Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.prosinec 13:58

Nevyhovuje mněžádná nabídka. . Křestanské Vánoce jsou spojené s narozením Ježíše Krista jako člověka, a historicky navazují na pohanské oslavy zimního slunovratu jako symbolu znovuzrození.. Projevuje se to výzdobou a přípravou slavnostních pokrmů.

Vánoce považuji za svátky setkání rodiny, svátky klidu a míru e pravda, že historicky navazující na pohanské oslavy zimního slunovratu jako symbolu znovuzrození. Vánoce ztratily svůj duchovní charakter a převažuje komerční stránka, dárky, Jsou důležitější než pohoda a setkání rodiny u prostřeného vánočníh stolu se vzpomínkami, kdo u stiolu chybí, či přibyl. . Ještě někde doprovází svátky koleda, Jejím smyslem bylo přinést štěstí do hospodářství a rodinného života. Vánoční koledování začínalo Štědrým dnem a trvalo až do Tří králů. Za starých časů se věřilo, že koleda dokáže ovlivnit osud, křesťanství koledy však postupně nahrazovalo modlitbou a mší. Druhý vánoční svátek je starší. Štěpán byl odjakživa velmi významným dnem v kalendáři. Co všechno k němu kdysi patřilo? Na Štěpána se dříve měnila služba. Čeledíni dostávali výslužku a celoroční plat a do Nového roku měli volno. Poté si mohli vybrat, zda zůstanou u stejného hospodáře, nebo přejdou k jinému. Na dřívější obyčej upomínají rčení „Na svatého Štěpána každý sobě za pána" nebo „Na Štěpána není pána." Druhý hod vánoční byl v podstatě svátek mužů. Ženy muže mývaly studenou vodou, aby byli i krásni., čistily jejim boty a kaljoty.
Na Štěpána se dříve měnila služba. Čeledíni dostávali výslužku a celoroční plat a do Nového roku měli volno. Poté si mohli vybrat, zda zůstanou u stejného hospodáře, nebo přejdou k jinému. Na dřívější obyčej upomínají rčení „Na svatého Štěpána každý sobě za pána" nebo „Na Štěpána není pána." Druhý hod vánoční byl v podstatě neoficiálním dnem mužů.

o jsou svákty zpívá Karel Gptt https://www.y­outube.com/wat­ch?v=QR4IZU4TKdM

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.prosinec 14:05

Nevyhovuje mněžádná nabídka. . Křestanské Vánoce jsou spojené s narozením Ježíše Krista jako člověka, a historicky navazují na pohanské oslavy zimního slunovratu jako symbolu znovuzrození.. Projevuje se to výzdobou a přípravou slavnostních pokrmů.

Vánoce považuji za svátky setkání rodiny, svátky klidu a míru e pravda, že historicky navazující na pohanské oslavy zimního slunovratu jako symbolu znovuzrození. Vánoce ztratily svůj duchovní charakter a převažuje komerční stránka, dárky, Jsou důležitější než pohoda a setkání rodiny u prostřeného vánočníh stolu se vzpomínkami, kdo u stiolu chybí, či přibyl. . Ještě někde doprovází svátky koleda, Jejím smyslem bylo přinést štěstí do hospodářství a rodinného života. Vánoční koledování začínalo Štědrým dnem a trvalo až do Tří králů. Za starých časů se věřilo, že koleda dokáže ovlivnit osud, křesťanství koledy však postupně nahrazovalo modlitbou a mší. Druhý vánoční svátek je starší. Štěpán byl odjakživa velmi významným dnem v kalendáři. Co všechno k němu kdysi patřilo? Na Štěpána se dříve měnila služba. Čeledíni dostávali výslužku a celoroční plat a do Nového roku měli volno. Poté si mohli vybrat, zda zůstanou u stejného hospodáře, nebo přejdou k jinému. Na dřívější obyčej upomínají rčení „Na svatého Štěpána každý sobě za pána" nebo „Na Štěpána není pána." Druhý hod vánoční byl v podstatě svátek mužů. Ženy muže mývaly studenou vodou, aby byli i krásni., čistily jejim boty a kaljoty.
Na Štěpána se dříve měnila služba. Čeledíni dostávali výslužku a celoroční plat a do Nového roku měli volno. Poté si mohli vybrat, zda zůstanou u stejného hospodáře, nebo přejdou k jinému. Na dřívější obyčej upomínají rčení „Na svatého Štěpána každý sobě za pána" nebo „Na Štěpána není pána." Druhý hod vánoční byl v podstatě neoficiálním dnem mužů.

Co jsou svátky zpívá Karel Gptt https://www.y­outube.com/wat­ch?v=QR4IZU4TKdM

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.prosinec 16:51

Nevyhovuje mněžádná nabídka. . Křestanské Vánoce jsou spojené s narozením Ježíše Krista jako člověka, a historicky navazují na pohanské oslavy zimního slunovratu jako symbolu znovuzrození.. Projevuje se to výzdobou a přípravou slavnostních pokrmů.

Vánoce považuji za svátky setkání rodiny, svátky klidu a míru e pravda, že jsou historicky navazující na pohanské oslavy zimního slunovratu jako symbolu znovuzrození. Vánoce ztratily svůj duchovní charakter a převažuje komerční stránka, dárky, Jsou důležitější než pohoda a setkání rodiny u prostřeného vánočního stolu se vzpomínkami, kdo u stolu chybí, či přibyl. . Ještě někde doprovází svátky koleda, Jejím smyslem bylo přinést štěstí do hospodářství a rodinného života. Vánoční koledování začínalo Štědrým dnem a trvalo až do Tří králů. Za starých časů se věřilo, že koleda dokáže ovlivnit osud, křesťanství koledy však postupně nahrazovalo modlitbou a mší. Druhý vánoční svátek je starší. Štěpán byl odjakživa velmi významným dnem v kalendáři. Co všechno k němu kdysi patřilo? Na Štěpána se dříve měnila služba. Čeledíni dostávali výslužku a celoroční plat a do Nového roku měli volno. Poté si mohli vybrat, zda zůstanou u stejného hospodáře, nebo přejdou k jinému. Na dřívější obyčej upomínají rčení „Na svatého Štěpána každý sobě za pána" nebo „Na Štěpána není pána." Druhý hod vánoční byl v podstatě svátek mužů. Ženy muže mývaly studenou vodou, aby byli i krásni., čistily jim boty a kalhoty.
Na Štěpána se dříve měnila služba. Čeledíni dostávali výslužku a celoroční plat a do Nového roku měli volno. Poté si mohli vybrat, zda zůstanou u stejného hospodáře, nebo přejdou k jinému. Na dřívější obyčej upomínají rčení „Na svatého Štěpána každý sobě za pána" nebo „Na Štěpána není pána." Druhý hod vánoční byl v podstatě neoficiálním dnem mužů.

Tradice sv.těpána jsem vysvětlovala – viz archiv.

Co jsou svátky zpívá Karel Gptt – https://www.y­outube.com/wat­ch?v=QR4IZU4TKdM