Chci si koupit nové auto a zajímá mne zda je lepší automat nebo manuál.
Hlavně co se týče oprav a servisu. Pořizovací cena je téměř stejná, ale
cena oprav a servisu atd.??
Doplňuji:
Novým autem jsem myslel, že bude nové pro mě. Chci audi A4 avant 4×4
r.v.2005/6 2.0–3.0Tdi
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? BEAES před 5500 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Píšete NOVÉ auto, takže cenu oprav a servisu bych opravdu neřešil.
Pokud bude nějaká vada z výroby, tak to opravíte v záruce … a dál?
při normální jízdě převodovku tak rychle neodrovnáte.
Takže co si pořídíte je spíš na Vaší pohodlnosti a co od auta
chcete – já osobně beru manuál … ale uznávam, že pokud bych byl
manager, který denně objíždí pobočky po celé republice – tak budu
OBECNĚ na jízdu autem koukat asi taky jinak než teď
0 Nominace Nahlásit |
Podělím se se svou zkušeností s automatem./ Santa diesel 2,2 /.Mám za
rok najeto pouhých 11.000 km.Ale drtivá jízd ve městě./ nejdelší cesta
v jednom zátahu cca 100km/.Spokojenost maximální-ten automat je skutečně
pro jízdu ve městě / semafory,přechody,zácpy../ komfortní.
Přidržíš brzdu a při rozvícení zelené jseš daleko nejrychlejší na
startu…než mnozí vymáčknou spojku,zařadí atd. jseš u dalšího
semaforu /..pokud někteří nemají zařazenou jedničku a vymáčknutou
spojku..jako plochodřážní jezdci na startu..ale co na to zase ta spojka,že?
/.
Obecně je známý fakt,že vozidlo s automatickou převodovkou má spotřebu
větší.Ale když si uvědomíš,že Santa má kolem 2tun,a navíc jezdíš
s citem a využíváš setrvačnosti této hmotnosti,dá se ta spotřeba
přežít.Téměř nikdo mi nevěří ( pokud tedy můžeme věřit počítači
spotřeby),že ukazatel spotřeby mi přes léto držel /dlohodobě-NENULUJI
/-na průměrné spotřebě 8,0 l/100 km a teď v podzimních měsících
vyskočil na 8,1 l/100km.Myslím si,že to je docela dobrá spotřeba.Jistě
někdo namítne,že jezdím jako „brzdič " provozu.Nikoliv-ale dodržuji
vyhlášku ale stejně si někdy dovolím ve městě to brnkout kolem
70 km/hod.Často mne mnozí rádoby dobří řidiči agresivně předjedou a
docela snadno.Já vím,kde ne mne číhá další semafor.A když vidím
z dálky,že svítí zelená,jistě to již nedojedu,tak proč
spěchat.A také jo,ti co mne museli předjet jsou u té červené,která se
již rožla, DŘÍVE NEŽ JÁ.Ale akorát tam déle čekají,já jsem na těch
semaforech za nimi jako 2 či třetí.Ale oni to mají za vyšší
spotřebu,mnohdy bezhlavé riskování při předjíždění a každopádně
porušování vyhlášky.
Takže k dotazu:..s automatickou převodovkou u Santy jsem maximálně
spokojen.Santa v každém případě není auto na předvádění akcelarace a
závodění..kdo bude u dalšího semaforu dříve.
Doporučuji a nedat se odradit řečmi o "hrozně“ velké spotřebě
s automatem.
0 Nominace Nahlásit |
Jezdil jsem několik let s autobusem, měli jsme v podniku karosy
s automatickou i s manuální převodovkou. S manuální nebyl problém
nikdy, ale na automatické se občas nějaká závada projevila. Druhá věc je
ta, že „automaty“ měly o něco vyšší spotřebu.
Na druhou stranu, převodovka v autě bude asi trošku jiná, než v autobusu,
takže nevím, jestli moje odpověď pomůže.
0
před 5500 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Sám jsem proti automatu, ale všichni mi říkají, že jakmile zkusím auto
s automatickou převodovkou, už nebudu chtít jiné. Proto to raději
nezkouším… 🙂
Druhou otázkou pak jsou ceny případné opravy.....
0
před 5497 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
OSOBNĚ MAM TEDA ZKUŠENOST S AUTOMATEM V MB 270cdi JINAK VŽDY S MANUÁLEM ALE POKUD MAM AUTO PRO POTĚŠENÍ A NE JAKO NAPR. PRACOVNÍ NÁSTROJ TAK BYCH DO TOHO NEŠEL. I KDYZ JE PRAVDA ZE TIPTRONIC U AUDI MUZE BYT ZAŽÍVNEJSI NEZ OBYČ AUTOMAT U TOHO MERCEDESU… JA OSOBNĚ BYCH SI OBE PŘEVODOVKY VYZKOUŠEL… U NOVÉHO AUTA BYCH OPRAVY NEŘEŠIL… ZÁRUKA JE ZÁRUKA.
0 Nominace Nahlásit |
K tomuto tématu ještě doporučuji nastudovat tento článek http://citroen.carling.cz/aktuality/premyslite-nad-vozem-s-automatickou-prevodovkou shrnující hlavní (ne)výhody.