Kdesi jsem četl že se při výměně kol letních za zimní a naopak vždy každé kolo montuje PP za PP atd. Na jaře jsem byl na výměnu kol v servisu tam mi bylo řečeno pracovníkem, že na tom nezáleží kam se které kolo osadí. Jaký je správný postup výměny?
Zajímavá 0 před 2597 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
… tak to asi nebyl mechanik, ale uklízeč v onom servisu … dřív se preferovalo do kříže, dnes zezadu na předek (na stejné straně) …
0 Nominace Nahlásit |
Já jsem preferoval do kříže, tj. to co jezdilo vzadu, jsem přezul dopředu na druhou stranu a naopak. Jsou i jiné názory, ale takhle mi to přijde logické z hlediska rovnoměrnému opotřebení pneu. Když jsou kola kompletní, tak má smysl záměna jen vpředu – vzadu.
0
před 2597 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Z hlediska přilnavosti je nejlepší montovat kola na stejná místa. Z hlediska životnosti se doporučovalo různé střídání míst, aby se vzorek opotřebovával rovnoměrně. U radiálních pneumatik se doporučuje zachovat směr otáčení. Zimní pneumatiky mají často směr otáčení vyznačený.
0
před 2597 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Názory na střídání kol (pneumatik) se různí (i viz odpovědi přede mnou). Osobně preferuji pouze výměnu předních za zadní a obráceně, vzhledem k předpokladu většího opotřebení na hnané nápravě a to i 4 kolky, s vypínatelnou zadní nápravou. A prohození levé za pravé už asi tak podstatné není. To vždy při sezónní výměně na další rok. Takže si kola „obouvám“ do obalů, s označením, kde byla osazena naposled.
0
před 2597 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to různé. Střídání je vhodné při nerovnoměrném opotřebení kol (ale pak je otázka zda by neměl někdo něco udělat s autem). Ale u některých pneumatik je to zas omezené jejich konstrukcí…
0
před 2597 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vždy najdete více správných odpovědí.
Já je vyměňuji, jak se mi to hodí, jak potřebuji upravit sjížění
dezénu.
0
před 2594 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek