Není to tak černobílé. Mnozíí učitell třeba zkouší tak, že
položí otázku, žák odpovídá. Položí další otázku, opět odpvěď
žáka.
Další otázka a hotovo.
U sokratovské metody učitel se bude samozřejmě rovněž ptát, žák odpovídat např. že UK byla založena r. 1348. Učitel pokračuje – j kdo, , co se stalo, jak se události vyvíjely, jak by to bylo dnes, další jména atd. Někdo z žáků reaguje,. nevyčerpá třeba všechno, učitel se ptá dál atd.
Sokratovská metoda – rozvíjí dialog mezi učitelem a žákem. Tento typ otázek a dialogu nutí žáka/žáky přemýšet, nejen odříkat naučenou látku, ale kombinovat, dostat se k podstatě problému, od něj k zdánlivě nesouvisejícímu atd.
Žák něco zná, něco nového se doví, ,využívá i starší informace asociace atd.,nebojí se vyslovit svůj názor, učí se komunikovat, přemýšlet, „neodříkává jen naučené“, uvažuje i kriticky. apod.
Je třeba dodržovat určité zásady, nemusí mít každý vždy pravdu, mohlo by to tak být, ale ujasnit si to, připustit,, že je více možností, netrvat jen na svém názoru, mluvit k věci tak, aby i ostatní rozuměli, nebát se vyslovit svůj názor, neurážet atd.
Vl. zk.
Upravil/a: annas
3Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, vagra, gagaga
před 3351 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Myslíš tohle? > https://www.youtube.com/watch?v=519uWuofSJc
0
před 3351 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek