Odpověděl/a – 1.březen 12:27
Podmnožina je typ množiny, která CELÁ (všechny její prvky) náleží
nadřazené množině (nadmnožině). Rokio to vysvětlení DOST zmastil,
NEMUSÍ jít jen o JEDEN prvek, může jít klidně o soubor prvků. Tedy dle
jeho příkladu>
Množina žáků ve třídě se skládá z prvků (žáci). Ty lze libovolně
seskupovat do podmnožin, např. podmnožina dívek, podmnožina chlapců [jde
tedy o vícečetné (pod)množiny], ale může obsahovat i jednoprvkové
(pod)množiny, třeba „žák Rokio“ anebo i prázdné podmnožiny (nemají
žádný prvek/žáka). Tyhle formalismy se dnes učí na ZŠ a i když to
působí triviálně (k čemu je to dobré?), tak je důležité je ovládat.
Později až/pokud se dostaneš k různým teoriím množin tomu porozumíš,
především s ohledem na nekonečna, jejich typy a obecně matematickou
logiku. 🙂
Odpověděl/a – 1.březen 15:40
Podmnožina je typ množiny, která CELÁ (všechny její prvky) náleží
nadřazené množině (nadmnožině). Rokio to vysvětlení DOST zmastil,
NEMUSÍ jít jen o JEDEN prvek, může jít klidně o soubor prvků. Tedy dle
jeho příkladu>
Množina žáků ve třídě se skládá z prvků (žáci). Ty lze libovolně
seskupovat do podmnožin, např. podmnožina dívek, podmnožina chlapců [jde
tedy o vícečetné (pod)množiny], ale může obsahovat i jednoprvkové
(pod)množiny, třeba „žák Rokio“ anebo i prázdné podmnožiny (nemají
žádný prvek/žáka). Tyhle formalismy se dnes učí na ZŠ, a i když to
působí triviálně (k čemu je to dobré?), tak je důležité je ovládat.
Později až/pokud se dostaneš k různým teoriím množin, tomu porozumíš,
především s ohledem na nekonečna, jejich typy a obecně matematickou
logiku. 🙂