Cestující by měl cestovat s platným lístkem, pokud si ho nemůže nebo nestihne koupit, měl by nastoupit do speciálně označeného vagonu. Když nastoupí do jiného vagonu, je posuzován jako černý pasažér. To bylo teď ve zprávách. No když doběhnu na vlak na poslední chvíli, tak nebudu pobíhat s kufrem po nástupišti a hledat speciální vagon, ale nastoupím do nějakého vagonu a budu se snažit dostat do toho speciálního vagonu, abych si tam koupil lístek. Když mne chytne dříve průvodčí, budu černý pasažér. To vymyslel fakt někdo na úrovni. Co myslíte? Děkuji.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? quentos, Rokio před 1771 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
No jasně, je to blbost, ten vyhrazený vagón nechápu. Pro průvodčího to neznamená žádné ulehčení práce a pro pasažéra je to jen komplikace.
0 Nominace Nahlásit |
No a co bys dělal dříve? Proběhl kolem otevřené pokladny a nastoupil do
vlaku bez jízdenky.
Teď to máš jednodušší o to, že jízdenku si můžeš zakoupit předem
v kterékoliv trafice v kraji, případně v automatech. A pokud jedeš
dál, tak je to docela hazard předpokládat, že doběhneš na
poslední chvíli
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Za prvé zprávy to všelijak přikrášlí, ale to je fuk. Já myslím, že pokud nastoupíš, tak po nástupu vyhledáš slovy právníka v co nejkratší době ten speciální vagon a zde si můžeš lístek koupit.
Velice se mi líbilo v uvozovkách jednání známého, který jel do Prahy a nekoupil si lístek, on vlastně nemohl, protože se jednalo o tzv. neobsazenou stanici-zde lístky neprodávají, až když jel z Pardubic (tady je obsazená stanice), tak došel průvodčí. Já nestihl koupit, nevadí, odkud kam, Pardubice-Praha. Cena je cca 400.- Když mi to říkal, tak to není možný, hledal jsem a hledal. Nedávají přirážku, ale! Pokud nekoupím lístek v obsazené stanici, prodají lístek bez jakýchkoli výhod, prostě klasika. Kdyby řekl, že jede ze Třebové, měl to až do Prahy za nějakých 120–150 :DDD No lhal a „vydělal“ :DDD
0 Nominace Nahlásit |
nemusíš vůbec bláznit s jízdenkou na poslední chvíli můžeš si ji koupit hodiny předem přes http://m.cd.cz (jízdenka tam zakoupená není na konkrétní spoj je na trasu od do a platí celý den, stejně jako jízdenka zakoupená u přepážky), imo se prostě jen snaží lidi donutit aby se naučili tyto metody používat a přestali se spoléhat na místní pokladny, natož pak nákupy lístků u průvodčího, proto to takto komplikují. Jak říkám, existují mnohem jenodušší způsoby jak si pořídit jízdenku v čas a klidu, spíš je pak už jen na tobě jak moc zatvrzele je odmítáš používat 🙂
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
A neplatí to jenom v jednom kraji na asi dvou tratích? A přitom už dávno je spousta tratí, kde například cestující bez jízdenky má povinnost si koupit jízdenku u strojvedoucího, a pokud by to neudělal, tak by samozřejmě platil pokutu. V zásadě to není nic nového než to, co už ve spoustě místech na světě dávno funguje.
Nejde ani tak o presnosť uvedenej ceny, ale „šetrnosť“ na nesprávnom mieste. Je pravda, ýe možno lístok kúpiť vopred, buď priamo alebo elektronicky cez internet, mobil, ale stále sa nájdu ľudia, ktorí chcú podvodom šetriť, aj keď neušetria. Ako napríklad istá cestujúca presvedčovala sprievodcu, že nastupovala práve v takej bezpokladňovej stanici, ale neuvedomila si že sprievodca jej v meste pomáhal nastupovať do vlaku. Takže lístok bol s prirážkou. (nebojte sa, nebola som to ja, chodím zadarmo)
asi tak, rozumní prostě kupují lístky už jinak a často ani nepotřebují už ty místní pokladny na nádražích (na co taky v době chytrých telefonů a vžudypřítomného připojení), kdo vlítne do vlaku bez jízdenky si o nějakou komplikaci holt koleduje a že je to jen nutnost projít do speciálního vagonu ? No a, nezbláznětě se z toho a příště si kupte lístek předem přes m.cd.cz … nemusíte ho ani tisknout jen průvodčímu ukážete QR kod který vám to vygeneruje, těžko by to mohlo být snazší. Šetříte tím čas svůj i mnoha zaměstnanců ČD, kteří se mohou věnovat smysluplnější činnosti. Ty fyzické pokladny a platební terminály u kadého průvodčího jsou v podstatě jen plýtvání prostředky a obecně je to pak příčina toho proč jsou ČD obvykle nekonkurenceschopné nebo nedokáží vykazovat zisk vůbec.
To je právě blbost. Tam, kde je vlak součástí integrovaného dopravního systému, tam tyto jízdenky neplatí. Co bylo ještě loni to už letos neplatí. Pro náhodné jízdy v rámci kraje mám v peněžence takzv univerzální jízdenku, na té se označí počet proužků podle toho kolik zón projedu.
ge0rge…tak by mne zajímalo, podle té tvé teorie, jak si mám koupit lístek, když nastupuju tam, kde se neprodává a nemám možnost ho koupit přes mobil??…a dopředu po netu je ho kupovat blbost, protože jedu jen příměstským vlakem pár zastávek a nevím zda vůbec vlakem pojedu…nezbývá mi tedy nic jiného, než ho chtít po průvodčím…nebo máš jiné řešení??
Funna: Na vlak se používá stejná jízdenka jako třebas na autobus. Lístky dostaneš v každé trafice, v automatech, někdy i v hospodách.
Kde neprodávají lístky, jedná se o tzv. neobsazenou stanici a oni dobře vědí ktteré to jsou a pak se prodá lístek se všemi slevami a bez přirážky.
Nebojte sa, fyzické pokladnice nezrušia tak skoro. Ja napríklad považujem za plytvanie peniazmi poplatníkov a ľudskými zdrojmi, keď cestujúci so zákonn právom cestovať beplatne si musí obstareť cestovný lístok, papierový, alebo elektronický, hlavne, ak má na bezplatné cestovanie riadny doklad, alebo vek.
Tak on je problém v tom, že pro toho cestujícího to sice bezplatně je, ale ten dopravce si nemůže dovolit nikoho vozit zadarmo. Takže to za toho cestujícího musí platit někdo jiný, takže ten dopravce musí prokázat, že ty lidi svezl. Ale taky mi přišlo na Slovensku komické, když na nádraží byla spousta pokladen, a polovina z nich byla jen na ty bezplatné jízdenky.
To cestovanie v skutočnosti nie je bezplatné, cestovné prepláca železniciam štátna kasa. Zjavne preto sa vydávajú cestovné lístky (aj cez internet), ktoré sa započítavajú do predaných lístkov. Keby bolo cestovanie len na preukaz štát by preplácal len paušál.