Avatar uživatele
mirlin

BMW 316i vyrobené 1996 má v zimně spotřebu až o 3 litry na 100km vyšší než v létě.

Je možné snížit spotřebu v zimním provozu stylem jízdy na zimních pneu zn.Dunlop.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? annas, Sopka, anonym, bari, narcis před 5509 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ala81

V zime se topi, v lete zase klimatizuje, zahraty motor uz topi docela dobre, pokud se nepotrebujete usmazit, topeni asi vypnete. Pri predpokladu stejneho stylu jizdy v zime i v lete, je vyssi spotreba v zime dana predevsim vetsim valivym odporem pneumatik, jednak samotne zimni gumy maji vysii odpor (i na suchem asfaltu) nez letni, a jednak odpor se jeste zvysi na snehu, posypovem sterku nebo na kasi, ktera se vytvori na posolene silnici. Po zahrati motoru na provozni teplotu (cca 10 – 15 minut normalni jizdy) nema okolni teplota na spotrebu vliv a jestli ano, tak pramaly. Ovsem studeny motor ma vzdy o hodne vyssi spotrebu nez zahraty, takze pokud sednete do auta a za 20 minut z nej vysedate, nepomuze vam k lepsi spotrebe ani supermotyli noha na pedalu plynu ani sueprzimni pneumatiky, motor se proste nezahreje a ma vetsi hlad, v takovem pripade bych, zvazil na zimni mesice spise jiny zpusob dopravy anebo se smirit s tou vyssi spotrebou.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
LuciJe

Způsob jízdy spotřebu výrazně ovlivňuje, stejně jako vhodné pneumatiky. Vyšší zimní spotřeba však souvisí i s větší energetickou náročností startování a běhu motoru při nízkých teplotách, stejně jako s faktem, že většina řidičů přitápí.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek