kategorie: VLAKY!
Systém „Radioblok“ vyvinula po několika urgencích a tlaku Drážní inspekce pro ministerstvo firma AŽD. Systém automaticky nedovolí strojvedoucímu odjet bez svolení dispečera a nedovolí jízdu dvou vlaků proti sobě.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? quentos před 1594 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Domnívám se, že zrovna radioblok ne, spíš se půjde cestou důkladnějšího celoevropského zabezpečovacího systému ETCS. Tento problém je třeba řešit komplexně, ne jenom berličkami. Otázkou je, jak rychle zavádění ETCS vlastně půjde, teď když je to pro paha Havlíčka „priorita“.
Do té doby bude nejspíš jen zavedena povinnost hlásit jízdu před odjezdem ze stanice, což by mělo plnit vlastně stejný účel jako radioblok, i když hlášení samo výjezdu na obsazenou trať přímo nezabrání, pravděpodobnost lidské chyby by se tím i tak měla snížit. Alespoň do doby zavedení ETCS někdy v roce 2025, kdy už by měla být lidská chyba vyloučena.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Jako obvykle je svět složitý a jde proti sobě několik faktorů pro a proti radiobloku:
± ekonomické zájmy (dopravců, firmy AŽD …)
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek