Jak je to se spotřebou klimatizace? Když jsem kdysi jel tuším
s oktávkou (už je o nějaký čas), tak jakmile jsem zapnul klimatizaci,
počítač ukázal zvýšení spotřeby o cca 0,6 l/100km. Spotřeba (toto
navýšení) se neměnila bez ohledu na nastavení teploty vzduchu. Je to
běžné chování, můj omyl, nebo teď už jsou klimatizace
sofistikovanější a šetří pokud není třeba plný výkon?
Doplňuji:
Díky za odpovědi. Ale podle informací, keré jsem teď objevil, jsou dva typy
kompesorů:
Spojkou spínané (ty o kterých tady mluvíme – zapnutá klima =
zatížení kompresorem naplno)
Stáloběžné (běží pořád, ale elektronikou je jim nějakým způsobem??
řízen výkon – při vypnuté klimatizaci běží na cca 2% plného
výkonu)
Bohužel, informace jsou stále poněkud kusé.
http://auto.idnes.cz/test-klimatizace-0ez-/automoto.aspx?c=A120724_144317_automoto_fdv
(zejména diskuse pod článkem)
http://www.autoklima.cz/kompresory-autoklimatizace.html
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, suaeda před 4157 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano zvyšuje spotřeba až cca 1 l. Záleží na motoru a také výškovém profilu silnice. Když jedeš z kopce spotřeba je nízká tak jako tak.
Zatížení motoru klimatizací ( při jejím zapnutí) je stejné bez ohledu
na teplotu, neboť klimatizace jede stále na plno a teplota výstupního
vzduchu se reguluje přimícháváním teplého klapkou.
Doplňuji:
Tak já bych si tak úplně nebyl jistý, že stáloběžný kompresor
celkově!! uspoří palivo.
Regulace výkonu chlazení je zde realizována regulací nátoku chladiva do kompresoru elektromagnetickým ventilem. Protože je ale kompresor zároveň chladivem mazán ( do chladiva se přidává olej) nemůže ani při nulovém výkonu kompresoru se točit alespoň bez minimálního množství chladiva. tedy další zátěž na motor. Takže já bych byl s tou úsporou opatrnější. Možná že je to výhodné v době zapnuté klimatizace, ale v době vypnuté klimatizace musí být zákonitě úspornější kompresor se spojkou, který se v té době vůbec netočí.
Nevím jaký vliv to má na životnost kompresoru, ale cena obyčejného kompresoru se spojkou je kolem ±20 000 Kč.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě že klimoška zvýší spotřebu, tak jak jste to popsal a správně rozvedl kolega mosoj.
0 Nominace Nahlásit |
Mosoj: Jo, dík, s tím bych i souhlasil. Trochu moc neznámých a slušné info nikde. Zatím mám pocit, že oba systémy stále ještě mají co vylepšovat. Co takhle je zkřížit? „Stáloběžnej“ se všema výhodama + spojka 😉
Jo to si nestěžuju a jsem rád za info.
A s tím, že klimatizace je pořád připojená – v jednom z těch
zdrojů uváděli zátěž cca 2% při „vypnutí“ souhlasím, že úspora je
sporná (vzhledem k tomu, že velkou část roku klima není třeba).
Ale jako celek mi to pořád připadá trochu nedomyšlené, tak pořád
doufám, jak mi někdo řekne, že XY už vymyslel dokonalejší systém, kterej
do roka bude ve všech nových autech 😉