Avatar uživatele
Rohlik

Proč nemá Bratislava metro?

Proč Bratislava jakožto hlavní město nemá své vlastní metro?

Zajímavá 0 před 2728 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Proto, že ho doposud nikdo nepostavil

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Drap má síce pravdu, ale príčina je inde.
Pokusy o metro v Bratislave boli už dávno, boli urobené pokusné,vrty, tunely a vzhľadom na geologické zloženie pod Dunajom a neznalosť podzemia Starého mesta (množstvo podzemných priestorov a technických zariadení)… to zatiaľ skončilo.
Okrem koňky, dodnes prežili električky, trolejbusy a autobusy. Koncom 60-tych rokov 20.st. bol dokonca vypracovaný projekt lanovky spájajúcej centrum mesta v priestore prístavu ponad Dunaj okolo dnešnej Incheby po Petržalku-Juh. Boli pokusy o obnovenie električky cez Starý most po pôvodnej trati s napojením na železničnú stanicu Petržalka, dnes s malou zmenou trasy už električka spája Mesto s Petržalkou. viď http://www.me­troba.sk/?IDe=213933
A metro čaká na svoj čas a nové technológie. zatiaľ pozrite viziu budúceho bratislavského metra: http://imhd.sk/ba/ma­pa-schema/413/Plany-do-buducnosti-Metro-v-roku-2030-podla-navrhu-Uzemneho-planu-2001

nielen Kepler… Nejde len o počet samotných obyvateľov Bratislavy, ale o množstvo prepravených cestujúcich. Tak isto ako v každom väčšom meste tu nachádzajú prácu ďalšie státisíce ľudí z okolia, množstvo študentov sa taktiež nejako presúva a tie ulice nie a nie nafúknuť a rozšíriť a tak vznikajú zácpy a mestská doprava toto zvláda s ťažkosťami. Zavedenie električky cez most už trochu odľahčilo, ale stále to je málo. Tak vám počas špičky ostáve len jedno, pred nastúpením vydýchnuť, aby ste sa so zmenšeným objemom zmestili do MHD.

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jáára

To samý jako Brno – je to jen pole

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Není důležité, jestli jde o hlavní město, nebo ne. Se svými 417 tisíci obyvateli jde i v evropském měřítku spíše o menší město. Nejsou tam takové dopravní problémy, aby se to muselo řešit metrem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Menším problémem je pískové podloží města.
O dalších problémech proč nebylo dokončeno se píše na Wiki (odkaz)

Zdroj: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Nosn%C3%BD_sys­t%C3%A9m_m%C4%9Bstsk%C3%­A9_hromadn%C3%A9_do­pravy_v_Bratis­lav%C4%9B

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Muffz

Důvod pro výstavbu metra může být různý. Hlavní ale je odlehčení dopravy „na povrchu“. Nedovedu si představit, jak by vypadala Praha bez metra, když metro jezdí co pár minut a pokaždé je plné. A to vše by jezdilo busama a tramvajema. Bratislava, stejně jako u nás Brno nebo Ostrava, nemá takový počet obyvatel a takovou potřebu po metru. Byly by to zbytečně vyhozené peníze.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rohlik

@Kepler: Ja byl v Bratislave o vikendu a jedno vim jiste. Bratislava ma problemy s dopravou a tento muj nazor potvrzuji i lidi, ktere odtama znam.

před 2727 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Informácia pre nebratislavčanov:
Západné štvrte majú do centra len 2 prístupové trasy – po nábreží, kde nie je možnosť rozširovať cestu a od diaľnice priamo kde je 3 prúdová cesta (každým smerom) ktorá sa v dolnej časti zužuje a naberá dopravu z ďalšieho sídliska Kramáre. Južná trasa z Petržalky cez Dunaj ide cez 4 mosty+ 1 elektríčkový a bicyklový, ale na „mestskej strane“ sa dostáva do zhustenej vnútromestskej dopravy. Z východnej strany od Trnavy a Komárna v čase špičky sú niekoľkokilometrové kolóny.
Takže, napriek teoreticky malému počtu obyvateľov v pracovnom čase sa dopravuje z okolia za prácou ďalších 200–300 tisíc ľudí… Poznám problematiku dopravy Prahy, Brna, Ostravy a trúfam si tvrdiť že sú v rovnakej dopravnej zácpe s Bratislavou

před 2727 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek