Odpověděl/a – 21.srpen 13:40
Otázka je nepřesná. Nevím, zda Král Lávra byl vydán jako knilha, ale je to přece satirická báseň. Myslíte, že je to neumělecký text?
Zřejmě jde o rozbor cvičeného textu k maturitě. Nevím, zda máte oba texty, proto vkládám na ně odkaz.
Uvádím to, co jsem našla ve zdroji.
"Pracovní list je koncipován jako cvičný maturitn ípracovní list, který slouží k přípravě na ústní maturitní zkoušku z českého jazyka a literatury– základní úroveň.
Na základě četby výňatku a s využitím vědomostí získaných přečtením celého literárního díla i se základ níorientací v literárněhistorickém kontext udokáže žák postihnout celkovou charakteristiku textu (kapitoly 5.1, 5.3.1, 5.4.2).
V kapitole 5.4 se žák zaměří na aplikaci jazykových znalostí na krátký text z daného uměleckého výňatku, a to formou všeobecného jazykového rozboru. – Král Lávra.
Tento rozbor pomůže žákovi hlouběji pochopit strukturu textu a v něm jazykové prostředky použité autorem v díle.
Neumělecký text (kapitola 5.2) se charakterizuje na základě osnovy obsažené v kapitole 5.3.2.
Žák srovnáním obou textů pochopí rozdílnost jazykových prostředků různých funkčních stylů
http://www.ssto-havirov.cz/katalog-obrazku/clanek-70/732-vy-12-inovace-121-5.pdf
Souvislost mezi výňatky byste měla sama pochopit. Zřejmě příprava na maturitu.
Podívejte se do odkazy, podrobné vysvětlení souvislostí mezi výňatky uměleckého a neuměleckého textu.
Souvislost – Co mají texty společné, tedy téma, čím se liš, jazyk, interpretgace atd.
Odpověděl/a – 21.srpen 18:42
Otázka je nepřesná. Nevím, zda Král Lávra byl vydán jako knilha, ale je to přece satirická báseň. Myslíte, že je to neumělecký text?
Zřejmě jde o rozbor cvičného textu k maturitě. Nevím, zda máte oba texty, proto vkládám na ně odkaz.
Uvádím to, co jsem našla ve zdroji.
"Pracovní list je koncipován jako cvičný maturitní pracovní list, který slouží k přípravě na ústní maturitní zkoušku z českého jazyka a literatury– základní úroveň.
Na základě četby výňatku a s využitím vědomostí získaných přečtením celého literárního díla i se základní orientací v literárněhistorickém kontextz dokáže žák postihnout celkovou charakteristiku textu (kapitoly 5.1, 5.3.1, 5.4.2).
V kapitole 5.4 se žák zaměří na aplikaci jazykových znalostí na krátký text z daného uměleckého výňatku, a to formou všeobecného jazykového rozboru. – Král Lávra.
Tento rozbor pomůže žákovi hlouběji pochopit strukturu textu a v něm jazykové prostředky použité autorem v díle.
Neumělecký text (kapitola 5.2) se charakterizuje na základě osnovy obsažené v kapitole 5.3.2.
Žák srovnáním obou textů pochopí rozdílnost jazykových prostředků různých funkčních stylů"
http://www.ssto-havirov.cz/katalog-obrazku/clanek-70/732-vy-12-inovace-121-5.pdf
Souvislost mezi výňatky byste měla sama pochopit. Zřejmě příprava na maturitu.
Podívejte se do odkazy, podrobné vysvětlení souvislostí mezi výňatky uměleckého a neuměleckého textu – vzor.
Souvislost – Co mají texty společné, tedy téma, čím se liší, jazyk, funkční styl, interpretace atd.