Avatar uživatele
autacek

Co si myslíte o chování pojišťoven, není to zcela amorální a pro pojišťovny v podstatě typické?

https://www.no­vinky.cz/zahra­nicni/koronavi­rus/clanek/ne­jezdete-do-severni-italie-radi-ministerstvo-klidne-pojedte-rikaji-cestovky-40315504

Některé pojišťovny klientovi neproplatí storno zájezdu, pokud chce zájezd zrušit – jde přece jen o doporučení, nikoliv zákaz. Některé ovšem nehradí léčbu nemoci Covid-19, pokud odjede a nakazí se – bylo přece doporučeno tam nejezdit.

Tohle do puntíku charakterizuje amorální chování pojišťoven. „Chceš vrátit peníze? Ani náhodou, do Itálie nebylo zakázáno jezdit“ a potom, „Chceš proplatit léčbu Koronaviru? Ani náhodou, do Itálie bylo doporučeno nejezdit“

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 1723 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Ano, tak fungují pojišťovny, proto od nich využívám jen ty služby, které ze zákona využívat musím a víc o těch parazitech nechci ani slyšet.

Kdykoliv pojišťovna zmerčí zvýšenou možnost, že by snad někde něco musela hradit, udělá cokoliv aby k plnění z formálních důvodů nedošlo a pochopitelně vycouvají ze sjednávání jakýchkoliv pojistek, kde by snad pravděpodobnost jistého zisku bez rizika plnění nebyla téměř absolutní.

Situace kterou zmiňuješ je poměrně dobře vystihuje, v jednom bodě se opřít o neexistenci zákazu v druhém o existenci doporučení, hlavní je nepustit ani chlup.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Edison

Takže ty stornuješ zájezd a chceš něco jiného, než je ke stornu ve smluvních podmínkách? Hele… představ si situaci obráceně. Pak teprve si začni stěžovat.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

Sám sis odpověděl. Ano, takové chování je pro pojišťovny obvyklé.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hufnágl

Pojišťovny, energetici, dopravci a další se vymlouvají na „vyšší moc“ a jsou z obliga. A jak píše ge0rge, jen to co musím.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
DoTazatel

@george to je pravda a pojišťováci jsou přece jen hajzlíci, ale zase na druhou stranu nebudou blbí a nebudou platit za něco, co nemusí- obzvlášť, co si lidi způsobují svoj vlastní blbostí.. :D (To si můžou dát „pojištění na blbost,“ ale to samozřejmě je taky jen na některé případy).
Kdyby pojišťovny platily všechno, tak by se rovnou mohly zvřít, protože by nevydělávaly.

před 1723 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… již jednou jsem psal, že pojišťovny nikdo k ničemu nedonutí … odkaz na doporučení vlády někoho uchlácholil …

před 1723 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

V tomto případě mají ale máslo na hlavě i cestovní kanceláře když bez zohlednění aktuální situace si striktně vykládají větu: „bezplatné storno je možné pouze v případě, pokud v místě pobytu nebo v jeho bezprostředním okolí nastaly mimořádné okolnosti“ a tvrdí, že tato splněna není, protože nákazy byly indikovány jinde než v místě pobytu a jeho bezprostředním okolí, to mi ze strany cestovek přijde rovněž jako zjevný hyenismus. Protože právě toto opatření a bezplatné storno by se rozhodně mělo stahovat i na případ bující pandemie smrtícího viru v dané zemi a určitě by to mělo spadat pod závažné mimořádné okolnosti bez ohledu na to že nejsou prokázány v bezprostředním okolí ubytování (zatím).

před 1723 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

rozdíl mezi pojišťovnami a sazkovými kancelářemi je naprosto minimální, jen v jednom případě sázíte na výhru a v druhém na nehodu. Jinak je to stejně fungující banda. Zatímco sazkové kanceláře mohou objem výher určit matematicky, pojišťovny si takový luxus dovolit nemohou a tak jim nezbývá než často pojištěného přesvědčit o tom, že na to co se mu stalo se pojištění už nevztahuje, bez ohledu na to, že si snad při jeho zřizování mohl naivně myslet, že ano.

před 1723 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání