Avatar uživatele
anonym

Co všechno jde počítat do agregátní nabídky?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? anonym, Miroslavst, aramah, rynek878, Mili @, Lásenka, Frosty před 5086 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
panenka

Agregátní nabídka (AS) – je celkový národní produkt, který podniky vyrobí a prodají v průběhu určitého období. Křivka AS ukazuje výši reálného produktu, které bude dosaženo při kterékoli možné cenové hladině.

AS závisí na dvou odlišných skupinách faktorů a to na: (při optimálním využití výrobních faktorů)

  1. na potenciálním produktu

potenciální GNP představuje dlouhodobě udržitelnou kapacitu ekonomiky neboli produkt při plné zaměstnanosti. Dochází ke dvěma efektům:

  1. při vzrůstu potenciálního produktu dochází k posunu celé křivky AS doprava
  2. vyšší výrobní náklady při nezměněném potencionálním produktu posunují křivku AS vzhůru.

Graf 2–2: Posuny agregátní nabídky

AS(LR) je agregátní nabídka dlouhodobá (potenciální produkt – PP)
AS(SR) je agregátní nabídka krátkodobá (skutečný produkt).

  1. na chování mezd a cen

kkřivka AS pod potenciálním produktem je poměrně plochá proto, že ceny a mzdy jsou nepružné, je-li GNP nižší než potenciální produkt. Naopak je-li GNP vyšší než potenciální produkt, začnou ceny a mzdy rychle růst a křivka AS nad potenciálním produktem se stáčí prudce nahoru. Tento efekt je zapříčiněn tím, že v krátkém období je nabídka některých nákladových položek nepružná (např. mzdy, nájem budov, pozemků apod.).

Agregátní nabídka v krátkém období
Křivka AS v krátkém období roste jen mírně, a to do okamžiku kdy protne potenciální produkt. Po překročení potenciálního produkt pak roste strmě. Stoupající je proto, že v krátkém období jsou firmy ochotny zvýšit úroveň svého výstupu jako reakci na vyšší cenovou hladinu tedy úroveň agregátní nabídky se zvyšuje dokud jsou firmy ochotny nabízet stále více výstupů, jestliže mohou s růstem výstupu zvyšovat také své ceny. Tento fakt je zapříčiněn tím, že v krátkém období mají firmy náklady, které jsou nepružné (např. výše mezd je s odbory smluvena na určitou dobu dopředu a tak firmy nemohou reagovat na situaci na trhu ihned, ale se zpožděním).

Agregátní nabídka v dlouhém období
V dlouhém období již firmy nemají nepružné (strnulé) náklady a mohou reagovat na situaci na trhu (díky dostatku času se všechny náklady přizpůsobí). Proto je křivka agregátní nabídky v dlouhém období svislá a kopíruje křivku potenciálního produktu.

Zdroj: http://www.mi­ras.cz/seminar­ky/makroekono­mie-n02-agregatni-nabidka-poptavka.php

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Vůbec nevím,co to je,nejdřív jsem si myslela,že to je výhodná koupě agregátu,přišlo mi to blbý,tak jsem se poptala manžela,čučí na Davis cap a ten mi( nevrle)řekl-napiš RUM.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek