Inovace – 1. obnovení; zavedení něčeho nového – inovace
sortimentu, výroby.
2. nový jev, výrobek
SSČ
0 Nominace Nahlásit |
Inovace
Definice
Možností jak chápat pojem inovace je hned několik. Stejně tak je nám nabízeno velké množství nejrůznějších definicí. Níže uvedenou definici používá Evropská komise.
„Inovace je obnova a rozšíření škály výrobků a služeb a s nimi spojených trhů, vytvoření nových metod výroby, dodávek a distribuce, zavedení změn řízení, organizace práce, pracovních podmínek.“
Existují různé druhy inovací. Kromě technických inovací, které se opírají především o výzkumy, jsou zde i netechnické inovace. Jedná se např. o inovace v oblasti řízení organizace, inovace trhů, modelů podnikání a inovací v oblasti marketingu. Z toho poté vychází hned několik kategorií inovací. Ta nejobecnější se zaměřuje na produkt, proces, organizaci a marketing.
Měřitelnost inovací
K poznání, jestli byla inovace úspěšná nebo jestli se vůbec jednalo o inovaci, slouží několik způsobů měření. Jelikož typů inovací je hned několik, musí se nejprve vybrat vhodný způsob měření. Nejčastějším postupem je stanovení úrovně na začátku projektu (zjištění současného stavu), vůči které se budou porovnávat budoucí hodnoty. Následně se pak za běhu nového projektu porovnávají dosažené hodnoty s původními. Klade se důraz jak na kvantitativní indikátory (počet prodaných výrobku, počet nových podniků), tak na ty kvantitativní jako je zlepšení spokojenosti zákazníků nebo zvýšení odbornosti zaměstnanců.
Alternativní nástroje k hodnocení inovace:
Co úspěšná inovace vyžaduje?
Příklady inovací:
Příklady inovací výrobků:
Příklady inovací služeb:
Příklady inovací procesu:
Příklady systémů managementu poznatků (znalostí):
Příklady změn v organizaci práce:
Příklady změn ve vnějších vztazích:
Příklady inovovaného designu a balení:
Příklady nových metod prodeje:
Zdroj: Domaci prace z predmetu Informacni Management. :)
0 Nominace Nahlásit |
Inovaci bych popsal jako jakýkoliv nový nebo vylepšený způsob, jak dělat věci lépe. Může to být technologie, služba, proces nebo třeba i přístup ke komunikaci. Skvělý příklad z praxe představuje digitální avatar https://www.quixland.cz/reference/digital-avatar/. Interaktivní postava, kterou lze použít v muzeích nebo i v showroomech. Umí návštěvníky provést expozicí včetně komentáře.
annas | 5282 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2689 | |
quentos | 1808 | |
mosoj | 1594 | |
led | 1386 | |
marci1 | 1361 | |
aliendrone | 1220 | |
zjentek | 1111 | |
Kelt | 1044 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |