Odpověděl/a – 16.srpen 14:40
Dají. Trénováním každé schopnosti zvlášť, plus různé metody,
které mohou pomoci všeobecně neboje to jejich vedlejší pozitivní vliv na
tyto funkce. V podstatě se to dá taky zjednodušeně nazvat i trénování
inteligence/intelektu, mysli nebo myšlení/chápání.
Meditace, trénování/procvičování paměti, kreativních schopností,
představivosti, koncentrace (na všechny má vliv i meditace… mění
i strukturu mozku), zlepšování se v rétorice (psaním, rétorickými
cvičeními, častým mluvením, čtením nahlas,..), zabýváním se matikou,
fyzikou, hraním logických her, hlavně šachu, časté počítání
(matematika, fyzika a podobné..). Trénovnání reflexí – rychlostí reakce
(fyzických i mentálních). Osvojování si některých dovedností
(souvisejících se schopnostmi), rychločtení například, ale všeobecně
i zručnosti (manuální práce – nějaké umělecké řemeslo/koníček)
pomáhá myšlení, zlepšení v kreslení, hra na hudební nástroje, nějaký
koníček s detaily (klidně i omalovánky). Ale vlastně každá nově
osvojená dovednost nebo každá rozšířená schopnost znamená zlepšování
se (i v oblasti myšlení, kognitivních funkcí,…). Učením se cizím
jazykům a jejich používání, taky cesotvání a vůbec poznávání nových
věcí (i nová prostředí atd… změna/zátěž/trénink pro mozek). Učení
všeobecně – skrze obory. Základ je četba, ta krom jiného předává
informace a můžeme pak vědět, jak a kde se zlepšovat, co pozanávat, jak…
Nemluvě o tom že samotná četba má plno benefitů. Samotná četba trénuje
mozek. Všechny žánry, hlavně ale i odborné, filosofie, atd.
To mohou být přímé vlivy/faktory. Nepřímými, které ale taky mají nebo
mohou být vliv – životospráva, pohyb (nějaký sport, posilování …
rozproudění krve, látky, které se do těla dostávají/tvoří,
detoxikace,…), jídlo, které přijímamě (jsme tvořeni tím, co jíme –
fyzicky nás tvoří hlavně to, co jsme od dětství až doposud pozřeli. Jde
to i do mozku/myšlení. Konkrétní potraviny jsou vyloženě dobré pro mozek
a myšlení), ovzduší, prostředí (teď mám na mysli spíš i sociální
prostředí – ostatní lidi a nálada, postoje, návyky a podobně, které
z toho pramení).
Vytrénovat to jde úplěn normálně. Vš čím člověk disponuje nebo by mohl, vše, co ho tvoří, to vše lze trénovat/cvičit a zlepšovat se v tom (o tom trénink je). Kognitivní funkce jsou hlavně : paměť (základ), koncentrace, představivost, řeč/vyjadřování, chápání (zpracování informací – akce/reakce), sebereflexe a EQ. To vše lze každé samostaně úplně normálně trénovat a zlepšovat se v tom na profesionální až geniánní úrovně.
Odpověděl/a – 16.srpen 14:47
Dají. Trénováním každé schopnosti zvlášť, plus různé metody,
které mohou pomoci všeobecně nebo je to jejich vedlejší pozitivní vliv na
tyto funkce. V podstatě se to dá taky zjednodušeně nazvat i trénování
inteligence/intelektu, mysli nebo myšlení/chápání.
Meditace, trénování/procvičování paměti, kreativních schopností,
představivosti, koncentrace (na všechny má vliv i ta meditace… mění
dokonce strukturu mozku), zlepšování se v rétorice (psaním, rétorickými
cvičeními, častým mluvením, čtením nahlas,..), zabýváním se matikou,
fyzikou, hraním logických her, hlavně šachu, časté počítání
(matematika, fyzika a podobné..). Trénovnání reflexí – rychlostí reakce
(fyzických i mentálních). Osvojování si některých dovedností
(souvisejících se schopnostmi), rychločtení například, ale všeobecně
i zručnosti (manuální práce – nějaké umělecké řemeslo/koníček)
pomáhá myšlení, zlepšení v kreslení, hra na hudební nástroje, nějaký
koníček s detaily (klidně i omalovánky). Ale vlastně každá nově
osvojená dovednost nebo každá rozšířená schopnost znamená zlepšování
se (i v oblasti myšlení, kognitivních funkcí,…). Učením se cizím
jazykům a jejich používání, taky cesotvání a vůbec poznávání nových
věcí (i nová prostředí atd… změna/zátěž/trénink pro mozek). Učení
všeobecně – skrze obory. Základ je četba, ta krom jiného předává
informace a můžeme pak vědět, jak a kde se zlepšovat, co pozanávat, jak…
Nemluvě o tom že samotná četba má plno benefitů. Samotná četba trénuje
mozek. Všechny žánry, hlavně ale i odborné, filosofie, atd.
To mohou být přímé vlivy/faktory. Nepřímými, které ale taky mají nebo
mohou být vliv – životospráva, pohyb (nějaký sport, posilování …
rozproudění krve, látky, které se do těla dostávají/tvoří,
detoxikace,…), jídlo, které přijímamě (jsme tvořeni tím, co jíme –
fyzicky nás tvoří hlavně to, co jsme od dětství až doposud pozřeli. Jde
to i do mozku/myšlení. Konkrétní potraviny jsou vyloženě dobré pro mozek
a myšlení), ovzduší, prostředí (teď mám na mysli spíš i sociální
prostředí – ostatní lidi a nálada, postoje, návyky a podobně, které
z toho pramení).
Když už zmiňuji jídlo, tak vegané a vegetariáni by se měli zamyslet nad
tím, že právě díky masu (a jaho živinám) se nám evolučně vyvíjel
mozek, který ze vzpřímeně chodících, ale jinak tupých opic, udělal
dominující, racionální a tvořivé tvory.
Vytrénovat to jde úplěn normálně. Vše čím člověk disponuje nebo by
mohl, vše, co ho tvoří, to vše lze trénovat/cvičit a zlepšovat se v tom
(o tom trénink je). Kognitivní funkce jsou hlavně : paměť (základ),
koncentrace, představivost, řeč/vyjadřování, chápání (zpracování
informací – akce/reakce), sebereflexe a EQ. To vše lze každé samostaně
úplně normálně trénovat a zlepšovat se v tom na profesionální až
geniánní úrovně.
Člověk = fyzické tělo, mysl duše. Schopnosti, dovednosti, vlastnosti,
charakter, intelekt (nebo druhy inteligencí – kterých je sice víc, ale
jsou součástí jedné komxplexní inteligence). A i myšlení souvisí
s charakterem a vlastnostmi. Bez něj se nedá ani učit, posouvat se, něco
podstupovat. Krom nějakého morálního základu, taky disciplína, vytrvalost,
sebekontrola a podobné ctnosti a další vlasnosti, na kterých se musí
stavět.