jich spousta poddruhů!): hltáš časopisy o autech, sleduješ pořady o autech, oblékáš se do „auťáckých“ hadrů, máš „nadupanou káru“ a velkou část těch peněz, co vyděláš tím, že ve fabryce měníš čudly, narveš do té „nadupané káry“, aby byla ještě víc „nadupaná“. Nebo měla silnější rádio. Nebo co já vím, co ještě?

Svým způsobem, co člověk, to originál, ale základní rysy jsou podobné. Nesuď podle sebe druhé: nefunguje to! 🙂

Nový příspěvek