Avatar uživatele
Beer4Real

Akční ceny potravin. Z čeho je složena cena?

V obchodě stojí čokoláda normálně 26 kč, v týdenní akci je prodávána za 12 kč. Z těch 12-ti korun, má pár korun samotný obchod, pak nějací dodavatelé a samozřejmě nakonec ta čokoládovna.
Zajímá mě kolik potom musí být výrobní cena čokolády, že se jim to pořád vyplatí.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? suaeda před 3990 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Jiná inteligentní odpověď

Supermakety nemají žádného dodavatele. Oni odebírají ve velkém přímo od výrobce. Proto jim menší obchody nemohou konkurovat. Pokud zlevní 50% tak věz že stále prodávají se ziskem. Takže jediné co z tvé inteligentní otázky lze vyvodit, že prodávají čokoládu mimo akci s více než 50% rabatem.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Jiná inteligentní odpověď

U akčního zboží může jít obchod i do záporné marže. Do ztráty se však nedostane, protože zákazník zpravidla koupí kromě akčního zboží i zboží s běžnou marží. Příklad s čokoládou není typický. Slevy na akčním zboží jsou většinou do 30%, takže je to jen snížení marže. Např. Tesco má marži 34,8 %.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
suaeda

Jiná inteligentní odpověď

Doplňuji:
Supermarkety velice rádi nachytají zákazníky na akční slevy ale neprodělají. Jak to dělají?

  1. Mají výrobek v akci stále předražený a v jiném obchodě jej najdeme levnější. Tj. vědomé klamání zákazníka.
  2. Zlevní výrobek, ale stále mají nějakou menší marži.
  3. Některé prošlé výrobky se upraví a prodají jinak. Např. prošlé maso se očistí semele, okoření a je to třeba mělněné ochucené maso.
  4. Donutí výrobce pomocí pro něj nevýhodně uzavřené smlouvy, že jednou za čas (termíny jsou přesně stanoveny) své výrobky dodá pod výrobní cenu. Dále si nechá od výrobce platit za umístění v regálu a když není zbytí tak jej donutí změnit složení výrobků (jíme stále větší kšunty). Výrobce na tyto pro něj nevýhodné podmínky musí přistoupit jinak má smůlu a do prodeje daného řetězce se nedostane.

Co z toho vyplývá. Supermarkety mají skoro vždy zisk. Zákazník a výrobce prodělá.
A NĚKDO toto u nás v minulosti povolil a NIKDO s tím nic nenadělá, nebo spíše NECHCE udělat, protože dostane dobré všimné.

Upravil/a: suaeda

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
brillant

Jiná inteligentní odpověď

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Poklička

Jiná inteligentní odpověď

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek