Avatar uživatele
Kryšpín

Jak je to s emisemi u dieselů normy Euro 4–5 proti normě 3?

Při průjezdu Německem mi pravil pumpař, UBA Federální agentura výzkumem zjistila, že norma Euro 3 je u všech výrobců v Evropě daleko čistčí, než norma 4 – 5 a některých případech i 6. Údajně skutečné emise naftových motorů se s novými normami jenom zvyšují, poněvadž ty normy jsou kouzleny v uzavřených laboratořích, tudíž prý moderní vyšší čísla dieselů v Evropě jsou jenom bludem pro koupěchtivé ovce.
Má někdo přehled je na tom něco pravdy, mimo nedávný problém VW ?

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Gestas před 2334 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Gestas

Jiná odpověď

Díky filtru pevných částic z nových vozů létá méně sazí (BTW Moderní auta bez tohoto filtru jsou daleko horší než staré Liazky, protože jimi vypouštěné saze jsou menší a dostávají se až do plic).
U ostatních emisí na tom dle mého nebudou hůře než vozy s EURO 3, ale ani o moc lépe, protože většina snížení vypouštěných emisí byla způsobena jen dokonalejším přizpůsobením podmínkám testu (celá Dieselgate byla o tom, že prasklo, že Volswagen dělá ty motory tak, aby v testu ukázaly nízké emise a v reálu je to daleko horší-ale tak to dělají všichni). Možná budou malinko vyšší emise CO2, protože auto kvůli filtru pevných částic víc žere (ale na papíře ne-a to je pro úředníky hlavní) a množství CO2 je přímo úměrné množství spáleného paliva.

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek