Jde mi konkrétně o pohon, tedy ne o brzdění. Mám pravěkou skládačku Eska, a pokud hodně zaberu, tak se za skřípotu pedály protočí, což samozřejmě je nejen nepříjemné, ale i nebezpečné. Měl jsem to několikrát rozebrané a nic chytrého jsem tam nevykoukal, snad jen to, že když jsem vzal jen samotné kolo s úplně demontovaným nábojem a vložil jsem ho něj část s pastorkem (vypadá ± jako ta na obrázku, kde teda není ten pastorek) a simuloval jsem šlápnutí, tak to mělo tendenci tím kolem otáčet, což je samozřejmě správně, resp. z toho jsem si odvodil, že toto je ta část, která má na starost pohyb vpřed a ten zbytek, co jsem nevložil, slouží celý jako brzdový mechanismus. No a teď ta záhada. Obě ty části co se spolu dotýkají, jsou hladké. Jak ten plášť http://www.retrocyklo.cz/1602/zadni-naboj-torpedo-plast-36-der.jpg , tak ten zmiňovaný díl s pastorkem ( http://img.radicalsport.cz/commodityDetailZoom/images/ext/687474703a2f2f7777772e6b636b63796b6c6f73706f72742e637a/fotocache/zoom/81029.jpg ). Jediné, co při záběru se děje, je to, že vystoupnou vně ty válečky, ale ty jsou normálně otáčivé, čili mi to hlava nebere, kde se vezme ta „aretace“, a tudíž že lze jet vpřed. Nevíte někdo, jak to funguje, resp. jak to příp. opravit, tj. jinak než výměnou dílů?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Cenobita před 2962 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tady diskuze o tom, jak funguje a jak se opravuje:
http://www.bike-forum.cz/forum/torpedo-naboj.html
Tady výkres sestaveného torpeda:
http://www.bajk.cz/gfx/download/tom/Torpedo.jpg?
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Snáď vám pomôže citát z http://www.bike-forum.cz/forum/torpedo-naboj.html
"Jakmile se spojka odtáhne od brzdných destiček, ty se uvolní a asi by
se
měly odtáhnout od těla náby. Ale to jde jen když je na jejich vnitřku
trošku lepivá vazelína, jinak k tomu nemaj důvod – takže většinou se
sklepou a lehce škrtaj o tělo.
Při záběru se spojka kousne do těla a otáčí se s nim. Spojku
odtlačuje pružina, která je druhym koncem fixovaná brzdě. Takže její
konec ve spojce musí protáčet. Jenže – pružina je o pár desetinek mm
širší než díra ve spojce, takže je tam rozepřená a krásně drhne (kov
na kov). To jsem ošéfoval Dremelem, obrousil jsem nejširší část pružiny
aby se ve spojce líp klouzala."
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekDrap | 448 | |
marci1 | 268 | |
Kepler | 220 | |
annas | 219 | |
gecco | 146 | |
Alesh | 139 | |
hanulka11 | 135 | |
led | 127 | |
mosoj | 120 | |
elkon | 119 |
Atletika |
Cyklistika, MTB |
Fotbal |
Hokej |
Motorsport |
Rekreační sport |
Ostatní sport |