Avatar uživatele
bolak

Co když řidič nabourá s firemním náklaďákem plným zboží a udělá statisícovou škodu, musí něco platit?

A dostane automaticky padáka?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? quentos, anonym před 4284 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Odpoveď byla označena jako užitečná

Řidič má mít uzavřeno pojištění „Odpovědnosti za způsobenou škodu“. Zaměstnavatel mu potom sráží tzv. spoluúčast podle výše sjednané pojistnou smlouvou (většinou 5%), která je zákonem omezena na 4,5 násobek měsíčního platu zaměstnance.
Padáka automaticky nikdo nedostává. Pokud by na straně řidiče došlo k hrubému porušení pracovní kázně (nedodržování povinných přestávek, požití alkoholu nebo omaných látek), tak by samozřejmě takové jednání mělo za následek rychlé řešení, ale obávám se, že by to mělo dohru i na jiné úrovni. Pravděpodobně by byl řidič i trestně stíhán. Zaměstnavatel by havárii zcela jistě posuzoval podle výsledku šetření policie a míry zavinění nehody.
Doplňuji:
Ad Titus- zaměstnavatel nestrhává spoluúčast. Spoluúčast funguje ve vztahu pojištěný x pojistník (pojišťovna). Pojišťovna spoluúčast nevyplatí! O příslušná procenta (nebo konkrétní částku) sníží pojistné plnění. Pokud jde o zaměstnance, tak nese tíži na spoluúčast na svůj vlastní náklad.
U škody na vozidle nebo přepravovaném nákladu se jedná o dva druhy pojištění. To má zajišťovat zaměstnavatel – pojištění vozidla (povinné + havarijní pojištění) a pojištění nákladu. Obojí pojistné má také tzv. spoluúčast.
Pojištění zaměstnance (tzv. „blbostní pojistka“ na škody způsobené zaměstnavateli) má sloužit na krytí škody ve výši 4,5 násobku měsíčního platu zaměstnance. Vyšší náhradu požadovat zaměstnavatel po zaměstnanci nesmí.
Tato částka by měla sloužit k pokrytí „spoluúčasti“ na pojistném zaměstnavateli.
Největší nehoráznost je, že někteří pojištovací agenti klidně uzavřou zaměstnanci pojistku na milion, ačkoliv pojistné krytí by jim stačilo na 250 tisíc. Částka tohoto pojistného se má odvíjet od příjmu zaměstnance, ne od škody na majetku zaměstnavatele. Co by ale pojišťovák neudělal kvůli vyšší provizi, že?

Upravil/a: anonym

3 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?quentos, anonym, www Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
cukrar

boláku, velice obecná otázka,
kterou škodu myslíte? zaměstnnavateli? Pak nastoupí zákoním práce a to popisuje správně „ocko“.
Pokud druhému účatníku, tak nastupuje pojištovna.
V určitých případech musí škodu-náhradu-odškodnění platit sám řidič…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

souhlasím s ocko, jen nesouhlasím s tím, že zaměstnavatel strhává spoluúčast, zaměstnavatel není pojišťovna ne? jak to může dělat… je to jednoduchý, kdo má služební tel, auto nebo byt atd… tak by si měl podle toho sjednat pojištění s tím, že pojišťovny nabízí různé druhy spoluúčastí a na tom se odráží měsíční platby. v případě, že se stane taková škoda je nutno mít sjednanou „blbostku“ nebo by to případně šlo řešit z havarijního pojištění jestli ho mají sjednané s tím, že by si firma nárokovala spoluúččast na zaměstnanci

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

za nás se tomu říkalo: pojištění na blbost

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

pokud je škoda na nákladu tak né.. každý náklad musí být pojištěn…na náklaďák který nemá pojištěný náklad ti dneska nikdo nic nenaloží…

a co se týká auta samotného, na to se vztahuje pojistka odpovědnosti jak bylo řečeno

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek