Avatar uživatele
wendyX

Existuje u nás orgán, který ověřuje, zda reklamy, vysílané v médiích, nelžou?

V poslední době se mi zdá, že takovýchto více, či méně lživých reklam
přibylo přímo ‚raketově‘… Jsou tvůrci podobných reklam nějak postihováni,
nebo jim stačí jen skutečnost, že si odvysílání prostě jen zaplatí?

Upravil/a: annas

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, Kepler před 2252 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Zda se pravdivost ověřuje, netuším. Ale existuje Etický kodex reklamy.

Kodex reklamy byl vydán Radou pro reklamu za účelem regulace reklamy v České republice. Jde o to, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení reklamy. Reklama by měla být pravdivá, slušná a čestná, a měla by respektovat také mezinárodně uznávané zásady reklamní praxe vypracované Mezinárodní obchodní komorou.

„Kodex reklamy nemá formu zákona a jeho vymáhání tedy nelze provést např. před soudem. Jedná se o vymezení pravidel a přijatelných mezí profesního chování pro subjekty působící v oblasti reklamy a Kodex také plní informační funkci ve vztahu k veřejnosti. Dodržování Kodexu reklamy je tedy pro firmu především dobrou vizitkou a může posloužit také v rámci konkurenčního boje“ atd.

„Kontrolorem reklamního průmyslu se tak může stát každá fyzická či právnická osoba, která podá Radě pro reklamu stížnost na konkrétní případ.“

https://www.al­taxo.cz/provoz-firmy/marketin­g/eticky-kodex-reklamy
https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Rada_pro_re­klamu

Jinak originální dokument je v odkazzu
http://www.rpr­.cz/cz/dokumen­ty_rpr.php

K regulaci reklamy a k odpovědnosti za reklamu
https://www.e­pravo.cz

Osobně jsem se setkala s tím, že zdravotní tvrzení u různých přípravků byla omezena a stanoveny podmínky. pro jejich reklamu.

https://www.kr-zlinsky.cz/po­suzovani-reklamy-obsahujici-zdravotni-tvrzeni-cl-829.html

--
Informace z roku 2018
Veřejnoprávní regulace reklamy

Najdete i dozorové orgány

http://www.bu­sinessinfo.cz/cs/clan­ky/verejnoprav­ni-regulace-reklamy-ppbi-70162.html#!&chap­ter=1

Upravil/a: annas

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Proč by měli být postihováni tvůrci reklam,
kteří dodávají pouze grafickou podobu, herce, apod.?

Tvůrci reklam zpravidla nemají vzdělání a mnohdy ani
možnost pravdivost či správnost zadaných textů posoudit.

Obdobně pro média, která pouze poskytují vysílací čas,
reklamní plochu apod.

Tím, kdo by měl za obsah reklamy odpovídat, by podle mne
měl být zadavatel reklamy → často výrobce nebo prodejce.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Zdá se, že na to nikdo nedohlíží. Zásada je: zaplať a máš to tam. I na tomto webu jsou někdy do očí bijící nesmysly, jinde častěji. Slibují dvojnásobné zvýšení výkonu motoru nějakým aditivem, naučíš se perfektně jazyk za 2 týdny, z hluchého je radar, z impotenta bejk, natotata z tebe udělají milionáře, plešounovi udělají lví hřívu…Naštěstí není co čtenář, to blbec a občas se od srdce zasměju 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Orgán sice existuje, ale dohled nad reklamou v popisu práce nemá. Jen reaguje na oznámení.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

No, vím že nějaká instituce se zabývá „neetickou“ reklamou (kritéria jsou mi záhadou), kterou můžou (pokud usoudí, že je „neetická“) zakázat, přičemž to nevylučuje další postihy (finanční – jak jinak ;) :D)!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Už z principu považuju každou reklamu za klamovou a tak s tím nemám problém.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek