Podle toho, také, možná, její práce vypadá. Někdo je otrlý a má to
tzv. „na háku.“
Nebo jste to docela nepochopil a vykládáte si to po svém 😉
Je rozdíl, v práci „spát“ a prospat se. 😉
Pokud, v nepřetržitých provozech slouží, alespoň po 2 lidech, mají
někde možnost, prospat se. Střídají se po 2 hodinách.
Někdy, když je „klid“, tak někteří „spí“ 2 – 4 hodiny
(výjimečně déle). Nedělají to vždy, všichni zaměstnanci, ale jen
někteří.
Ano, někde ve zdravotnictví,, ostraha (vrátný), taxikáři
v menších městech (budí se na telefon). Podobně pak to chodívá u PČ,
městské policie. Tam, kde technika, signálem, upozorní zaměstnance, že se
„něco děje“ atp.
LÉKAŘ A SLUŽBA V NEMOCNICI.
Dokážete si představit, že ve všední den ordinuje v ambulanci, Kolem
15. hodiny nastoupí do služby na lůžkovém oddělení, celou noc BDÍ a
druhý den ráno je opět v ambulanci?
TAM, KDE JE TO MOŽNÉ, se na lékařském pokoji někdy, někde může prospat
(mezi pravidelnými nočními kontrolami pokojů a pacientů). Sestra, která
má noční službu, ho pak (když se něco děje, je příjem), vzbudí.
Ty sestry se střídají, někde po 8 hodinách, jinde a o víkendu, mají
služby po 12 hodinách (obvyklé v LDN. ODN, domovech důchodců).
Ony ty 12 jsou „nutné“. Důvodů je více. Jednak, nedostatek pracovních
sil (zdravotnictví, sociální služby, a tedy sestry, sanitářky,
ošetřovatelky).
Místo 4 zaměstnanců, kteří vykryjí 24 hodin (ranní, odpolední, noční
a čtvrtý má volno), stačí, při 12 h směně, zaměstnanci dva.
Ušetří zaměstnavatel. MZDA/PLAT je více složková. Základ, osobní
ohodnocení, někde odměny, rizikové příplatky, stravné atd.). Tak je to ve
zdravotnictví a sociálních službách.
JSOU ODDĚLENÍ NEMOCNIC , kde nikdo, oko nezamhouří. RZP, urgent, interna
atp. (celou noc někdo chodí, přijede, přivezou ho „na pohotovost“.
DALEKO SLOŽITĚJŠÍ MAJÍ PRÁCI v okresních, menších
nemocnicích biochemičtí
LABORANTI (Bc. – nižší stupeň VŠ, nebo Dis. – oba minimálně
7 let studia, salší nutná vzdělávání a studia – atestace v oboru,
neustálá školení. Toho je prodavač, zedník a jiná povolání,
ušetřen).
V LEPŠÍM PŘÍPADĚ, biochemický laborant nastoupí do práce v pátek, na
odpolední a v pondělí ráno se jde domů vyspat a má den volna.
V menší nemocnici, je v laboratoři SÁM. Nemá možnost, aby ho někdo
vystřídal. Tedy, 3 dyny bdí a pracuje. Ze všech oddělení, z pohotovosti,
urgentu, chirurgie, atp. mu chodí materiál, k okamžitému/rychlému
zpracování.
„Ve FN (státním( a větších nemocnicích slouží alespoň ve 2 a mají
se co otáčet (většinou).Někde jsou ve 3. a 2. rizikové skupině. Odchod
do důchodu dříve, jim,
„zatím nehrozí“. NYNÍ TO VLÁDA, PO SVÉM „ŘEŠÍ!
Jsou na tom stejně, jako lékaři, Jedou na 2 pracovní smlouvy (HPP a DPČ).
Tolik přesčasových hodin, by jinak bylo i v rámci zákona a zachování
zdraví zaměstnance, NEÚNOSNÉ. I to je předmětem nespokojenosti a
„vzpoury“ lékařů a pracovníků ve zdravotnictví, které se v nedávné
době „přetřásalo a řešilo“. A prakticky se nic moc nevyřešilo……
Jen někde, dostali, dostanou přidáno.“:[Ve FN (státním( a větších
nemocnicích slouží alespoň ve 2 a mají se co otáčet (většinou).Někde
jsou ve 3. a 2. rizikové skupině. Odchod do důchodu dříve, jim,
„zatím nehrozí“. NYNÍ TO VLÁDA, PO SVÉM „ŘEŠÍ!
Jsou na tom stejně, jako lékaři, Jedou na 2 pracovní smlouvy (HPP a DPČ).
Tolik přesčasových hodin, by jinak bylo i v rámci zákona a zachování
zdraví zaměstnance, NEÚNOSNÉ. I to je předmětem nespokojenosti a
„vzpoury“ lékařů a pracovníků ve zdravotnictví, které se v nedávné
době „přetřásalo a řešilo“. A prakticky se nic moc nevyřešilo……
Jen někde, dostali, dostanou přidáno.*]
**Finanční částku, kterou se, přechodně, zavázaly od ledna
2024 přispávat ZP (zdravotní pojišťovny), zaměstnancům nemocnic, ještě
téměř NIKDO NEDOSTAL, na VÁPLATNICI NEVIDĚL. Mělo by to být od
dubna……..
**Savier,
přejme, tedy těm, kteří jsou ve službě 65, 48 nebo 12 h,
pár hodin vyšetřeného spánku, pokud se jim to
„podaří“. 😉
Upravil/a: da ny
0 Nominace Nahlásit |
Založ si firmu, pronajmi si kancelář nebo prostě nějaký prostor a choď tam spát jak dlouho budeš chtít
Upravil/a: df
0 Nominace Nahlásit |
No … to ale není legální, oná má na té noční popis práce a rozhodně v něm není „dát si šlofíka“! 😅 Soudy jsou „háklivé“ na to, když zaměstnanec sáhne na majetek zaměstnavatele; z judikatury mohu vzpomenout např. „na hodinu“ propuštěnou uklízečku, která ze školní jídelny odnášela nějaké zbytky knedlí asi za Kč 9.00 (nebo dvacku, nebo tak něco). A NS to potvrdil: nejde o částku, jde o ztrátu důvěry. Stejně „háklivé“ jsou soudy na to, když někdo v pracovní době, např., využívá počítač k soukromým účelům. No a dát si „šlofíka“ na noční je na tom, poněkud, podobně. 😅
Vlastně ano, znám: zkušební střelec. To je ve zbrojovce, máš tam cimry, v tý cimře jsou výměnné držáky na zbraně, za nimi betonovej tunel, na jeho konci vrstva olova, a pod ní basen. Ty tam tu zbraň upneš, nasadíš ochranný dekle, no a sám si máš vzít ochranný štít, atp., a pak mačkáš spoušť, měníš zásobníky, až vystřílíš předepsaný počet nábojů, prostě že je ta zbraň v pořádku.
No, tam maj normálně kavalec, a když se jakkoli necejtíš, jdeš na Luft, normálně si zapálíš, nebo tak něco, klidně se můžeš natáhnout a ano – klidně i vyspat. Logicky si tam nikdo nedovolí ti nějakou „normu“ nastavit. 😅
Potom „noční hlídač“ na nádraží. Asi tak: v těch stanicích, menších, na tratích, kde je radiové řízení provozu, nebo zjednodušený provoz podle předpisu SŽ D3, tak ten výpravčí / dirigující dispečer po posledním vlaku končí, což bejvá někdy mezi jedenáctou večer až půlnocí. No a první vlak jede něco kolem čtvrtý ráno. Tak aby mu SŽ nemusela platit drahý plat jako výpravčímu / dirigujícímu dispečerovi, tak mají DPČ, ukončí pracovní dobu výpravčího / dirigujícího dispečera a začnou pracovní dobu nočního hlídače.
Nikdo to vůbec neřeší. Jde o to, aby tam někdo byl, protože kdyby byla nějaká MÚ, jel presidentský vlak, nebo tak něco, tak aby se tam prostě dovolal (buď klidný, drážní telefon vzbudí i mrtvolu! 😅), no a taky skrze vandalismus, že jo. A tam fakt nikdo neřeší, že tam ti výpravčí chrápou! 😅 Ale ubývá jich a ubývat bude, skrze dálkové řízení provozu. Logicky, jest to drahé!
V práci se může vyspat chauffeur – autobusu, kamionu. Teda ne v práci, ale v pausách mezi výkonem. U kamioňáka je to jednoduché: ten jde 4 – 4.5 hodiny, pak udělá 45 minutovku, pak jede 4 – 4.5 hodiny, a pak má padla. Jestli jede někde daleko, tak je úplně jedno, že se – třeba – mezi tou první a druhou várkou řízení 2–3 hodiny někde na parkovišti prospí. V každém případě, den má 24 hodin, s pausou řídí cca 12–13 hodin (ďoba řízení není rovna době jízdy: zastavíš na semaforech, skočí ti práce, doba řízení se ale u kamioňáků neliší od reálné doby výkonu jako u autobusu, který stojí v zastávkách). No a řidič autobusu má, hlavně v PAD, prostoj mezi výkony v sedle. Tak spousta se natáhne na zadní pětku a chrápe.
Nic jiného mne moc nenapadá.
0 Nominace Nahlásit |
Je jich spousta.
Pokud některé práce znamenají být v noci na pohotovosti – tzn. být na
pracovišti a čekat až bude třeba řešit nějaký průšvih, tak tam obvykle
je nějaký šlofíček možný. Stejně tak třeba i dálkoví řidiči,
piloti apod – střídají se. Ve fabrice u pásu to půjde asi těžko.
Některé těžší řemeslné profese – občas dá předák trochu delší
pauzu třeba po obědě, pokud práce byla těžká a lidi to potřebujou. Ale
kanape ssebou obvykle nevozí, takže max. chvilka siesty v sedě.
V kanclu – to záleží co člověk dělá a jaká je situace na
pracovišti. Ale zpravidla hrozí problémy.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek