Zdravím, nacistické Německo bývá často přípodobňované k SSSR, na základní škole jsme jej téměř vůbec neprobrali a je to opravdu škoda, kdyz pamětníci ještě žijí. Měli jsme jen přednášky židů, ale normálních obyvatel ne, takže jen z jedné strany.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2669 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
„Měli jsme jen přednášky židů, ale normálních obyvatel ne…“ Takže Židé nejsou normální obyvatelé?
0 Nominace Nahlásit |
Ano byly znárodněny některé firmy a i majetek některých obyvatel. Hranice s Říší uzavřeny nebyly, ale kontroly na nich probíhali. Na počátku po zabrání Sudet byli tisíce lidí vystěhování ze svých majetků.
0 Nominace Nahlásit |
Najprv k vašej otázke, musím sa trochu spamätať z vašej geniálnej
znalosti národností a ras ľudstva. Ako ste dokázali na základnej škole
rozoznať Žida od ostatných národností?
K vyučovaniu: v osnovách základných škôl je v dejepise aj obdobie
Nemecka počas nacizmu… vráťte štátu a rodičom školné, ktoré na vás
vynaložili!
K otázke:
Za nacistického Nemecka bol v Nemecku a okupovaných štátov pod fašistickou
jurisdikciou (tjj. nacistickým právom) zhabaný majetok Židov a štátu
nepriateľsky orientovaným ľudí a sčasti rozdelený „verným a
spoľahlivým“ nacistickému zriadeniu a sčasti zoštátnený.
Vnútorné hranice medzi jednotlivými okupovanými štátmi neboli uzavreté,
ale bol obmedzený voľný pohyb osôb na cestovné príkazy – povolenky
k ceste. Toto bolo prísne kontrolované oficiálnou a tajnou políciou a
vojenskými hliadkami Wermachtu. Nemohli ste ako dnes, len zo dňa na deň
skočiť na kávu, alebo pozrieť striptíz na Moulin Rouge, alebo zahrať karty
v Cassínu. Teda pokiaľ ste nemali tie správne konexie a peniaze.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, jak píše Drap…
Ze Škodovky byla zbrojovka (proto pak v Plzni rozbombardována.¨Platy
zaměstnanců ve zkonfiskovaných továrnách byly velmi slušné…
Sedláci spořádaně odevzdávali kontingent, aby „uživili“ německou
armádu.
Uzavřené hranice? Přes ty se chodilo sem a tam (pašeráci) vždy.
Kontroly byly zpřísněné a hlídky ve střehu.
Po válce opět hlídkovali nastátní hranici četníci (jako za 1. republiky,
než se dala dohromady armáda) . Před i po r. 1948 sem chodili přes hranice
Němci.
Na Chebsku po válce odváděli krávy, pálili seno, slámu, obilí..... Byl
tam větší hlad a bída, než přišla dostatečná pomoc z UNRRY.. Leckdy
také zastřelili toho, kdo se připletl do cesty (Čech, hraniční hlídka).
A raké tu „pobíhali“ wervolfové aj. Později
„záškodníci“…dělali totéž :(-
Sokolovské CHZ byly ze stejného důvodu oploceny, v noci osvětleny a
bedlivě střeženy vnitřní stráží.
Pro led
na některých ZŠ i SŠ se učilelé vyhýbají výkladu novodobých dějin,
tedy válečných a zejména poválečných. Tedy není třeba vracet školné,
ale stát = školy mají dluh vůči žákům (osobní zkušenost
v rodině)
Je známo, že napříč věky, ten kdo je u moci „upravuje“ dějiny
k obrazu svému....., a ti učitelé, pak asi raději přeskočí/pomlčí.
Pevné školní osnovy nemáme..... Přesto mám samozřejmě k některým
formulacím tazatele jisté výhrady :(. Kdo chce, informace vyhledá, obrázek
si utvoří svůj.
Upravil/a: da ny
0 Nominace Nahlásit |
Vy co se posmíváte. Ano i židé jsou „normální obyvatelé“ ale pokud při vyučování zaní jen jejich vzpomínky, je to jednostranné. Opravdu nejsou zrovna reprezentativní vzorek populace (teď to nemyslím ve zlém, ale s ohledem na satistiku a vyváženost informací)
led: Já jsem tedy trochu starší ročník. Na ZŠ mně postihl ještě socialismus. Co ale pamatuju tak o normální životě v té době jsme se toho opravdu moc neučili. Data bitev, Lidice, Ležáky, Buzuluk, Dukla,… (o Plzni snad jen bombardování) Ale o způsobu života většiny obyvatelstva vcelku nic.
Ano, buhužel bylo a hlavně v současnosti to je učitelem dějepisu,
politickou příslušností či náklonností i obavami a touze po klidu…
;)
My jsme na ZDŠ dostali dobré informace. a mé ročníky se opírají
o vzpomínky rodičů a prarodičů.
Maminka žila na nalé vísce v JČ. O válce nevěděli nic, jen občas
přeletěla letadla od letiště v ČB. Na konci války viděla pár Ruských
vojáků. Nouze byla, hlad ne.
Taťka si v Plzni „užil“ trojí stěhování, provizorní ubytování
v divadle v důsledku vybombardovaného domu. Děda pracoval ve Škodovce.
Užili si amerických vojáků. Té 1. vlny, kteří bojovali na frontě. Na
rameni měli Indiána. 2 je navštěvovali (jeden měl moravský původ).
Nosili jídlo, proviant, kompoty, exotické ovoce, žvýkačky a čokoládu
dětem Z prezervativů nafukovali dětem balonky 😁
Ti byli družní. Pokračovali dál, „šli na Japonsko“.
Ve 2. vlně pak byli ti „frajeři“, menší množství okupační
armády. Ti měli na rameni bílé bizony. Projíždějící se v džípech,
honící česká děvčata. Přijímající německé vojáky, zajišťovali jim
návrat domů. Pomáhali v jejich bezpečném odsunu. Ničící techniku (auta)
a jiné zboží…
(počinky budoucí studené války) Odvážely se do Německa spousty beden
(dokumenty, seznamy, zboží… kdo ví, co všechno… ?
Prastrýce a jejich kamarády vojáky, kteří chtěli jet pomoc do Prahy
(povstání) odzbrojili a nepustili je…,
„Pevné školní osnovy nemáme“ v časoch našeho detstva, myslím Drapa a mňa, oškolské snovy boli a práve naopak, učiteľ si nemohol dovoliť iné, než bolo v osnovách. Napriek tomu boli takí, ktorí počas hodín vyučovali aj viac, než bolo v osnovách. ale boli takí, ktorí učili len podľa osnov – napríklad:na hodinu dejepisu som do školy priniesla najnovšiu vedeckú informáciu o 1.človeku na Zemi. Dejepisár si ma vypočul a „pokiaľ to nie je upravené v osnovách, budeme sa tieto roky učiť po starom.“
annas | 5913 | |
Drap | 4655 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1665 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1340 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |