Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.únor 15:10

Na to může přesně odpovědět žák SŠ, předešším gymnázia, který se zabývá historii.

Uvádíte, že se málo času věnuje událostem 2. pol. 20. století. Možné to je, že není dostatek učebnic. Vycházejí materiály,, publikace, CD atd. Ale záleží na tom, zda jsou v dostatečném množství a zda je učitelé využijí.

Třeba toto

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:MTaW­ZB45N8YJ:https://www­.msmt.cz/uplo­ads/soubory/za­kladni/NHtisko­vazpravadejiny20sto­leti.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz
"Zpráva z konference Dějiny 2. poloviny 20. století

Dne 9. listopadu 2007 se v prostorách MŠMT (Karmelitská 7, Praha 1,místnost 081 C) uskutečnila oborová konference Dějiny 2. poloviny 20. století.Kon­ference se zúčastnilo na 60 učitelů dějepisu ze základních a středních škol.Konference byla pořádána Asociací pedagogů základního školství v rámci projektu ESF „Motivací k metodice“ ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Cílem konference bylo poskytnout učitelům základních a středních škol didaktické a metodické inspirace a další informace k výuce dějin druhé poloviny 20. století atd." _

Takže učitelé se dověděli o materiálech z doby totality, dostali dopručení, záznamy o konkrétních perzekucích atd. Jenže jde o to, že možná DEJ učí mladí učitelé, kteří si neuvědomovali vše, co se dělo, nemohou využít vlastní zkušenosti, porovnat dobu totality a změnu systému po tzv. „sametové revoluci“.

Možná i žáci jsou málo zvídaví, všechny tato historie nezajímá. Těžko říct.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.únor 15:15

Na to může přesně odpovědět žák SŠ, předešším gymnázia, který se zabývá historii.

Uvádíte, že se málo času věnuje událostem 2. pol. 20. století. Možné to je, že není dostatek učebnic. Vycházejí materiály,, publikace, CD atd. Ale záleží na tom, zda jsou v dostatečném množství a zda je učitelé využijí.

Třeba toto

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:MTaW­ZB45N8YJ:https://www­.msmt.cz/uplo­ads/soubory/za­kladni/NHtisko­vazpravadejiny20sto­leti.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz
"Zpráva z konference Dějiny 2. poloviny 20. století

Dne 9. listopadu 2007 se v prostorách MŠMT (Karmelitská 7, Praha 1,místnost 081 C) uskutečnila oborová konference Dějiny 2. poloviny 20. století.Kon­ference se zúčastnilo na 60 učitelů dějepisu ze základních a středních škol.Konference byla pořádána Asociací pedagogů základního školství v rámci projektu ESF „Motivací k metodice“ ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Cílem konference bylo poskytnout učitelům základních a středních škol didaktické a metodické inspirace a další informace k výuce dějin druhé poloviny 20. století atd." _

Takže učitelé se dověděli o materiálech z doby totality, dostali dopručení, záznamy o konkrétních perzekucích atd. Jenže jde o to, že možná DEJ učí mladí učitelé, kteří si neuvědomovali vše, co se dělo, nemohou využít vlastní zkušenosti, porovnat dobu totality a změnu systému po tzv. „sametové revoluci“.

Možná i žáci jsou málo zvídaví, všechny tato historie nezajímá. Těžko říct.

Protože historického učiva přibývá, u starověku atd. se uvádějí jen podstatné události, které ovlivnily skutečnost, jak se spoečnost vyvíjela atd. Takže nejmladší minulost by se měla brát podrobně.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.únor 15:19

Na to může přesně odpovědět žák SŠ, předešším gymnázia, který se zabývá historii.

Uvádíte, že se málo času věnuje událostem 2. pol. 20. století. Možné to je, že není dostatek učebnic. Vycházejí materiály,, publikace, CD atd. Ale záleží na tom, zda jsou v dostatečném množství a zda je učitelé využijí.

Třeba toto

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:MTaW­ZB45N8YJ:https://www­.msmt.cz/uplo­ads/soubory/za­kladni/NHtisko­vazpravadejiny20sto­leti.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz
"Zpráva z konference Dějiny 2. poloviny 20. století

Dne 9. listopadu 2007 se v prostorách MŠMT (Karmelitská 7, Praha 1,místnost 081 C) uskutečnila oborová konference Dějiny 2. poloviny 20. století.Kon­ference se zúčastnilo na 60 učitelů dějepisu ze základních a středních škol.Konference byla pořádána Asociací pedagogů základního školství v rámci projektu ESF „Motivací k metodice“ ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Cílem konference bylo poskytnout učitelům základních a středních škol didaktické a metodické inspirace a další informace k výuce dějin druhé poloviny 20. století atd." _

Takže učitelé se dověděli o materiálech z doby totality, dostali dopručení, záznamy o konkrétních perzekucích atd. Jenže jde o to, že možná DEJ učí mladí učitelé, kteří si neuvědomovali vše, co se dělo, nemohou využít vlastní zkušenosti, porovnat dobu totality a změnu systému po tzv. „sametové revoluci“.

Možná i žáci jsou málo zvídaví, všechny tato historie nezajímá. Těžko říct.

Protože historického učiva přibývá, u starověku atd. se uvádějí jen podstatné události, které ovlivnily skutečnost, jak se společnost vyvíjela atd. Takže nejmladší minulost by se měla brát podrobně.

Bohužel platí, že se pohled na historii mění. Přece dějiny píší vítězové. Proto někdy platí, že

„V uměleckých dílech je více platných faktů a podrobností než v knihách dějepisu.“ — Charlie Chaplin

Zdroj: https://citaty­.net/temata/po­drobnost/

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.únor 17:04

Na to může přesně odpovědět žák SŠ, především gymnázia, který se navíc zabývá historii. Na odborných školách se DEj učí jen 2 roky.

Uvádíte, že se málo času věnuje událostem 2. pol. 20. století. Možné to je, že není dostatek učebnic. Vycházejí materiály,, publikace, CD atd. Ale záleží na tom, zda jsou v dostatečném množství a zda je učitelé využijí.

Třeba toto

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:MTaW­ZB45N8YJ:https://www­.msmt.cz/uplo­ads/soubory/za­kladni/NHtisko­vazpravadejiny20sto­leti.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz
"Zpráva z konference Dějiny 2. poloviny 20. století

Dne 9. listopadu 2007 se v prostorách MŠMT (Karmelitská 7, Praha 1,místnost 081 C) uskutečnila oborová konference Dějiny 2. poloviny 20. století.Kon­ference se zúčastnilo na 60 učitelů dějepisu ze základních a středních škol.Konference byla pořádána Asociací pedagogů základního školství v rámci projektu ESF „Motivací k metodice“ ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Cílem konference bylo poskytnout učitelům základních a středních škol didaktické a metodické inspirace a další informace k výuce dějin druhé poloviny 20. století atd." _

Takže učitelé se dověděli o materiálech z doby totality, dostali doporučení, záznamy o konkrétních perzekucích atd. Jenže jde o to, že možná DEJ učí mladí učitelé, kteří si neuvědomovali vše, co se dělo, nemohou využít vlastní zkušenosti, porovnat dobu totality a změnu systému po tzv. „sametové revoluci“.

Možná i žáci jsou málo zvídaví, všechny tato historie nezajímá. Těžko říct.

Protože historického učiva přibývá, u starověku atd. se uvádějí jen podstatné události, které ovlivnily skutečnost, jak se společnost vyvíjela atd. Takže nejbližší minulost, v níž žijete, či žili vaši rodičové, by se měla brát podrobně.

Bohužel platí, že se pohled na historii mění. Přece dějiny píší vítězové. Proto někdy platí, že

„V uměleckých dílech je více platných faktů a podrobností než v knihách dějepisu.“ — Charlie Chaplin

Zdroj: https://citaty­.net/temata/po­drobnost/