Odpověděl/a – 17.květen 14:41
K. Havlíček je představitel klritického realismu a politicky patří ke 2. generaci buditelů.
Patří do počátku českého kritického realismu – jeho díla – satriy, půlsobení v novinách ukazují na jeho kritičnost, , odpor proti násilí, kritika policejního státu atd.
Jenže téměř současně tvoří svá díla K. J. Erben, který je spjat
s národním obrozením – sběratel pohádek, – jeho charakteristsu
znáte.
Sbírá písní, říkadel a Jeho Kytice – klasické balady – boj
člověka s nadřiprozenými bytostmi.
K.. H. Mácha je typickým přestavitel romantismu.
Nedá se říct, že dne končí romantismus a zítra začíná ralismus. Vždy doznívá minulost a nastupuje něco nového.
Kritický realismus je „nejnižší“ forma realismu. Ten pravý realismus vzniká až později, tedy s generací májovců atd., v 60. a 70. letech, svého vrcholu dosahuje pak v hisorické a venkovského prózel v 80. a 90. letech.
Takže Havlíček píše v době, kdy doznívá romantismus, ale objevuje se již kritika společnosti v jeho díle.
Kdo patří do realismu
Odpověděl/a – 17.květen 14:47
K. Havlíček je představitel kritického realismu a politicky patří ke 2. generaci buditelů.
Patří do počátku českého kritického realismu – jeho díla – satiry, působení v novinách ukazují na jeho kritičnost, odpor proti násilí, k kritizuje policejní stát atd. – doplňte si jeho díla.
Jenže téměř současně tvoří svá díla K. J. Erben, který je spjat
s národním obrozením – sběratel pohádek, – jeho charakteristku
rovněž znáte.
Sbírá písní, říkadel a Jeho Kytice – klasické balady – boj
člověka s nadřiprozenými bytostmi. – pasivní romantismus.
K.. H. Mácha je typickým přestavitel romantismu. – revoluční romantismus.
Nedá se říct, že dnes končí romantismus a zítra začíná realismus. Vždy doznívá minulost a nastupuje něco nového.
Kritický realismus je „nejnižší“ forma realismu. Ten pravý realismus vzniká až později, tedy s generací májovců v 60. a 70. letech. Svého vrcholu dosahuje pak v hisorické a venkovského próze v 80. a 90. letech.
Takže Havlíček píše v době, kdy doznívá romantismus, ale objevuje se již kritika společnosti v jeho díle, tedy zachycuje její pravdivý obraz.
Přiopomeňte si, jak se člení literatura 19. století, resp. od počátku národního obrození až do 90. let – Česká moderna a literatury přelomu 19. a 20. století.
Odpověděl/a – 17.květen 15:06
K. Havlíček je představitel počátku realismu a politicky patří ke 2. generaci buditelů.
Patří tedy do počátku českého realismu – jeho díla – satiry, působení v novinách, odpor proti násilí, policejní stát atd. – doplňte si jeho díla.
Rovněž Němcová se řadí do počátku realistické prózy, realistický pohled na skutečnost, ale končí romanticky – idealizuje život na venkově.
Jenže téměř současně tvoří svá díla K. J. Erben, který je spjat s národním obrozením – sběratel pohádek – jeho charakteristku rovněž znáte. Sbírá písně, říkadel, pohádky. Jeho Kytice – klasické balady – boj člověka s nadpřirozenými bytostmi. – pasivní romantismus – nesposlušnost se trestá.
K.. H. Mácha je typickým přestavitelem romantismu – revoluční
romantismus.
…
Nedá se říct, že dnes končí romantismus a zítra začíná realismus.
Vždy doznívá minulost a nastupuje něco nového vliv společenského a
politického vývoje – třeba revoluce 1848, později Bachův
absolutismus.
Realismus Havlíčka a Němcové je „nejnižší“ forma realismu. Havlíček je kritičtější, došel dál než Němcová – vysmívá se, parafrázuje atd.
Takže Havlíček píše v době, kdy doznívá romantismus, ale objevuje se již pravdivý obraz společnosti v jeho díle.
Kritický realismus vzniká až později, tedy s generací májovců v 60. a 70. letech. Svého vrcholu dosahuje pak v hisorické a venkovské próze v 80. a 90. letech.
Přiopomeňte si, jak se člení literatura 19. století, resp. od počátku národního obrození až do 90. let – Česká moderna a literatury přelomu 19. a 20. století.