Jen stručně k úvodu – za chvíli budu dělat zkoušky na certifikát ke kurzu prezentačních dovedností. Byl nám předložen seznam témat, které budou v jedné z části zkoušky. Nejlépe se mi bude pracovat s tématem, kde má padnout několik možností, kterým by se pošta mohla „zlepšit“ a lépe konkurovat ostatním firmám. Nápady samozřejmě mám, jinak bych si to nevybrala, ale mám prosbu i na Vás…
Jak byste právě Vy zlepšili poštu? Je jedno, zda jde o vizáž podniku po fyzické stránce – úprava prostor, modernizace, terminály pro placení kartou všech partnerů (doposud je možnost placení kartou omezena jen na některé firmy), či zda Vám vadí přístup (potřebuji konkrétně v čem – jaký), zda byste od pošty rádi dostávali do schránek letáčky ohledně aktualizace služeb, přidání nových, či podobně. Potřebuji jakkoli podnítit. Pokud už někdo napíše, co mu vadí a máte stejný názor, klidně to napište, bude to o to lépe podložené.
URL na tuto otázku bude přílohou mé práce.
Doplňuji:
Díky za odpovědi, jsem příjemně překvapena, že jste se opravdu rozepsali,
dali jste mi dobrý podklad pro zpracování a padlo z Vás hodně podnětů,
které mě ani nenapadly. Opravdu mnohokrát děkuji. 🙂
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? suaeda, anonym, marci1, lota před 4233 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Dcera pracuje na poště, takže problematiku pošty znám z pohledu
zaměstnankyň.
V prvé řadě, NEÚMĚRNÁ ZÁTĚŽ V PODOBĚ ROZNÁŠENÍ LETÁKŮ (nacpané
tašky a kolikrát se MUSÍ na poštu vracet i několikrát, aby to
pobrala).
Dříve byly na celé městečko (3200 obyvatel) na přepážce 3 a na
doručování 4.Nyní je na přepážce jedna (a to ještě 2 hodiny dopoledne
a dvě hodiny odpoledne), takže ta ženská nemá ABSOLUTNĚ žádný čas si
někam dojet (na úřady) či něco zařídit .Na doručování jsou nyní 2 a
mají auto, ale od stolu na ústředí jim spočítali, že najezdí JEN 6 km a
přitom skutečnost je taková, ŽE SE VÍCE NACHODÍ A AUTEM NAJEZDÍ
50KM.Přitom poštovní auto k nim nezajíždí, veškerou poštu nechává
v 5 km vzdáleném větším městě, čili ráno musí svým autem jet do
města kde si převezmou a roztřídí poštu, POŠTOVNÍM autem jedou do svého
městečka, rozvezou poštu a vracejí se zase do velkého města, kde nechají
poštovní auto a svým autem se vracejí zpátky domů.
Dříve na rovnání letáků byly brigádnice, nyní si letáky musí rovnat
sami, což je 1–2 hodiny navíc a TO JIM NIKDO NEZAPLATÍ.
Lidi se rozčilují, že pošťáci nechávají vzkazy, že si mají
doporučené dopisy vyzvedávat na poště, když jsou doma.Pošťačka prý jen
hodí vzkaz do schránky.
Jenže dcera mě říkala, že mají tak NAŠPONOVANÉ časy, že NENÍ MOŽNÉ
u každého vchodu v paneláku čekat 5 minut než někdo najde klíče,
sejde dolů a podepíše doporučený dopis.To by pak u toho paneláku
pročekala třeba 15 minut a za tu dobu už musí být jinde (mají v autech
džípíesky, kterýma je kontrolují kde a jak jsou dlouho).
Tak bych vám mohl rozepsat celou stránku všech nařízení CO MUSÍ a co
NESMÍ.
Takže ono to NENÍ O TOM V ČEM ZLEPŠIT POŠTOVNÍ SLUŽBY, předem by se
muselo vyměnit vedení pošty, aby nenařizovalo pošťačkám nesmyslné
úkony a dopřálo jim vykonávat službu jak to oni cítí, aby lidi byli
spokojeni.
0 Nominace Nahlásit |
V čem by mohla pošta vylepšit svoje služby? Především musí umět konkurovat jiným organizacím, které nabízejí nebo budou nabízet obdobné služby. To znamená nejen kvalitou, ale i cenou. Zatím mi připadá, že cena je u pošty spíše vyšší. Co u pošty chválím je možnost doručovat balíky i v odpoledních hodinách. To samé by se mohlo uplatnit i u ostatních zásilek (dopisy atd). Co se týče úbytků doručovatelů v současné době to je úplná katastrofa. U nás je přidělená na velké sídliště 1 doručovatelka, která mi připadá jak na Velké Pardubické, protože to nemůže stihnout. Stejně tak bych nedoporučoval rušit malé pošty na vesnicích. I to časem lidi odradí od služeb a přejdou možná ke vznikající konkurenci. Zásadně by se měla zlepšit a zmodernizovat služba poštovní banky. Zatím nenabízí služby na úrovni. Např. pokud potřebujete spravovat účet z jiného města tak to je velký problém. Mám s tím osobní zkušenosti. Rozhodně zlepšení služeb poštovní banky má budoucnost pro dostupnost obyvatelstva nejen na menších obcích. Výborná věc, kterou u pošty využívám je tzv. odnos, kdy Vám veškeré došlé zásilky nervou do snadno vykradnutelné poštovní schránky v bytovém domě, ale nechají přímo na poště, kde si ji snadno vyzvednete. Tato služba je vynikající, kterou bych ještě vylepšil posíláním upozornění (SMS) na mobil, že máte na poště zásilku. Dnes v době automatizovaných počítačových programů by to nebyl takový problém.
0 Nominace Nahlásit |
Mě se nelíbí, kolik kilogramů pošty musí doručovatelky s sebou denně tahat, to se mi vůbec nelíbí, takže určitě to, a potom, když zvoní u dveří a než se člověk dobelhá, jsou v čudu, jen nechají lístek, neplatí na ně ani napsaná prosba na schránce, aby posečkali, pak se zas musím tahat do města pro dopis, nebo balík, to mě celkem štve, já vím, že je na zadní straně napsáno, že mi to můžou doručit jiný den, ale když oběhnou celou vesnici, jdou kolem mě znova, když odcházejí, pak jen číhám, jestli jsem je neprošvihla, nebo je honím po tý vesnici a pak zas můžu akorát prd, teda nic, protože mě to unaví, já nevím, jestli od nich nechci moc, na druhou stranu, kdyby čekali víc, než tři- čtyři minuty, než se dovalím, asi by toho moc nestihli
0 Nominace Nahlásit |
Zásadní je pro mě přístup zaměstnanců pošty k zákazníkům. Příjemné vystupování a ÚSMĚV.
0 Nominace Nahlásit |
Aby přestali na pobočkách třídit reklamní odpad určený k ucpání schránek. Měli by víc používat telefon, když už existuje sledování zásilek; hovor jim nic nestojí zeptat se kam přivézt balík. Namísto popojíždění dodávkou a to 2×.
0 Nominace Nahlásit |
Česká pošta by si především měla uvědomit, že už dávno nemá dominantní postavení na trhu. Obecně si myslím, že velký problém je přístup zaměstnanců k zákazníkovi.
Uvedu dva příklady, které se mi stávají opakovaně:
V naprosto nevhodnou otvírací dobu se vydávám na poštu a přemýšlím,
jestli si ten, kdo schválil otvírací dobu uvědomil, že většina lidí
přes den pracuje a na poštu má čas jít většinou až po práci, tj.
odpoledne (kdy většinou pošta otevřeno nemá).
Plná pošta, otevřené dvě přepážky a dáma v letech za okýnkem je
cítit potem a je nepříjemná, jak kdybych já mohl za to, že musí dělat
práci, za kterou je placená. Pak na mě vyštěkne, že na tohle musím mít
vyplněný (jiný) formulář. Chápu, že ona to asi říká často, ale od
toho je tam. Opravdu super zážitek.
Služba „balík do ruky“ – čekám, že mi bude doručen do místa uvedeného odesílatelem. Celý den čekám doma, že mi má přijít balík a místo toho mi doručovatel v 15 hodin hodí do schránky rovnou papírek, že mě nezastihli a že si to mám vyzvednout od 16 hodin na místní poště, kde to ale do 18 hodin stejně pořád nemají.
Rozšíření předchozího: Balík měl dva dny zpoždění (dostal jsem zprávu, že mi budou doručovat balík a dva dny se nic nedělo). Šel jsem se zeptat na místní poštu, jestli tam něco nemám, arogantně na mě štěkli, že si to mám vyzvednout na hlavní poště v Brně, že to je snad úplně jasný a co je na tom tak nepochopitelného (i když jsem vždy předtím vyzvedával své zásilky na místní poště).
Využívání služeb České pošty proto omezuji na minimum, balíky si
zásadně nechávám vozit od konkurenčních společnosti PPL/DPD/… a
korespondenci se snažím maximálně využívat tu elektronickou.
Doplňuji:
Mě jako zákazníkovi je úplně jedno, jestli dcera doručovatelka nestíhá a
má to nabitý. Když si zaplatím, že to chci do místa bydliště, tak to
chci do místa bydliště.
Upravil/a: HugoCharles
0 Nominace Nahlásit |
A ještě takovou perličku.Na autech pošty je slogan DNESKA PODÁTE ZÍTRA
DODÁME.Zeťák po zkušenostech lidí od něj z práce to poměnil na DNESKA
PODÁTE, TÝDEN HLEDÁTE.Dcera to řekla mezi spolupracovnicemi a druhý den
byla volána na kobereček, že toto si nesmí dovolovat.Vzali jí na dva
měsíce osobní ohodnocení a řekli, pokud bude mít ještě sebemenší
prohřešek, tak ji na hodinu propustí.
Tady vidíte, že jsou na pracovištích ještě horší vztahy než za
komunistů, protože se lidi bojí o svou práci a snaží se toho druhého co
nejvíce očernit, aby při propouštění byl na prvním místě ten špatný
co firmu kritizuje.
lahny máš pravdu a ve všem souhlasím, tam jsou teda vážně hrozné poměry, naše doručovatelky jezdí autem, jsou to příjemný holky, minule měly poruchu, stály ubrečený, normálně tam jedna brečela, co se bude dít, rozbily se jim brzdy, nebo jak to už bylo, to je fuk, ale prostě z toho byly ty dvě tak vyděšený, čekaly na někoho, kdo je odveze a pořád opakovaly, jaký to je pro ně malér, přitom bylo jasný, že to není jejich chyba, na to auto si stěžují pořád, protože je v hrozném stavu, soused je uklidňoval, říkal, že pokud je služební auto v nepořádku, měly by odmítnout s ním vůbec vyjíždět a taky mu na to řekly, že by je asi vyhodili
To bych mohl vyprávět hodně příběhů.Třeba ten, jak v televizi
ukazovali, jak se zachází s balíkama (dva zaměstnanci balíky hází).
Oni to mají všechno na čas a jak se zpozdí auto, tak je zle.Takže NEMAJÍ
čas překládat to s citem.Za zpožděné auto je postih.
Další věc.MAJÍ povinnost lidem vnucovat služby.Jsou za to hodnocení a kdo
nemá určitý počet služeb (různá spoření či pojištění) za měsíc
splněn,PŘICHÁZÍ O OSOBNÍ HODNOCENÍ.
pro když
ONI TO MAJÍ V POVINNOSTECH třídit ten reklamní odpad a představ si, ŽE TO
MUSÍ DĚLAT VE SVÉM OSOBNÉM VOLNU A NEMAJÍ TO PLACENÉ čili 1–2 hodiny
denně dělají zadarmo).
To VŠECHNO JIM NAŘIZUJE VEDENÍ Z PRAHY, takže pošťačky jsou v tom
nevinně.Za nesplnění některé povinnosti na konci měsíce výpověď, za
zpoždění na trase, odebrání osobního ohodnocení, při opakovaném
zpoždní opět výpověď.
A tak se pak nedivte, že poctiví pošťáci jsou vyhazováni a z pracáku
naberou lidi, které poště VŮBEC nerozumí, hlavně že dělají za méně
než bývalí pošťačky.
Drap | 8251 | |
led | 4077 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2781 | |
zjentek | 2743 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2019 | |
aliendrone | 1943 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |