Avatar uživatele
Alesh

Jak funguje zadní náboj kola, tzv. torpédo?

Jde mi konkrétně o pohon, tedy ne o brzdění. Mám pravěkou skládačku Eska, a pokud hodně zaberu, tak se za skřípotu pedály protočí, což samozřejmě je nejen nepříjemné, ale i nebezpečné. Měl jsem to několikrát rozebrané a nic chytrého jsem tam nevykoukal, snad jen to, že když jsem vzal jen samotné kolo s úplně demontovaným nábojem a vložil jsem ho něj část s pastorkem (vypadá ± jako ta na obrázku, kde teda není ten pastorek) a simuloval jsem šlápnutí, tak to mělo tendenci tím kolem otáčet, což je samozřejmě správně, resp. z toho jsem si odvodil, že toto je ta část, která má na starost pohyb vpřed a ten zbytek, co jsem nevložil, slouží celý jako brzdový mechanismus. No a teď ta záhada. Obě ty části co se spolu dotýkají, jsou hladké. Jak ten plášť http://www.re­trocyklo.cz/1602/zad­ni-naboj-torpedo-plast-36-der.jpg , tak ten zmiňovaný díl s pastorkem ( http://img.ra­dicalsport.cz/com­modityDetailZo­om/images/ext/687474703a­2f2f7777772e6b636b63796b­6c6f73706f72742e637a/fo­tocache/zoom/81029­.jpg ). Jediné, co při záběru se děje, je to, že vystoupnou vně ty válečky, ale ty jsou normálně otáčivé, čili mi to hlava nebere, kde se vezme ta „aretace“, a tudíž že lze jet vpřed. Nevíte někdo, jak to funguje, resp. jak to příp. opravit, tj. jinak než výměnou dílů?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Cenobita před 2962 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dubraro

Tady diskuze o tom, jak funguje a jak se opravuje:
http://www.bike-forum.cz/forum/tor­pedo-naboj.html
Tady výkres sestaveného torpeda:
http://www.baj­k.cz/gfx/downlo­ad/tom/Torpedo­.jpg?

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Snáď vám pomôže citát z http://www.bike-forum.cz/forum/tor­pedo-naboj.html
"Jakmile se spojka odtáhne od brzdných destiček, ty se uvolní a asi by se
měly odtáhnout od těla náby. Ale to jde jen když je na jejich vnitřku trošku lepivá vazelína, jinak k tomu nemaj důvod – takže většinou se sklepou a lehce škrtaj o tělo.

Při záběru se spojka kousne do těla a otáčí se s nim. Spojku
odtlačuje pružina, která je druhym koncem fixovaná brzdě. Takže její konec ve spojce musí protáčet. Jenže – pružina je o pár desetinek mm širší než díra ve spojce, takže je tam rozepřená a krásně drhne (kov na kov). To jsem ošéfoval Dremelem, obrousil jsem nejširší část pružiny aby se ve spojce líp klouzala."

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek