Nedávno jsem si řekl, že zajdu nakoupit do Kauflandu. Vzal jsem si tedy
lístek, kde jsem měl poznačené různé zboží z letáku i s aktuálními
cenami, jenže když jsem přišel do samotného řetězce, tak jsem si všiml,
že u každého toho výrobku byla sice sleva, ale ve skutečnosti cena byla
navýšena o korunu nebo dvě oproti slibované ceně ve slevě. Jedná se
o nějaký nový marketingový trik? Je to zákonné takhle veřejně mást
lidi? Stalo se vám taky něco takového?
Doplňuji:
Tedy například: původně 30 Kč, dle letáku nyní za 19 Kč, ve
skutečnosti 21 Kč
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4256 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Už 21 let platí právě pro podobné případy Zákon o ochraně
spotřebitele č. 634/1992 Sb. – viz zdroj:
Jedná se o klamavou reklamu a výmluvy prodejce jej nezbavují odpovědnosti,
za jakékoliv rozdíly v cenách deklarovaných a skutečných prodejních
sází ČOI nemilosrdně pokuty.
Doporučuji se hlasitě ozvat s poukazem na podezření z podvodného
jednání a trvat na dopacení rozdílu. Občas prodavačka řekne, že je to
náhodný a ojedinělý omyl, já vždy opáčím, že náhoda by byla 50:50,
ale jestliže po 20 let je omyl VŽDY v neprospěch zákazníka, pak to nemá
s náhodou nic společného a je to jednoznačně úmyslný záměr. Někdy
sice zkoušejí kličkovat, ale při zmínce o negativní reklamě a
medializaci, zatím pokaždě ustoupili ze strachu před ostudou.
Díky portálu Potraviny na pranýři se zveřejňuje, že nekalé praktiky
používají prodejní řetězce zcela běžně a spoléhají na pasivitu
zákazníků.
Takže když už se nějaký aktivní ozve, raději to ututlají, protože
drobný doplatek je zlomkem hrozící pokuty.
V Německu a Rakousku si tytéž nešvary nedovolí, pokud si to i u nás
také nechceme nechat líbit, nesmíme se bát razantně se bránit a nebýt,
jako tupé ovce, za něž českou klientelu (jež preferuje nízké ceny na
úkor kvality) považují.
Zdroj: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/spotrebitel/
3 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym, beer, www Nahlásit |
Zřejmě marketingový trik.
Na letáku bude někde napsáno něco jako „za tiskové chyby neručíme“ a
když se v obchodu ozveš, že má být cena jiná, svedou to na
chybu tisku.
0 Nominace Nahlásit |
jj stalo sa mi to ale na slovensku a s eurami…dokonca som sa stretol s tym ze ukazovali ze akcia za 50centov, prisiel som ku pokladni a platil som euro, ked som sa druhy krat vratil zase tam bolo za 50centov a tam drobnymi pismenami ze pri kupe 6 ks, vsetko je marketingovy tah, predsa vecsina ludi si povie ze hore dole 1,2 koruny, ale podla mna je to zbytocne zavadzanie kupujuceho :)
3Kdo udělil odpovědi palec? Pavel1212, johana 56, briketka10
před 4256 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek