Avatar uživatele
zjentek

Čemu vadí oxidace záporného pólu autobaterie?

Jestli má smysl dělat nějaká protiopatření, když se okolo kontaktu stále tvoří jakási bílá sůl, která zřejmě a zjevně ničemu nevadí.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 506 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Odpoveď byla označena jako užitečná

Tvoří přechodový odpor, potažmo v zimě můžeš hůře startovat, přestože je baterie nabitá. Jestli máš hodně zaprasenou baterii (vrstva prachu), tak v okamžiku, kdy se na ní vysráží vzdušná vlhkost tenhle bordel urychluje proces vybíjení. NEJDE o samovybíjení akumulátoru (to je čistě jeho vnitřní záležitost), ale efekt je STEJNÝ.

Čím větší vrstva vzniklých oxidů, tím rychleji proces probíhá. Protiopatření? Žádná nejsou třeba, stačí při pravidelníé údržbě AKB JEMNÝM smirkem (320 a vyšší) odrbat (zpočátku můžeš použít i hrubější šutry, klidně i drátěný kartáč (pokud to máš drsně zajebané), podstatná je pokud možno hladká KONTAKTNÍ plocha svorky a pólu baterie). Prostě aby byla co nejlepší styčná plocha, hňápeš? Velmi vhodné u těhle baterek je nakonzervovat jak póly, tak svorky vazelínou, případně přímo pro to určeným prostředkem. Ale tak, že VELMI JEMNĚ, téměř neznatelně! Tady NEPLATÍ „čím více, tím lépe“, právě NAOPAK!

BTW – dobré jsou OLOVĚNÉ svorky, všechny ty „žluté“ alá mosaz jsou HORŠÍ (logicky- VŽDY, když dojde ke styku 2 různých kovů, tak máš na korozi „přidáno“, pokud pamatuješ něco z chemie). Což neznamená, že u Pb svorek se ti oxidy nebudou tvořit, záleží na jejich legování (NENÍ to „čisté olovo“, jakkoliv se tak tváří).

Takže – pečlivka údržbuje i „BEZÚDRŽBOVÝ AKB“ po zimě (tedy 2× ročně), lempl jako já to dělá zpravidla jen před zimou (dobití a ošetření). Samozřejmě to platí pro KLASICKÝ Pb Aku, soudobé AGM baterie (tu máš téměř jistě, pokud máš tu zhovadilou hovadinu „start-stop“ jsou na samostatné pojednání, počínaje dobíjením.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?zjentek Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
paul1

Mohou nastat problémy při startování. Je třeba dobře očistit kontakt na baterii (odstranit lesklou slupku šmirglem) a také na svorce. Potom namazat vaselinou.

Upravil/a: paul1

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Duvemblejt

Tohle se děje při nepravidelným nabíjením baterie, zapříčiněna krátkými trasy, špatnou údržbou nebo před možným koncem životnosti baterie. Rozhodně bych prokontroloval přívodní kabely.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Kdybys chodil do školy, tak bys věděl, že pokud něco oxiduje, tak se to postupně rozpadá.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek