distanční je česky „dálkové“. NICMÉNĚ ani tento název už se dnes nepoužívá – dálkovému se v současné době říká přednostně „kombinované“, protože si vedení VŠ uvědomilo, že jelikož i u dálkového musíte jednou za čas přijet, není název „dálkové (distanční)“ úplně výstižný.
0 Nominace Nahlásit |
Jen maličko doplním. Kombinovaná forma studia (dříve dálková) je kombinací prezenční formy studia, která umožňuje studentovi vysoké školy pravidelnou účast na výuce, tj. na přednáškách, seminářích, cvičeních a dalších vzdělávacích aktivitách vedených akademickými pracovníky, a distanční formy studia – umožňuje studium s využitím informačních prostředků bez pravidelné účasti na vzdělávacích aktivitách.
Doplňuji:
Teprve teď jsem si všimla, že jste zařadila svou otázku do rubriky
Střední školy.
Proto ještě dodávám charakteristiku distančního studia na Střední škola
ekonomicko-podnikatelské, Spektrum, s.r.o., Mladá Boleslav.
Tato forma vzdělávání je založena na samostatném studiu s využitím
komunikace se školou prostřednictvím internetu a minimální účastí
studentů ve škole. Jedná se o individualizovanou výuku, která
nevyžaduje přítomnost učitele. Prezentace učiva, komunikace žáka a
vyučujícího a předávání informací o organizaci a průběhu studia jsou
založeny na částečném nebo úplném využití informačních
technologií.
Do distanční formy studia se hlásí především časově a pracovně velmi vytížení jedinci, podnikatelé, zaměstnanci českých i zahraničních firem a zaměstnanci státní správy s neukončeným středním vzděláním, profesionální sportovci, lidé žijící nebo pracující v zahraničí, neúspěšní absolventi maturitních zkoušek na jiných školách nebo všichni ti, co splnili povinnou školní a z časových nebo zdravotních důvodů nemohou navštěvovat denní studium.
Na úvodní informativní a seznamovací konzultaci na začátku školního roku seznámí všichni s učebními osnovami v jednotlivých předmětech pro daný školní rok, specifikují a vysvětlí rozdělení učiva všech předmětů podle obtížnosti a náročnosti, blíže studenty seznámí s cíly předmětů a celkovou strukturou předmětů v ročníku.
V průběhu každého pololetí se studenti vzdělávají a připravují samostatně v souladu s výše specifikovanými doporučenými vzdělávacími plány a své znalosti si prověřují vypracováním zadaných kontrolních otázek, úloh, cvičení, samostatných písemných prací a seminárních prací, které průběžně zasílají vyučujícím ke kontrole. V posledním měsíci každého pololetí je žákům vedením školy stanoven harmonogram klasifikačních zkoušek.
Vstřícným krokem školy v případě zájmu a potřeby žáků distanční formy vzdělávání je možnost se po dohodě s vedením školy zúčastnit vyučovacích hodin dálkové formy vzdělávání v termínech, které jim vyhovují, a to převážně z důvodu obtížnosti pochopení učiva formou samostudia nebo procvičení praktických příkladů, pokud osobní konzultace nebo vysvětlení vyučujícího prostřednictvím internetu nepostačuje.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek