Zdravím, před dvěma týdny jsem prodal svůj iPhone 7, který jsem měl po
sestře. Napsal mi člověk, se kterým jsem se setkal, přibližně půl hodiny
si ho prohlížel a nakonec si ho ode mě koupil. Cca za 10 minut mi volal, ze
si vsiml, ze kdyz se zmackne na displej, tak trochu pruží na stranách, tak
jse mu dal slevu. Po týdnu od prodeje mi psal, že s mobilem byl v servise a
bylo mu receno, ze nema originalni displej, o čemž jsem ale nevedel. A chce
po mne 1500,–. To jsem odmítl, jelikož jsme se na žádné záruce
nedomluvili a navíc do mobilu bylo zasahováno v servise podle toho, co
říká, tudíž není ve stejném stavu jako v době prodeje. Dnes mi napsal,
že to předal svému právnímu zástupci, prý abych si uvědomil, že se
s lidma takhle nejedná.
Tudíž se chci zeptat – mám se bát? Nic špatného jsem neudělal, ne?
Byly mu oznameny vsechny nedostatky a ten displej funguje uplne stejne jako
original.
Děkuji
Zajímavá 0 před 1847 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Za jakou cenu?
Jestli to bylo 5.000 či více Kč, mohou s tím nějaké problémy být.
Podle mne byla chyba, že jste se sestry pořádně na mobil nevyptal
a jeho stav neuvedl do písemné kupní smlouvy. jestli jste prodal bez smlouvy,
nejste ničím „krytý“.
Na druhou stranu je prodej a koupě mezi dvěma nepodnikajícími FO
něco jiného než prodej zboží prodejcem spotřebiteli.
O tom právním zástupci pochybuji → přijde mi pravděpodobné,
že se Vás pokouší zastrašit.
0 Nominace Nahlásit |
Podle mého je pravda na straně kupujícího. Koupil výrobek s vadou, na kterou nebyl prodávajícím upozorněný, takže za něj zaplatil jako za bezvadný. Na vadu ihned upozornil a nechal si ji v servise odstranit. Jak se ukázalo, nešlo jen o mechanickou vadu, za kterou dostal slevu, ale o náhradní díl z druhovýroby, zřejmě horší kvality. Pokud si nechá udělat znalecký posudek a bude vymáhat náhradu soudně, nejspíš bude úspěšný. Na místě je tedy dohoda o další slevě nebo vzájemné vrácení.
0 Nominace Nahlásit |
K doplnění otázky:
Kupujícímu nemohly být oznámeny všechny nedostatky, když jsi o vadném
displeji nevěděl.
Displej nefunguje úplně stejně jako original, když nějak po stranách
pruží.
Z ničeho nevyplývá, že do mobilu bylo v servisu nějak zasahováno.
Prostě jen zjistili, že je tam neoriginální displej, který zřejmě nelze
jednoduše mechanicky připevnit.
Kupujícího chápu, že se cítí podvedený. Na místě je omluva, sleva nebo
vrácení.
neřešte to, z jeho strany šlo o riziko se kterým se měl smířit už když ten iKřáp kupoval v bazaru, měl si telefon řádně zkontrolovat.
Věc se má tak, může vás obvinit z úmyslného podvodu, jenže to by vám ten úmysl musel být vůbec schopen prokázat a to téměř nejde. Stačí když budete tvrdit že jste o žádné vadě displaye nevěděl a telefon prodával v přesvědčení, že je v bezvadném stavu. Tím to hasne. Neznalost v tomto případě omlouvá. Pokud jste o vadě nevěděl, pak nešlo o úmyslný podvod a tím to hasne. Slevu poskytovat nemusíte, můžete tvrdit že telefonem už XY dní nedisponuejte a mezi tím mohla jakákoliv vada vzniknout na straně neodborné manipulace kupujícího či servisu.
on vás může vlastně jen strašit, nebo nějak přimět k tomu abyste doznal že jste o vadě před prodejem věděl. Jiné možnosti nemá.
Lgee to má velmi jednoduchý důvod: zdejší systém totiž neumožňuje dvakrát po sobě opravit odpověď. Takže pokud si v odpovědi všimnete dvakrát po sobě faktické chyby, kterou chcete napravit, máte na podruhé možnost už jen odpověď zcela vymazat a znovu ji opravenou vložit až do diskuse (tam už ji pro změnu nemůžete opravit ani vymazat vůbec) … holt žijeme s nedostatky zdejšího systému.
ge0rge: můžeš se pokusit příspěvek v diskusi skrýt podobně jako otázku nebo odpověď, pod každým diskuzním příspěvkem je klikátko Nahlásit závadnou diskuzi. Aspoň takhle mi to fungovalo, pokud se dobře pamatuju, před časem jsem sám sobě „smazal“ diskuzní příspěvek.