Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.březen 12:27

Podmnožina je typ množiny, která CELÁ (všechny její prvky) náleží nadřazené množině (nadmnožině). Rokio to vysvětlení DOST zmastil, NEMUSÍ jít jen o JEDEN prvek, může jít klidně o soubor prvků. Tedy dle jeho příkladu>
Množina žáků ve třídě se skládá z prvků (žáci). Ty lze libovolně seskupovat do podmnožin, např. podmnožina dívek, podmnožina chlapců [jde tedy o vícečetné (pod)množiny], ale může obsahovat i jednoprvkové (pod)množiny, třeba „žák Rokio“ anebo i prázdné podmnožiny (nemají žádný prvek/žáka). Tyhle formalismy se dnes učí na ZŠ a i když to působí triviálně (k čemu je to dobré?), tak je důležité je ovládat. Později až/pokud se dostaneš k různým teoriím množin tomu porozumíš, především s ohledem na nekonečna, jejich typy a obecně matematickou logiku. 🙂

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.březen 15:40

Podmnožina je typ množiny, která CELÁ (všechny její prvky) náleží nadřazené množině (nadmnožině). Rokio to vysvětlení DOST zmastil, NEMUSÍ jít jen o JEDEN prvek, může jít klidně o soubor prvků. Tedy dle jeho příkladu>
Množina žáků ve třídě se skládá z prvků (žáci). Ty lze libovolně seskupovat do podmnožin, např. podmnožina dívek, podmnožina chlapců [jde tedy o vícečetné (pod)množiny], ale může obsahovat i jednoprvkové (pod)množiny, třeba „žák Rokio“ anebo i prázdné podmnožiny (nemají žádný prvek/žáka). Tyhle formalismy se dnes učí na ZŠ, a i když to působí triviálně (k čemu je to dobré?), tak je důležité je ovládat. Později až/pokud se dostaneš k různým teoriím množin, tomu porozumíš, především s ohledem na nekonečna, jejich typy a obecně matematickou logiku. 🙂