Avatar uživatele
jaza

Celosezónní pneumatiky?

Na letošní sezónu potřebuji nové letní i zimmní pneumatiky na Renaulta. Při hledání na Internetu jsem narazila na prodej celosezónních pneu. Má někdo zkušenosti s těmito pneumatikami a jak to řeší vyhláška o provozu na komunikacích? Když mně v zimě zastaví Policie, jak prokáží, že ty pneumatiky jsou celosezónní?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Alesh před 4628 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
venkovan

Na celoroční pneu je smybol označující sníh a bláto.
Jinak celoroční pneu v zimě kloužou jako letní. Proti letním je rozdíl snad jen v hrubším vzorku. osobně je na zimu měním za klasické zimní – rozdíl je poznáa zejména na uježděném sněhu, ledu, námraze apod. Zimní lépe sedí, brzdí a i lépe zabere než celoroční. Ale žádná pneu není všemocná.
Pokud bych jedil tak do 15 tisíc km ročně, koupil bych jen zimní s jezdil s nimi celý rok. Po 5 letech budou zpravidla sjeté a po 5 letech se zhoršuje kvalita pryže na kolech. Takže se doporučuje výměna. V době, kdy auta jezdí běžně bez problémů i přes 160 km/hod, nechat na autě staré pneu je tak trochu nebezpečné.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mojitek

Jestli Vám můžu doporučit,tak o „celoročních“ neuvažujte.V létě se rychle opotřebují(ale to není až tak velký problém),ale v zimě-natož na sněhu,námraze atd nejsou moc účinné.Na pneumatikách nešetřete a radši si pořiďte normální zimní a normální letní.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
tom004

Pneumatiky se dělí na zimní,letní a celoroční podle druhu dezénu. Minimální hloubka dezénu musí být dodržena u všech druhů. Mně osobně se osvědčilo doporučení známého,pracuje v pneuservisu 33 let,nepřezouvat a jezdit na zimní celoročně. Mají za sebou druhou zimu,najeto cca 38 000km a jsou i nadále použitelné.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Na zimu jedině zimní pneu, na léto zase letní. Celoroční jsou na nic, nemají takové vlastnosti, jako sezóní pneu. To znamená že se rychleji opotřebují, nemají v zimě takovou přilnavost k zmrzlému povrchu, hůře vedou stopu, v létě zase horší odvod vody, hrozící riziko aquaplaningu, také horší přilnavost, při rychlejší jízdě větší hlučnost.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Reuef

musi mit hloubku dezenu minimalne 4 mm vice viz odkaz

Zdroj: http://www.pne­u360.cz/text/zim­ni-pneumatiky-vyhlaska

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Co jsem slyšel, tak prý nic moc. Zcela logicky musí mít vlastnosti něco mezi letní a zimní gumou. Jsou hlučnější, v zimě sedí míň než zimní. Jako volba tedy nic moc. Ale určitě je to lepší, když někdo málo jezdí, že si pořídí tyhle, než když celý rok jezdí na letních. Jak je to dle zákona netuším, ale asi by se u nás neprodávaly, kdyby se nemohly užívat celoročně. Každopádně já bych do nich nešel. A to z těchhle důvodů:

  1. letní, resp. zimní guma má v letním, resp. zimním období lepší vlastnosti a přeci jen pneumatiky jsou to, co mě drží na silnici, čili na nich rozhodně šetřit nehodlám, mohlo by se mi to tvrdě nevyplatit – zdravotně i finančně.
  2. na autě mám obuty vždy jen jednu sadu (sjíždím tedy jen ji, druhou sadu mám uskladněnou), čili sjíždím vždy jen 4 kola a je prakticky jedno, jestli to jsou letní, zimní nebo celoroční. Jasně, zimní se sjíždějí rychleji, ale zas i ty celoroční se budou sjíždět více oproti letním, takže podrženo sečteno víc ušetřím na „lehké noze“ na plynu, než na „spekulování“ s gumami.
  3. pravidelným přehazováním gum (přesněji řečeno kompletních kol, je blbost přezouvat jen gumu, tj. mít jen jednu sadu ráfků) se vždy, zvlášť když člověk přezouvá u odborníka, kola zkontrolují, vyváží, čili zas přínos pro bezpečnost a životnost pneumatik.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

jaza,
je to kočkopes. Důležité je kolik km ujedete ročně. Jak vyhodnotíte situaci, a finanční stránku. Páč co s pneu v listopadu, když bude mít 4,5mm?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek